Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '08

 
Kategori
Sinema
 

Mustafa ve "Osmanlı Cumhuriyeti

Mustafa ve "Osmanlı Cumhuriyeti
 

Hakkında o kadar çok eleştiri vardı ki, hevesimiz kaçmadan biran önce “Mustafa” filmine gitmek istedik. Bu yazıyı yazıncaya kadar “Osmanlı Cumhuriyeti” filmine de gitmiş olduk.

Tamam tür olarak farklılar. Elma ile elma değil. Ne kadar karşılaştırma yapmak istemesem de ikisine de aynı ücreti ödediğimiz için insan ister istemez karşılaştırıyor.

“Mustafa” dolu dolu geldi. Bu anlatış her ne kadar Can Dündar’ın gördüğü gözle de olsa, müthişti. O günlere dönmek, yaşanılan zorluklara tanıklık etmek ve insan olarak Atatürk tanımak çok güzeldi. Nedense Üniversite’ye kadar okutulan Atatürk ile Üniversite’ye gittiğiniz de anlatılan Atatürk ne kadar farklı gelmişti. Bu günlerde yaşadığımız ve yaşayacağımız Türkiye’de bu gidişle insanların kafalarında Atatürk ilgili fazla bir şey bırakmayacaklar. CHP gibi, Türkcell gibi belgeseli izledikten sonra desteklemediklerini bildirenler bir gün destekleyecek bir eser bulamayacaklar.

Devir, üretene taş atma değil destek olma devridir. İslamcıların her kademedeki örgütlenmeleri ve kaneviçe gibi çocukların beyinlerini işlemeleri en güzel örnek değil midir?

İnternette ya da gazetelerde çıkan “Mustafa” ve Can Dündar ile ilgili bir sürü olumsuz haber okudum. Sırf yapılan bu eleştiriler nedeniyle “Mustafa” ya gitmeyen o kadar çok tanıdığım var ki...

Yok Can Dündar satılmış. Yok belli kesimlerden maddi destek almış. O nedenle böyle anlatmış. Şurdan şunu çalmış, şurdan şunu eklemiş vb. Mustafa Kemal in sigara içtiği dolu kültablası, ya da rakı safrası ya da karanlıkta korkmasının konu edilmesi, asıl anlatılmak istenilenin başka şeyler olması vb. daha bir sürü eleştiri...

Evet benim de beğenmediğim ya da abartılı bulduğum ya da keşke bu da olmasaydı ya da böyle olsaydı dediğim şeyler var. Dikatinizi çekerim kim mükemmel ki? Neden bütünü göremiyoruz?

Kendimiz adına öz eleştiri yaptığımızda inandığımız, uğruna savaş verdiğimiz değerlerimiz için ne kadar üretebiliyoruz?

Can Dündar üretiyor ve etki edebiliyor.

Neden üreteni takdir etmek, destek olmak, elinize sağlık diyerek saygı duymadan önce keskin ifadelerle yerin dibine batırmaya çalışıyoruz.

“Mustafa” yı çok sevdim. Çok etkilendim. Bize böyle bir belgesel kazandırdığı için de Can Dündar’a teşekkür ederim.

Bu belgeselden sonra “Osmanlı Cumhuriyeti” ne gitmek farklı oldu. İzlemeyen insanları da etkilemek istemiyorum. Herkesin farklı tat alabileceği ya da farklı sonuçlar çıkartabileceğine inanıyorum. Hatta haberlere ve filmi izleyenlerin sayısına bakınca anlıyoruz ki beğenenler daha fazla ...

“Osmanlı Cumhuriyeti” filmini beğenmedim. Çok kısır, zayıf ve basit buldum. Sonuç olarak nasıl coni filmlerine gidiyorsak Türk Sinemasını da desdeklemek için kendi yaptığımız filmlere gitmeliyiz. Yanlız Gani Müjde’nin ve Ata Demirer’in bu filmden daha iyisini yapacaklarına inanıyorum.

 
Toplam blog
: 52
: 7250
Kayıt tarihi
: 08.11.07
 
 

1971 Fethiye'de doğdum.  2000 yılından beri evliyim. Büyüğü 29, 17 yaşında, diğeri 12 yaşında ü..