Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '08

 
Kategori
Sinema
 

Mustafa'nın getirdikleri..

Mustafa'nın getirdikleri..
 

Gökhan Akyüz


Bazı konularda duygularım mantığımın önüne geçer. Tarihe mal olmuş dehâların, yaptıklarıyla anılmasından yanayımdır. Özel hayatlarının didiklenerek gözler önüne serilmesi sadece megolomanlıktır benim gözümde.
Saygı duyduğumuz , yaşça bizden büyük insanlara , tarihi şahsiyetlere hitap şeklimiz de hep bir ölçü vardır. O sınır resmi olmak için değil , duyduğumuz saygıdandır. Ulaşılmazı, ulaşılır hale getirip sıradanlaştırmak , samimiyet değil ölçüsüzlüktür bana göre.

O, o kadar içimizden biriydi ki hiç birimiz Sayın Mustafa Kemal demedik. Hal böyleyken , Kanal D'nin haber programına konuk olan Can Dündar'a sorulan "Neden Mustafa" sorusuna verdiği "daha samimi olsun." yanıtını içime sindiremedim. "İnsanlar ben O'nun gibi olamam demesinler. O da çocukluğunda herkes gibi karga kovalayan, yoksulluk çekmiş, acı çekmiş bir insandı" dedi Can Dündar. Çok doğru. Atatürk'ü putlaştırmaktan yana değilim. Atatürk erişilmesi zor bir insan hiç olmamış zaten. Dünya tarihine baktığımızda da bir çok lider görüyoruz. Yerleri ne yazık ki doldurulamamış. Bunun nedeni onların başka Dünyalardan gelmeleri değil. Zekâları , liderlik vasıfları, idealist oluşları ve cesaretleri. Atatürk'te onlardan biri.

Ben ATA' ma Mustafa demeye utanırım ! Farklı olmak adına Mustafa denmesine de kızarım ! Atatürk ile ilgili yazılan bir çok kitapta, izlediğimiz bir çok belgesel ve filmde alkol aldığını herkes bilir. Yaptıklarını düşünecek olursak; hayatı cephelerde, savaşlarda geçmiş, mucize başarılar kazanmış bir liderin bu yükü taşıyabilmek için böyle bir yol seçmiş olabileceğini kabul etmek zor olmasa gerek. Fakat bulunduğumuz koşullarda , nefret eden insanlara malzeme vermek hoş olmadı diye düşünüyorum. "Günde bir şişe rakı içerdi " dediğinizde akla ilk gelen Ata'nın sarhoş bir lider olduğudur ki bu çok çirkin bir imaj.

"Devrim önce evlatlarını yedi." cümlesi de filmde dikkat çeken yorumlardan biri. Manevi kızı Ülkü tepki veriyor "Günde bir şişe rakı içtiği de bu yorum da doğru değil. Bana danışılsaydı söylerdim." diyor. Demek ki danışılmamış !

Bu tip şeylerin Ata'nın isminin önüne geçirilmeye çalışılmasından son derece rahatsız oldum. Merak ediyorum hangi insan özel hayatının gözler önüne serilmesinden mutlu olur ? Bu filmi yapanlar olur mu acaba?

Filmde Atatürk'ün "Kürtlere muhtariyet" vermek istediğinden de söz ediliyor. Atatürk'ün Doğu İlleriyle ilgili izlediği politikayı düşünecek olursak, bu söylemle uymamaktadır.

Başarılı bir yapımın bütününün içinden, neden bunları çekip çıkarttım? Çünkü satır aralarında verilmek istenenler ;
Ilımlı İslam Cumhuriyeti' ni empoze etmeye çalışan bir hükümet ve Kürtlere özgürlük naraları atan azınlık için bulunmaz bir fırsat olmuştur.

Bu gün hayatta olsaydı inanıyorum ki gülüp geçerdi.

İşgal altında ki İstanbul'da görevli İngiliz istihbarat yüzbaşısı H.C Armstrong'da bir kitap yazmış ; kitabında Atatürk'ü hedef alarak, içkisi ile ilgili son derece aşağılayıcı, hakaret dolu sözler sarf etmiş. Kitabın ülkeye girişinin yasaklanmasına Atatürk tepki vermiş. "Eksik yazmış, ben tamamlıyim de memleket kitabı okusun." demiş.

Can Dündar bana göre yanlış yaptı. Bu güne kadar çektiği bir çok belgeseli büyük bir keyifle izlemişimdir. En sıkı okuruyumdur. Duygusallığı apayrı bir yer tutar bende. Fakat bu film olmadı ! Bana göre... Bence..

Atatürk şablonun'dan biz memnunuz. Var mı olmayan ?

 
Toplam blog
: 347
: 1365
Kayıt tarihi
: 31.10.07
 
 

İstanbul 25 Temmuz : /… İşletme tahsil ettim. Özel ilgi alanım olduğu için 2 yıl Psikoloji okudum..