Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
Okunma Sayısı
677
 

Müşteri değil, öğrenciyiz

Müşteri değil, öğrenciyiz
 

Doğu Akdeniz Üniversitesi/KIBRIS 'da harç zamına karşı yapılan protesto gösterisinden bir kare.


Yeni üniversite dönemine başlamadan önce belki birçoğunuzun bilmediği bir maduriyetten bahsedicem size.
Biz Doğu Akdeniz Üniversitesi öğrencileri bugünlerde aşırı artan üniversite harçlarımızla boğuşuyoruz. Boğuşuyoruz diyorum çünkü bir anda size de eski parayla 3 milyar TL , yeni parayla 3 bin YTL zamlanırsa elbetteki boğuşursunuz.
Okulumuz bir vakıf üniversitesidir. Bu sene düştüğü daha dogrusu senelerdir düştüğü borç batağından kurtulmak için öğrencilerin kazanmış olduğu haklarına gasp etmektedir. Nasıl mı? Ben 2005 yılında üniversiteme kayıt olmuş bir öğrenciyim. Ben ilk girdiğim sene okulumuz dolar bazından harç alıyordu ve benim ödediğim miktar 3500 dolardı. Fakat bu sene okulumuz Türk Lirasına geçti. Geçerken doların 1, 125 YTL olmasına rağmen kuru 1, 300 YTL'den tanıdı ve orda zaten otomatik bir zam yedik. Ancak bu okulumuza yetmedi ve üstüne bir zam daha yaptı. Böylelikle benim ödeyeceğim miktar 9 bin 470 YTL oldu. Yani 2 ay içinde bana tam 3 bin YTL zam yapıldı. Üstelik bu 2005 'den bu yana kayıt yapan bütün öğrencileri kapsadı. Yani benim kazanmış olduğum haklarımıda elimden aldı. Bu senen kayıt yaptıracak öğrenci ile ben aynı parayı ödeyeceğim. Benim ondan daha önce üniversiteli olmamın hiçbir anlamı kalmadı yani. Kazanılmış haklarımız elimizden alındı. Bizler YÖK'e , TC Elçiliğine , Vakıf Genel Kurulumuza, Rektörümüze ve bunun gibi birçok yere çıkıp maduriyetimizden bahsettik fakat ciddiye alınmadık. Kimse düşünmüyor ki ailelerimiz bizi bu okula mali bir planlamadan sonra yolladı. Şimdi bu uçuk zam karşısında üniversite hayatımız tehlike altında fakat yetkili hiç kimse müdahele etmiyor. Biz Doğu Akdeniz Üniversitesi öğrencileri olarak elimizden gelen herşeyi yaptık hatta Başbakanlığa fakslar çektik , elektronik postalar yolladık, mektuplar yazdık ama malesef sonuç gelmedi, görmezden gelindik. Eğitimde bu kadar paranın bir anda talep edilmesi çok büyük haksızlık. Adı üstünde eğitim. Fakat ülke politikası olarak üniversite öğrencileri malesef sömürülüyor. Bize bu konuda kim yardımcı olabilir merak ediyorum. Biz müşteri değil öğrenciyiz. Bunu ne zaman anlıcaklar?

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Benim oğlum da bu yıl Doğu AKdeniz Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğine geliyor. Dediğiniz gibi belli bir plânlama sonucunda gönderiyoruz oraya. Bunlar böyle aklına estiğinde estiği gibi zam yaparsa işimiz var. Herşeyden önce sadece eğitim hakkınız gasp edilmiş olmuyor bir de huzurunuz bozuluyor. Zaten orası, büyüdüğünüz ortamları dikkate alırsak kısıtlı bir çevre ve mahrumiyet bölgesi. Bir sizleri bu sorunları düşünmek zorunda bırakırlarsa eğitim kalitesi doğal olarak düşecektir. Akıllı olmaya davet ediyorum yöneticileri..Başı bozukluğumuzu oraya da taşıdık ya "En büyük" biziz. Duyarlılığınız için sizi kutluyorum..Bu arada yapmam gereken bir şey varsa sonuna kadar yanınızdayım. Mesaj geçin yeterli. Sevgilerimle.

Nurcan Çelik Yalun 
 25.08.2008 1:47
Cevap :
Yapmanız gereken gayet basit.Çocugunuzu okula kayıt yaptırmadan önce ilgili mercilere mektup, faks ya da elektronik posta yollamanız.Ayrıca muhakkak çocugunuz ile birlikte Kıbrıs'a gelip Rektörümüzle konuşmanızdır.Veli baskısına dayanamıyorlar çünkü.Ben kendi ailemi yolladım ve güzel cevaplar aldım.Ama malesef aileme verilen cevaplar biz öğrencilere verilmiyor. İlgili merciler; ÖZEL FAX NO: Başbakan Recep Tayyip Erdoğan: 03124170476 Adalet Bakanı Başbakan Yard. Cemil Cicek:03124174206  25.08.2008 16:51
 

Daü 2007 mezunuyum. Fotoğraftaki pankart yazısını okur okumaz, bizim okuldur kesin dedim. Gerek Daü gerek Kıbrıs Halkı, kan emici gibi öğrencinin cüzdanına yapışmış durumda. Allah orda okuyan herkesin ruh ve beyin sağlığını korusun...

Sevgi Biçer 
 24.08.2008 18:28
Cevap :
O zaman muhakkak sende o fotoğraf çekilirken Atatürk anıtının oralardasındır.İyi dileklerin için teşekkürler.  25.08.2008 16:52
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 6
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 9
Ort. okunma sayısı
: 884
Kayıt tarihi
: 23.08.08
 
 

Eastern Mediterranean University Makine Mühendisliği Bölümü öğrencisiyim. Spor, internet, felsefe ve..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster