Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '09

 
Kategori
Blog
 

Mustafa Mumcu'nun Anısına

Mustafa Mumcu'nun Anısına
 

İnternet denilen küresel ağın hayatımıza girmesiyle bir anda sanal bir dünyanın içinde bulduk kendimizi. Somut açıdan bakıldığında, görmediğin, sesini bile duymadığın insanlarla, tıpkı fiziksel ortamda olduğu gibi mutluluğu, hüznü paylaşıp, acısına ortak olduğumuz dostlukların, arkadaşlıkların oluştuğu bir ortam nerdeyse hayatımızın bir parçası haline geldi.

Mustafa Mumcu, Milliyet Blog'da keşif yolculuğumun henüz başlarında iken, kendisine yorum yazılmadığından müteessir olmuş bir blogger’in yazısına yaptığı yorumda, sert üslubuyla ve eleştirisel yorumlarıyla dikkatimi çekmişti ilk kez! Bununla birlikte bir kaç yazıda yine yorumlar da imla hataları konusundaki hassasiyetini dile getirerek, bunun okuyucuya karşı saygısızlık olduğuna dair ifadeleri vardı.

Kendimce Mustafa Mumcu konusunda tedbirli ve temkinli yaklaşmam gerektiğini düşünmüştüm.Çünkü o anda nazarımda sert mizaçlı, hoşgörüsüz ve biraz da agresif bir imajı oluşmuştu. Birkaç gün sonra yine blog da sörf yaparken, MB Yazarları İzmir Sohbet Toplantısı 5” başlıklı yazısı dikkatimi çekti. Yazıyı okudum ve daha sonra değerlendirmek üzere görev çubuğuna attım. Bu arada Moto Gurmeler Motosiklet kulübünün yazdığı, “Müziğe yapılan bir yolculuk ağva gezisi” başlıklı yazı ilgimi çekti. Okudum ve bu yazıya ithaf' en yazdığımı sandığım yorum yanlışlıkla Mustafa Mumcunun “MB Yazarları İzmir Sohbet Toplantısı 5” başlıklı, göndermişim! Anın da fark ettim ama heyhat! Butona bastıktan sonra yorumu değiştirme şansın yok artık!

Kendi içim de temkinli olmam gerektiğini düşündüğüm zât’ın yazısına alakasızca bir yorum. Tedirgin, mahcup bir vaziyette eyvah! dedim. Şimdi bana kim bilir! ne cevap verecek diye beklemeye başladım! Bu arada sohbet toplantısı yazısına gönderdiğim yorumun metni aynen şöyle;

<ı>Motosıklet ve Ağva<ı>
Motosıklet, günlük rutin koşusturmalar, öncelikli sorumluluklar nedeniyle hayata geçiremediğim ve hep ertelediğim tutkularım arasındadır. Umarım! kendim için yaşamaya başladığım zaman ruhumdaki bu ukteyi çok geç olmadan gerçekleştirebilirim. Ağva da görmeyi çok arzu ettiğim beldelerden bi tanesi. hep niyetlendik bi türlü organize olamadık arkadaşlarla. Yazınızı okurken bir an hayalini kurdum, motosıklet ekibiyle ağva da... hmmm süper!!! Çok hoş bir hayâl! yüreğinize sağlık!

Bir süre sonra; "Milliyet Blog'da kaç tane motosiklet kullanan var bilmiyorum ama siz isterseniz katılabilirsiniz " diye espritüel bir cevap verince, hemen akabinde bir düzeltme mesajı gönderdim. Ve yine nazik bir üslupla “<ı>Ben yanlışlık olduğunu fark ettim ve o yüzden de o yorumunuzu sildim zaten” diyerek cevap yazmıştı. Böylece belleğimde oluşan yanlış imajı da silindi. Bir kaç gün sonra da sayfasını ziyaret ettiğimde sağlık problemleri yaşadığına ve sıhhatine kavuştuğuna dair “Hamdolsun iyiyim” başlıklı yazısına geçmiş olsun dileklerimi içeren yazdığım yorum onunla paylaştığım son mesaj olacakmış meğerse!

Hayat gerçekten ince bir çizgi! “Bir varmış bir yokmuş” oluyor insan.Ölüm olgusunu idrak etmek istemiyor benliğimiz muhakkak! Kendisini şahsen tanıma fırsatım olmasa da, onunla irtibatım, bu sanal dünya da kısa bir dönemde birkaç satırlık yazışmadan ibaret bir iletişim de olsa inandığını savunan, çizgisi, duruşu ile bu saygıdeğer insanı tanımış olmaktan onur duyuyorum.

Ebedi istirahatgahında huzur içinde uyusun. Bu hazin haberi ve yalnız olduğunu duyduğum da önce çok üzüldüm. Ama doğarken de ölürken de maalesef! yalnızdır insan. Geride sadece iyilikler ve güzellikleriyle anılır. Sevgili Mumcu'yu saygıyla anarken, tüm sevenlerine başsağlığı diliyorum.

 
Toplam blog
: 48
: 1807
Kayıt tarihi
: 17.07.09
 
 

Bir Nisan akşamı kışı uğurlayan, baharla gelmişim dünyaya…  Hobi olarak çeşitli tasarım etkinlikl..