Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '15

 
Kategori
Sanat Eğitimi
 

Mustafa Tatlıtürk'ten müzikli resim sergisi

Mustafa Tatlıtürk'ten müzikli resim sergisi
 

       

Sanat güzelliğin ifadesidir.

Bu ifade söz ile olursa şiir,

Nağme ile olursa   musiki, 

Nakış ile olursa ressamlık,

Oyma ile olursa heykeltıraşlık, 

Bina ile olursa mimarlık olur.”

               K. Atatürk  

 

    

Her ay olduğu üzere bu ayın ikinci cumartesi günü Ahmet Özdemir-Mualla Tetik yönetiminde gerçekleşen aylık Basın Müzesi Şiir ve Müzik Günleri’ne katıldım. Sonsuzluğa göçen sanatçıları anmalar, şiirlerin okunması ve müzik sonrasında açılışı yapılacak olan resim sergisi salonuna davet edildik. Seslendirdiğim şiirimi paylaşmak isterim:

 

                                                                      Düşlemek

Düşlerken seni;
Geceme yansıdı yüzün
Bir kuş kondu yüreğime
Çığlık çığlık hüzün.

Yüzünde al gül açtı
Derin düşüncelerin
Darmadağın etti beynimi
Benliğimde kalakaldı.

Düşlerken seni;
Bademler çiçeklendi içimde
Duygu yumağım çözüldü
Çağlaya duran kiraz oldu
Isırdıkça kekredi dilimde.

Özlemin yüreğimde sızı
Ayazda, buzda kaldım
Karlar yağdı çevremde,
Güneş açtı, sıcaklık arttı
Kavuran temmuzda kaldım.

Düşlerken seni;
Gökyüzü kapkara bulutlandı
Deli bir fırtına esti çevremde
Koca dünyam sallandı
Çaresizim, uyu yorum
Düşlerken senİ…

Muhsin DURUCAN

 

28 Aralık 2014 günü Maltepe TSKM’de türkülerini dinlediğim Mustafa Tatlıtürk’ün bu kez resim sergisinde buldum kendimi… Dostum Kelami Akdemir’in hemşerisi olduğunu öğrendim. Bir ara Akdemir’i de arayarak kısa söyleşide bulundum.

Çemberlitaş Basın Müzesi Sergi Salonu’nda Türk halk müziğimizin ses sanatçısı, ressam ve çok yönlü sanatçı Mustafa Tatlıtürk’ün ''Bozkır ve İnsan Soyutlaması'' adını verdiği resim sergisi izleyenlerin takdirini topladı!

 “Bozkır ve insan soyutlaması” adını verdiği sergide matbaa mürekkebiyle oluşturduğu özgün tablolar görülmeye ve incelenmeye değer. Apayrı ve az kullanılan bir teknik... Bu kez ressam Tatlıtürk,  renkleri kardeş yapan yüreğinin ritmik çizgilerini buluşturmuş… Duvarları bezeyen tablolar bir bir incelendiğinde beyinleri dinlendirmektedir.

Kendine özgü tok sesiyle Mahzuni ve Neşet Ertaş gibi değerlerimizin eserlerini yorumlamanın yanı sıra fırçasıyla da görselliği yansıtmış olmaktan duyduğu mutluluğu konuklarıyla paylaştı! 

Ziyaretçiler sanatçı Tatlıtürk’ten istekte de bulundular. Saz eşliğinde İstekleri yerine getirme çabasını gösterdi. Bir yandan anı defterine izlenimler yazılırken isteğim olan Nazım’ın ‘Kız çocuğu’ adlı türküsünü de Tatlıtürk’le birlikte söyledik.

Kız çocuğu

Kapıları çalan benim
kapıları birer birer,
Gözünüze görünemem
göze görünmez ölüler.

Hiroşima'da öleli
oluyor bir on yıl kadar,
Yedi yaşında bir kızım,
büyümez ölü çocuklar.

Saçlarım tutuştu önce,
gözlerim yandı kavruldu,
Bir avuç kül oluverdim,
külüm havaya savruldu.

Benim sizden kendim için
hiçbir şey istediğim yok,
Şeker bile yiyemez ki
kâat gibi yanan çocuk.

Çalıyorum kapınızı,
teyze, amca, bir imza ver,
Çocuklar öldürülmesin
şeker de yiyebilsinler.

Nazım Hikmet RAN

 

 

 

 NOT: Fotoğraflar, aşağıda slayt olarak izlenebilir.

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..