Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Müşteri değil, öğrenciyiz

Müşteri değil, öğrenciyiz
 

Doğu Akdeniz Üniversitesi/KIBRIS 'da harç zamına karşı yapılan protesto gösterisinden bir kare.


Yeni üniversite dönemine başlamadan önce belki birçoğunuzun bilmediği bir maduriyetten bahsedicem size.
Biz Doğu Akdeniz Üniversitesi öğrencileri bugünlerde aşırı artan üniversite harçlarımızla boğuşuyoruz. Boğuşuyoruz diyorum çünkü bir anda size de eski parayla 3 milyar TL , yeni parayla 3 bin YTL zamlanırsa elbetteki boğuşursunuz.
Okulumuz bir vakıf üniversitesidir. Bu sene düştüğü daha dogrusu senelerdir düştüğü borç batağından kurtulmak için öğrencilerin kazanmış olduğu haklarına gasp etmektedir. Nasıl mı? Ben 2005 yılında üniversiteme kayıt olmuş bir öğrenciyim. Ben ilk girdiğim sene okulumuz dolar bazından harç alıyordu ve benim ödediğim miktar 3500 dolardı. Fakat bu sene okulumuz Türk Lirasına geçti. Geçerken doların 1, 125 YTL olmasına rağmen kuru 1, 300 YTL'den tanıdı ve orda zaten otomatik bir zam yedik. Ancak bu okulumuza yetmedi ve üstüne bir zam daha yaptı. Böylelikle benim ödeyeceğim miktar 9 bin 470 YTL oldu. Yani 2 ay içinde bana tam 3 bin YTL zam yapıldı. Üstelik bu 2005 'den bu yana kayıt yapan bütün öğrencileri kapsadı. Yani benim kazanmış olduğum haklarımıda elimden aldı. Bu senen kayıt yaptıracak öğrenci ile ben aynı parayı ödeyeceğim. Benim ondan daha önce üniversiteli olmamın hiçbir anlamı kalmadı yani. Kazanılmış haklarımız elimizden alındı. Bizler YÖK'e , TC Elçiliğine , Vakıf Genel Kurulumuza, Rektörümüze ve bunun gibi birçok yere çıkıp maduriyetimizden bahsettik fakat ciddiye alınmadık. Kimse düşünmüyor ki ailelerimiz bizi bu okula mali bir planlamadan sonra yolladı. Şimdi bu uçuk zam karşısında üniversite hayatımız tehlike altında fakat yetkili hiç kimse müdahele etmiyor. Biz Doğu Akdeniz Üniversitesi öğrencileri olarak elimizden gelen herşeyi yaptık hatta Başbakanlığa fakslar çektik , elektronik postalar yolladık, mektuplar yazdık ama malesef sonuç gelmedi, görmezden gelindik. Eğitimde bu kadar paranın bir anda talep edilmesi çok büyük haksızlık. Adı üstünde eğitim. Fakat ülke politikası olarak üniversite öğrencileri malesef sömürülüyor. Bize bu konuda kim yardımcı olabilir merak ediyorum. Biz müşteri değil öğrenciyiz. Bunu ne zaman anlıcaklar?

 
Toplam blog
: 6
: 938
Kayıt tarihi
: 23.08.08
 
 

Eastern Mediterranean University Makine Mühendisliği Bölümü öğrencisiyim. Spor, internet, felsefe ve..