Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Mustafa Kemal'ler yetiştirebilmek....

Mustafa Kemal'ler yetiştirebilmek....
 

Mustafa Kemal bey benim blog devrem sayılır. Henüz sayımızın binleri bulmadığı zamanlardı. İlk Pirmete'yi sonra da onu keşfetmiştim. Yazılarını okudukça yazanda bir fevkaladelik olduğunu anlamıştım. İçten ve doğal yazıyordu. Özellikle ülkede herkesin kaşını kaşıdığı ulusal konularda tam da hedefe vurup yazıyordu. Yazan içtendi çünkü.
’’ Emekli bir subay’’ rumuzunu kullanıyordu. Emekli bir Kurmay subaydı çünkü. Amerika’da hayatla savaşırken ailesi için yaptıklarını satır aralarında yorumlarken hayran kalmıştım kendisine.

Bazen en yakınınızdaki ile yabancı olursunuz. Kardeşiniz, aynı evi paylaştığınız arkadaşınız, okulda sıra dostunuz el olur bazen. Siz onu o da sizi anlamaz. Sarılmalar keyifsiz, vedalar anlamsız, kavuşmalar yavan olur. Sizin söylediğiniz ona onun söylediği size batar. öyle değil böyle diyerek sabahı edersiniz.

Bazen de hiç görmediğiniz , hiç tanımadığınız insanlarda ortak bir şeyler bulursunuz. Resmini bile görmeden, tuttuğu takımı, memleketini bilmeden yazdıkları söyledikleri yakın gelir size. Anlattığını siz de öyle anlatmak istersiniz. Söylediği tam da öyle söylenecek şekildedir.

Mustafa Kemal bey benim için öyle biri. O bazen kimseye yaranamıyor. Kimi yorum diye imlasını eleştiriyor o yazıda. Kimi de siteye koyduğu değerli , rahmetli babasının resmini onun resmi sanıp eleştiriyor’’ başka resim koy, yorgun çıkmışsın’’ diye.

O ise bin bir sabırla hepsine hoşluklar, güzellikler diliyor. Bense bazı yazılarda tutamıyorum kendimi ellerim patlayasıya alkışlıyorum onu. ''Keşke ! ''diyorum ''keşke insanlarımızın kıymetini bilebilsek. En iyiler çıksa en tepeye en sinsi olanlar değil''

Cumhuriyet en büyük hatayı nerede yaptı? derseniz. Çok fazla Mustafa Kemal’ler yetiştiremedik derim. Yetiştirdiklerimizin de kıymetini bilemedik. Almanya’da ya da Tanzanya’da itilip , kakılıyorsak. Kendi yurdumuzda kendimize yabancı, ülkemizde bir kenara ilişip oturmuş isek. Hala elin bıyıksız adamları bize tuzak kuruyorsa bu yüzdendir.

Müfettişlerin namaz kılanlardan seçildiği. Hakimlerin tarikatçılardan seçildiği. Bakanların, Başbakanların Amerika’dan salıverildiği bir ülkemiz var. Ama Mustafa Kemallerimiz çok az. Daha çok olmalı. Onları çoğaltmalı sonra da korumalıyız. Hiç olmazsa Blogda var bir tane şimdilik bununla teselli olabiliriz.

Mustafa Kemal bey. Vatana gelirseniz haberim olsun. Vatan size minnettardır, bir acı kahvemizi içmeden yollamayız sizleri...

 
Toplam blog
: 187
: 1260
Kayıt tarihi
: 02.10.06
 
 

İyiye ve güzele götürmeliyiz Dünyayı. Sürekli daha çok kazanmak, daha yukarıdan bakmaya çalışmak,..