Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '09

 
Kategori
Güncel
 

Müstahak bize!

Müstahak bize!
 

Hulusium elementinin resmi :))


Türkiye’de ne çok element rezervi varmış da bizim haberimiz yok(muş). Bugün bir mail aldım. Mailde “Arge Mühendisleri Derneği” tarafından hazırlanmış bir sunum vardı. Sunum şu şekilde başlıyor. “Irak’ın işgalinden sonra acaba ABD nereye yönelecek?” Simgesi Hs olan Hulusium elementinin atam numarası 276, atom agırlıgı 190, 23. Dunyadaki en büyük rezerv de tabii ki Türkiye’de. Bu element 1803 yılında Walter Cleavant tarafından bulunmuş, en ağır yoğunluklu metal. Hulusium elementi.

Gelelim araştırmalara... Bundan bir iki yıl önce de Bor için, sonrasında da OsmiNyum için bir mail gelmişti. Bu maili de çok zor değil google da bir iki kelime yazarak araştırdım. Sonuç mu? Hemen paylaşayım.

Arge Mühendisleri Derneği. Türkiye’nin en büyük Arge şirketlerinden birinde çalışıyorum. Hiç duymadım. Google da böyle bir derneğin varlığına ilişkin pek bir veriye ulaşamadım. Ulaştığım iki veri de biri OsmiNyum elementi, biri de Hulusium elementi hakkındaki bu yazılardı.

Walter Cleavant: Aynı şekilde. Bir tek bu yazıda adı geçiyor. Kimya dünyası 1803 yılında bu elementi bulan adam ile ilgili pek bir bilgiye sahip değil sanırım. Google pek bir veri gösteremedi. Acaba bu şahıs gerçekten var mı?

Hulusium elementi. Element listesine ulaştım. Buyrun... Burada... wikipedia.org/wiki/Element.. HS elementi 108 atom numarası ile Hs sembolu ile Hassiyum elementi. Os elementi 76 atom numarası ile Osmiyum elementi OsmiNyum degil. İlginçtir ki, Arge Mühendisleri derneği OsmiNyum elementi için aynı sunumu hazırlamış sadece içindeki bir iki ufak kelimeyi değiştirmiş . Bakın. scribd.com/doc/8604445/Osminyum

Cahilliğimi bağışlayın. Kimya okumadım, lisede çok iyiydi kimyam ama bir kimyacı arkadaşım bana cevap verebilir mi? Farklı elementlere aynı simge verilmiş olabilir mi? Hulusium elementi ve Hassiyum elementi Hs sembolune sahip olabilir mi?

Türkiye’deki rezerv(leri) konusuna da gelin inanın. Hadi inandınız, değeri konusuna da gelin inanın. Hoş biz inanırız. Olayları aklımızda tutma süremiz maksimum 15 gün, inanmak sonuna kadar. Baksanıza mail hiç sorgulanmadan tüm mail adresleri ile birlikte iletiliyor sürekli.. Bu mail, hazırlayan Arge mühendisi arkadaşlarıımıza tekrar ulaştığında kahkahalarla gülüyorlardır eminim.

Müstahak bize... Alem FM de sabah ve akşam yayını yapan Nihat Sırdar der sürekli. “Müstahak bize”. Hatta Facebookta kurulmuş bir Müstahak partisi bile var...

Siz de müstahak olduğunu düşünüyorsanız, buyrun sizi de davet edelim.

Müstahak bize...

 
Toplam blog
: 91
: 1012
Kayıt tarihi
: 24.02.09
 
 

Yazmak bir tutku benim için. Yıllardır yazmayı seven biri olarak, bilgisayarın icadı ve gelişen t..