Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '13

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Mustafa Kmal Yılmaz'ın Bir mektubu

Mustafa Kmal Yılmaz'ın Bir mektubu
 

Mustafa kemal Yılmaz


Konuk yazar: Ünal Şöhret Dirlik'e teşekkürler

 

MUSTAFA KEMAL YILMAZ’IN BİR MEKTUBU

Aşağıda tam metnini vereceğim mektup 2008 tarihini taşıyor.Bundan önce de sonra da bir çok mektubu ve mektuplarla birlikte çeşitli kitaplarından ve dergilerde yayınlanmış yazı ve şiir fotokopileri gönderirdi.Onlardan ilginçolanları yeni baştan yazıp çevredeki gazeetelerde, yazdığım dergilerlde ve çoğunlukla Milliyet Blog’da yayınladıktan sonra özenle paketleyip Ankara’da Bahriye Üçok Caddesindeki adresine postalardım. Kitapları için yazdığım yazıları da mutlaka kendisine ulaştırmaya  gayret ederdim. O yazdığı cevabi meektuplarında ince-nazik üslubuyla teşekkür eder, yeni yazılar ve şiirler gönderirdi.

*Fethiye belediyesi’nin yayınladığı “Ey Fethiye Fethiye”isimli kitabımı aldığı zaman yazdığı mektupta; “Umurlu için yeni bir kitap yazdığım zaman adını, sizin son kitabınızın güzel adı gibi’Ey Umurlu Umurlu!’koyacağım” diye yazmıştı.

* “Masallarımız”isimli kitabım yayınlandığında ilk gönderdiğim isimlerin başında M. Kemal Yılmaz vardı. Birkaç gün sonra Sayın Mustafa kemal Yılmaz’dan bir mektup aldım. Şöyle yazıyordu.”çocukların diline göre, onların rahatlıkla anlayabileceği kadar sade bir dille kaleme aldığınız masallarınızı çok beğendim. Size yüz lira gönderiyorum. Tutarı kadar kitabı Söke’de Abdülkadir Güler’e gönderiniz. O ilkokullara dağıtacak”diye yazmıştı, gereğini yaptım.Böyle bir ilgiyi başka bir kimsede görmedim doğrusu. Şimdi rahmetlinin mektubunu okuyalım:

 

Dost Şair ve yazar Ünal Şöhret Dirlik                                     Ankara, 20.12.2008

Gönderdiklerinizi alıyorum. Beni mutlu ediyorsunuz. Teşekkürler.

Çevrenizde kültür hizmetlerine destek olmanızdan dolayı sizi kutluyorum.Birdal Can Tüfekçi’nin masal kitabı çok güzel ve faydalı bir çalışma.Unutulmaya yüz tutmuş ulusal kültür deeğerlerimize sahip çıkmalıyız.”Masal, msal Mas Atar”’ın çocuklarımız tarafından okunmasını sağlamalıyız.Sayın Tüfekçi’nin masallarımızı toplama çalışmalarını aralıksız sürdürmelidir.

Ankara Edebiyat Dergisini sunuyorum. Yazılarınızla bu dergiye renk ve değer katabilirsiniz. Yazılarınızı benim selamlarımla Murat Özmen’e gönderebilirsiniz.,

Fethiye belediyesinin kültür hizmetlerini, Aydın’daki belediyelerimize örnek gösteriyorum. Biz öğretmenler, sadece çocukları değil, her kesimden halkı da eğitmeeekle görevli saymalıyız kendimizi.

Yazmayı aralıksız sürdürünüz. Unutmayınız, ‘Söz uçar, yazı kalır’…

En iyi dileklerle yeni yılınızı kutluyorum.

Gözlerinizden öperim.

                                                                                               M. Kemal Yılmaz

                                                                                                      (imza)

Not. M. Kemal  Yılmaz iki ay kadar önce Aydın’a gelmiş, dostlarıyla, Aydınlı şair ve yazarlarla bir gece beraber olmuşlar. O gece Umurlu’ya dönmüş ve dabaha karşı hakka yürümüş. Allah rahmet eylesin, kalanlarına ve Aydın’daki tüm dostlarımıza baş sağlığı diliyorum. Fethiye Sempozyumunda Abdülkadir Güler’le konuşamadık. Ama eğer Umurlu ile ilgili kitabının yeni bir baskısı düşünülürse “Ey Umurlu Umurlu”adını koymalarını önereceğim.

 

 

 

 
Toplam blog
: 264
: 285
Kayıt tarihi
: 25.06.08
 
 

1952 Fethiye/MUĞLA doğumluyum. Yaklaşık 36 yıldır şiir, çocuk şiiri , masal ve hikaye dallarında ..