Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '08

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
2123
 

Mustafa,Büyük İskender,Devrimci Hz.Muhammed

Mustafa,Büyük İskender,Devrimci Hz.Muhammed
 

Bugün bizim için 11 Kasım 1938'dir.


“Mustafa” filmi üzerine deyim yerinde ise “ağzı olan konuşuyor”.Salatalıkta pardon çorbada benim de tuzum olsun isterim.”Mustafa” için altı üstü belgesel bir film diyenlerdenim.Kopartılan fırtına üzerine meraktan gideceğim,henüz gitmedim.Belgeselleri beyazperdeden izlemek tuhaf geliyor bana,nedendir bilmiyorum.

Can Dündar’ı kıyasıya eleştiren de var,başarılı bulan da.Bana göre Can Dündar iyi belgeselcidir.Mustafa’yı beğenmesem de benim için değişen birşey olmaz.

Can Dündar sayesinde dağarcığımızı da test etme fırsatı bulduk.Bizler Selçuklu’yu bilmeyiz,Osmanlı’yı da.Hatta ve hatta Selçuklu ve Osmanlı’dan daha genç olan Türkiye Cumhuriyeti’ni bile.

Bırakın Atatürk dönemini daha dün sayılacak 12 Eylül dönemini bile anlatan kaç belgesel,kaç film çekildi?Deniz Gezmiş’i,Mahir Çayan’ı anlatan kaç film yada belgesel çekildi?Daha yakına gelelim,Madımak Oteli katliamı,Susurluk gibi yada her sekiz-on yılda bir yaşanan ve hâlâ yaşadığımız ekonomik krizlerin içinden onlarca senaryo çıkacak bir çalışma neden yok?Hemen her Oscar finaline Yahudi katliamını anlatan bir film kalır da,Türk ulusunun Kurtuluş Mücadelesi Holivud yapımcılarına neden ilham vermez?

Soruları çoğaltabiliriz ama asıl görevimiz aynı zamanda cevap bulmak da olmalı.

Devrim sözcüğünü siz nasıl karşılarsınız bilmem ama ben çok severim.İçinde beni kendine çeken bir tılsım var sanki.Mustafa Kemal’in devrimlerini,devrimciliğini de severim.

Hz.Muhammed’in devrimciliğini de severim.En çok da kız çocuklarının diri diri toprağa gömülmesini engelleyen evrensel devrimini severim.Ancak islamî kesim Hz.Muhammed ve devrim sözcüğünü yanyana kullanmayı pek tercih etmez.Devrimci denilmesinde bir kusur varmış gibi uzak duruluyor bu durumdan.Sanki İmam Maturidî kimliğini ön plana çıkarmamaya özen gösterilmesi gibi özel bir çaba var bu konudada.Hâlbuki göğsünü gere gere çık söyle kardeşim,”bizim peygamberimiz,İslâm peygamberi,son peygamber Hz.Muhammed(S.A.V)devrimcidir,karanlığa,sapkınlığa,ahlaksızlığa,eşitsizliğe karşı devrim yapmıştır”de.Olmaz mı?

Bal gibi olur aslında ama din baronlarının işine gelmez.Adı bile aklıma geldiğinde midemin kalktığı,insan artığının çocuk istismarını bile savunan yada meşrû göstermeye çalışan insanlar Hz.Muhammed’e devrimci der mi?

Hz.Muhammed’e devrimci denmemesi yada bu söylemin tercih edilmemesi onun devrimciliğini benim gözümde değiştirirmi?

Hayır.

Başa dönelim,”Mustafa’yı” beğenmesem Can Dündar benim için biter mi?

Hayır.

Kötü-eksik-yanlış-hatalı-önyargılı-planlı anlatılmış bir film/belgeselden sonra Mustafa,Mustafa Kemal,Mustafa Kemal Atatürk hakkında varolan görüşlerim değişir mi?

Hayır.

Ancak üzülebilirim.Tıpkı İskender’i izledikten sonra üzüldüğüm gibi.İskender’in âlemci ve eşcinsel eğilimli olduğunu biliyordum.Ancak filmde Büyük İskender’in şarap kadehini ve erkek(!)sevgilisini gözümüze sokarcasına izlettirdiklerinden sonra gözümdeki Büyük İskender adına üzülmüştüm.

Atatürk hakkında çok az donanımımız var,bu açık.”Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz”gerçeğinden yola çıkarsak ne kadar çok Atatürk hakkında bilgi sahibi olursak o kadar çok söyleyecek sözümüz olur.

Sadece ilk meclisin bakanlarından olsada,yeminli Atatürk düşmanı olan Dr.Rıza Nur’dan okursanız Atatürk için siz de aynı düşüncelere kapılabilirsiniz.

Sadece Can Dündar’ın Mustafa’sı ile yetinirseniz yine Can Dündar’ın verdiği ile kalırsınız.Bu filmin/belgeselin perde arkasında bir tertip,psikolojik mesajlar,Atatürk’ü itibarsızlaştırma çabalarının bir uzantısı var mıdır?Bunu tarih bize gösterecek.

Atatürk’ü her yönüyle okuyalım,izleyelim,öğrenelim,anlayalım.

Ve final cümlesi için Zülfü Livaneli’nin 03.11.2008’deki Vatan’da yer alan yazısının sonuna bakalım:

”Atatürk’ün büyük devrimciliği bu tartışmaları ezer geçer”.

* * * * * * * * * * * * * * *

Blognot1:Bugün ve hergün bizim için 11 Kasım 1938’dir.

Blognot2:Kurban bayramı yaklaşıyor.Kurbanlarınızı ve derilerinizi gönül rahatlığı ile Türk Hava Kurumu’na bağışlayabilirsiniz.

Ayrıca tüm cep telefonu operatörlerinden 3919 YANGIN yazarak Türk Hava Kurumu’nun yangın söndürme uçağı alım kampanyasına 6 YTL katkıda bulunalım.6 YTL ormanlarımız için umut olsun.

Ayrıntılı bilgi için :

http://www.thk.org.tr/2005/anasayfa.htm

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba Ahmet Bey...Yazınızı ilgiyle okudum. Muhammet Peygamber'in devrimciliği yaklaşımınızı çok ilginç buldum. İslam felsefesi konusunda bir seri blog yazmıştım, keşke bu konuya da değinseydim diye geçirdim içimden. Size katılıyorum. Muhammet Peygamber'in yaptıklarını düşünürsek gerçekten bir devrimdir. Çünkü mevcut bir toplumdan farklı bambaşka bir toplum meydana getiriyor. Devriminin ilkeleri de, Kuran ayetleri ve yaşamı boyunca söylediği "hadis"leridir. Gerektiğinde bu ilkeler için savaştığını da devrimci yanına ekleyebiliriz. Aynı zamanda da bir devlet kurucusudur. İlkelerinin yukarıdan ya da kendinden gelmesi onun bu yanını değiştirmez. Mustafa fimine gelince; ben de beğenmediğimi söyleyebilirim. Ama kötünün de kötüsü vardır, diye düşünüyorum. Ya birisi çıkıp da Rıza Nur'un üç ciltlik kitabını kaynak gösterip bir belgesel yapsaydı ne yapardık acaba? Rıza Nur'un bu üç ciltlik kitabını satır satır ve altını çizerek okudum. Selamlar.

cdenizkent 
 12.11.2008 12:30
Cevap :
Efendim,Hz.Muhammed'in devrimciliği konusuna katıldığınıza sevindim.Yorumunuza yürekten katılıyorum.Ayrıca Rıza Nur'un eseri birçok yerde kaynak gösteriliyor zaten.Mustafa Kemal hakkında bir itibarsızlaştırma çabası varsa karşınıza Rıza Nur'un eserinden birşeyler çıkabilir.Önemli olan tez-antitez sorgulaması yapmak ve yalın gerçekleri ortaya dökmek değil mi?Bakınız Can Dündar bir belgesel çekti,ortalık ne hale geldi.Birçok kişi M.Kemal hakkındaki kitaplara sarıldı,birşeyler söyleyebilmek için.Bugün ulusumuzun kurtarıcı ve kurucu önderi hakkında çok az şey biliyorsak bunda Can Dündar'da kusur aramak yersiz.Kusuru kendimizde aramalıyız.Sarı Zeybek'i yapan kişide Can Dündar'dı.Eğer beğenilmediyse daha iyisini yine Can DÜndar yapacaktır,eminim.Selamlar ve saygılarımla.  12.11.2008 14:04
 

Karabekir hiçbir zaman ön plana çıkarılmamıştır. İzmir komplosu nedeniyle ipten bile dönmüştür ve küskün ölmüştür.

Ümit Culduz  
 11.11.2008 23:37
Cevap :
Abi,Kazım Karabekir Gümrü Anlaşması ile Doğu cephesini güvene alan,batıya asker ve teçhizat yollayan,mübadele ve Ermeni çetecilere karşı önemli başarılar kazanmış bir milli mücadele kahramanıdır benim için.Kazım paşa değil hilafete,padişaha,putperest olsa benim için Kurtuluş Savaşının en önemli kahramanlarından biridir.Küskün öldüğü konusu açıktır.Size bende katılıyorum.Müsait olduğunuzda Uğur Mumcu'nun "Kazım Karabekir anlatıyor" kitabını okur musunuz?Selamlar ve saygılarımla.  12.11.2008 0:53
 

En çok "Türk" boğazlayan Osmanlı padişahı olduğu için mi? Yoksa homoseksüel olduğu için mi? Onun cinsel tercihleri sizi niye bu kadar üzüyor? Siz Türk değil misiniz? Yavuz yüzde otuz Türk kanı taşır:) Merak ediyorum, hem "Atatürkçü" hem de "hanedancı" nasıl olunuyor? Saltanatı sepetleyen Gazi değil mi? Kanuni de sadrazamı Rum Mehmet Paşa'ya aşıktı. Ne yapalım, o zamanlar öyleymiş:) Selamlar, saygılar:)

Ümit Culduz  
 11.11.2008 23:32
Cevap :
Ümit bey,1000 harflik kota ile hangisine cevap vereyim?Tekrar edeyim,tarihi bir saptama yapamayacaksak uçkur beni ilgilendirmez,eğer bir filmde ön plana çıkarılırsa sadece üzülürüm dedim.Kendini Türk olarak ifade eden herkes Türk'tür bence,bunun yüzdesi,damarı,dalağı olmamalı.Karabekir ön plana çıkarıldı demedim,Karabekir'in kahramanlığı ön plana çıkarıldı dedim.Kazım paşa Mustafa Kemal'in bir islam cumhuriyeti kuracağına inanıyordu.29 Ekim'de bu düşüncesinin yanlış olduğunu gördü.Küskün öldüğü açık ve net.Ama her yönüyle Karabekir paşa bir Kurtuluş Savaşı kahramanıdır.Bir de merak ettim,Berlin'e kar yağdı mı?Kreuzberg'deki parkta kızakla kayıyorlarmı?Neyse biz konumuza dönelim,dediğiniz gibi o zamanlar öyleymiş,şimdi 70'lik arsızları hukuk bile aklıyor.Bu zamanda böyle mi diyelim?Kalın sağlıcakla,selamlar.  12.11.2008 0:42
 

Yavuz Sultan Selim de kadınları sevmezdi ve genç erkek "gözdeleri" vardı.Onlar için şiirler yazardı:) Sırf Hanedana bir varis sağlamak için Hafsa Sultanla beraber olmuştur. Yegane çocuğu da "Kanuni'dir". Saygılarımla:)

Ümit Culduz  
 10.11.2008 23:55
Cevap :
Ben bu konuların ön plana çıkarılması ve ön plana çıkan konunun bazı kimlikleri kapattığı için üzülüyorum. ,Yavuz Sultan Selim için çekilmiş bir film izlesem ve Yavuz'un erkek gözdeleri olması ön plana çıkartılsa onun adına da üzülürdüm.Kanuni,Hürrem Sultan'ın gazıyla oğlu Şehzade Mustafa'yı boğdurmasa Osmanlı'nın duraklama dönemine girer miydi?Tarihi bu bakışlada sorgulamamız gerekir,sadece uçkura takılmamalıyız.Bakınız,Kazım Karabekir hilafet ve saltanat yanlısıydı.Bu onun bir Kurtuluş savaşı kahramanı olmasının önüne geçmez,geçmemeli.Yaşadığı dönem itibarı ile padişaha ve hilafete bağlı olası da gayet doğaldır.Ama cumhuriyet kurulduktan sonra onun kahramanlığı ön plana çıkarılmış ve diğer yönü geri planda kalmıştır.Yine Fransız'lar Napolyon'un iktidarsızlığını ön plana çıkarmazlar.Tarihi figürleri yaşadığı dönem itibarı ile değerlendirmek gerekir diye düşünüyorum.Teşekkürler,selamlar ve saygılar.  11.11.2008 13:31
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 242
Toplam yorum
: 879
Toplam mesaj
: 196
Ort. okunma sayısı
: 1762
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster