Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '19

 
Kategori
Telekom / Mobil
 

Müşteri Memnuniyeti mi(!)

02 ile 07.11.2018 Tarihleri arasında internette ".......evdenet ile telefonda “3 aylık internet gerekli” diyerek başvurdum. 3 ayın sonunda mutlaka çıkacağımı söyledim. Bu kampanyadan hizmet alırsam sorgusuz sualsiz çıkacağım (telefonda kayıtlı olmalı) söylendi. İnternet sözleşmesini eve getiren kişiye de 3 ay sonunda cayma bedeli ödenmeyen kampanyadan istediğimi söyledim. Telefon kayıtlarına bakılabilir.

Bana verilen paket 08/11/2018 tarihi itibari “... Özel Okula Dönüş ADSLMAX Kampanyası Eko Aile 8 Mbps'e kadar 50 GB” paketi. Herhalde 3 ay sonunda istersem iptal ettireceğim bir (öyle söylendi) paketti.

7.1.2019 tarihinde başıma gelecekleri önceden sezmiş gibi saat 22,00-22,30 arası olabilir ... yi ücretli aradım. Sonunda bir yetkiliye ulaştım. "Sürem doluyor (3 ay) ne yapmam lazım" dedim.

"Modemi zamanı gelince 541 e kargolamamı, bayiye form dilekçe, kimlik fotokopisi bırakmam" söylendi. Ayrıca 120,00tl bağlantı ücreti tahakkuk edileceğini belirtti. Kabul etmedim.

Jet fatura uygulamasında (telefonla da olabilir) yaptığım şikayet sonucu 120,00 tl almayacaklarını, zamanı gelince de önce telefon edip 541’e modemi postaladıktan sonra , bayiden kimlik vs… Sevindim.

01 ila 6.01.2019 tarihleri arasında 3 ayın dolmasına bir hafta, on gün kala herhangi bir aksilikle (zamanında iptal başvurusu) karşılaşmamak için benden istenenleri yaptım. Modemi 541 kargoladım. Ankara Etimesgut İstasyon mahallesinde bulunan "Şeker ... bayinize form ve kimlik fotokopisi bıraktım. Faks çekeceklerini söylediler. Bunu takip etmeliymişim. Acaba şirket ...den  kendisini hiç aradımı? Kaç dk.da bağlanabiliyor bir müşteri yetkilisine. Ben takip edemedim. Meğer "müşteri memnuniyetli şirket" herhangi bir iptal işlemlerinden tamamen müşterisini sorumlu tutuyormuş. Bayiler numunelik olduğu için sadece yeni abone kaydı yapabiliyorlarmış(!)

İptal ettiler sandım. Yeni fatura gelene kadar "uyanmadım."  Meğer iptal dilekçem gitmemiş. Tekrar telefon konuşmaları şikayetler derken 2. Haksız faturam geldi.  Bu arada ankara  kargodan “müşteri memniyetli şirket" gönderdiğim modemin geri geldiğine dair bildirim aldım. Zaten adreste yokum. Geri yollamalarını söyledim. İptali almayanlar modemi de iade almamışlar. Diğer taraftan 2 ay 10 gündür hiç kullanılmamış modemsiz internete fatura salmayı unutmuyorlar.

Ben masum şekilde nasılsa düzeltilir diye beklerken 2 haksız fatura toplam 104,00 tl  bir de cayma bedeli (400,00tl) ödeyecekmişim.

Çünkü zamanından önce bayiye bıraktığım form dilekçe ve kimlik fotokopisi sistemlerinde görünmüyormuş. Bayiyi aradım. Herhangi yazılı bir faks kırıntısı filan sordum. Yok dediler. Faks’lar  artık belge bırakmıyormuş. Ve ben yani müşteriler faks'ın gidip gitmediğini takip edecekmişiz. Sözleşmede bu ayrıntı var mı inanın bilmiyorum. "yani 3 ay dolmadan önce modemi 541 e kargola, bayiye iptal formu kimlik fotokopisini bırak, ve faksın gidip gitmediğini doğrula." Sözleşmede bu mu yazıyor? 

Bana göre tam bir işi zorlaştırma. Çünkü 2. Faturadan sonra benim için çok zor olan küçük bir yerde bir faks cihazı ile interneti yeniden iptali için   formu çektim. 10 dk bekleyip tekrar 542 aradım. Faksımı ilk önce bulamadılar. Faks kayıtı istediler. Faks numarası istediler. Ne yazık ki faks’lar artık alındı malındı vermiyorlarmış. ikinci arayışım olmalı sonunda faksımı buldular. Bu kez kimlik fotokopisini unutmuşum. Kimlik fotokopisini fakslarken bu kez diğerini bulamazlar diyerek formla birlikte tekrar faksladım. 

Bu kez iptal olmalıydı. 5 dk bekleyip tekrar aradım. 542 ye bağlanmak herkesin harcı değildir. Şansıma fazla beklemedim. Yetkili herhangi bir faks gelmediğini ancak önceki faks’ı bulduğunu onunda kimlik fotokopisinin olmadığını belirtti.

Psikolojim bozuldu. Telefonda bağırmışım. Sakinleşince “kapatmayın bu kez bu işi bitirelim” dedim. Ve yeniden 3.kez faks çektim. Telefonda açık 15 dk bekledim. Çünkü yetkili telefonumu kapatırsa başka bir yetkili ile her şey yeniden başlayacaktı. Yetkili birkaç kez kapatmak istedi. Telefonuma fax sistemde göründüğü zaman uyarı gelirmiş. Sonunda pes ettim. Faks’ımın akıbetini öğrenemeden banka yığıldım. Faks çeken kız ve eşim yardımcı oldu. Artık ne olursa olsun diyerek evin yolunu tuttum. İsterlerse mahkemeye versinler; icra filan. ‘İki aydır iptal etmeyi beceremedim. Müşteri "memnuniyetli şirket" reklamını müşteri hasta eden şeklinde değiştirmeli.

Daha sonra faksımın ulaştığını internet iptalinin gerçekleştiğini mesajladılar. Şimdi iki haksız fatura ve cayma bedeli talep ediyorlar. Veremem! Haksız yere bu parayı ödeyemem. Kendimi dolandırılmış hissederim.

Şaka gibi. Koskoca ...! “Müşteri memnuniyetiymiş(!)"

Cimer’e başvurdum. Kuruma sevk etti. 

Bu arada şikayetim BTK'ya ulaştı. BTK’ya göre sözlü iptal olmuyormuş Yazılı iptal başvurusu olmalıymış. Olsun bakalım ama; ben zamanında bayinize iptal formu, kimlik fotokopisi bıraktım. Bunlar yazılı evrak değil mi? Yanıma bir nüshasını almalı mıydım? Bayi, faksı çekmemiş olsa bile modemi postalamışım. Bir insan zamanından önce neden modemini söküp kargolar? Bayide iptal dilekçesi ve modem! Daha nasıl bir evrak isterdiniz?  BTK ilgili şirket bayine neden müşterisinin iptal dilekçesini formunu fakslayıp fakslamadığını sormuyor? Bayi faks çekmediyse, faks yerine ulaşmadıysa kabahat benim mi? Kaldı ki bunu denedim.İkinci iptal başvurumda faksın yanından hiç ayrılmadım arka arkaya 3 faks çektim. Sistemde görünmesi için aynı şirketin paralı telefonunu 20-30 dk açık tuttum. Ayıp Yahu...

Her telefon başında kayıt altına alınan konuşmalar var. Süre boyunca 10 a yakın telefon görüşmem delil değil mi? Değilse ne diye kayıt ediyorsunuz? Sayın BTK bu işlem sizin için çok sıradan ve önemsiz olabilir. Ama benim gibi hayatı zaten zor olan kişiler için çok zordur. Lütfen müşteri durumlarını "empati yaparak" tekrar inceleyiniz.

Tüm GSM şirketlerinde taahütü kaldırınız. Müşteriye eziyetten başka bir şey vermiyor. Faks nedir 2019 yılında. Neden internetten bağlantı başvurusu yaptığımızda saniyesinde hizmet ayağımıza geliyor da çıkarken böyle  faks maks yapıyorsunuz?  Bu resmen işkence! Müşteri memnuniyeti(!)

İşin özeti; Müşteri keklemeli interneti 3 ayın sonunda çıkacağım diyerek (sorgusuz sualsiz caymalıymış).  satın alıyorsun, (bakınız telefon kayıtı) 3 ay dolmadan “ne yapmalıyım?” diye soruyorsun. 120,00  tl bağlantı ücreti hazırla deniyor. (bakınız telefon kayıtı)

Jet fatura sisteminde şikâyet ediyorsun, telefonla “herhangi bir ücret ödemen söz konusu değil” diyorlar. (bakınız telefon kayıtı ve jet fatura şikâyet kısmı). Birisi 120,00 tl ücret tahakkuk ettiriyor, diğeri şaka yaptık(!) "bağlantı ücreti mücreti" yok diyor.

“Başıma bir şey gelir mesela " zaman doldu derler korkusuyla” 3 ay dolmadan 10 günlük veya bir haftalık internetimden vaz geçerek modemi eksiksiz paketleyip 541 ile  kargoluyorum. İnternet tüketim kayıtlarına bakar mısınız zamanından en az 1 hafta öncesinden bu yana hiç internet kullanılmş mı?

Bayiye giderek form dolduruyorum. Kimlik fotokopisi bırakıyorum. Telefondaki yetkili,  (ille faksı sen çekeceksin” demedi. Sözleşmede faksı müşteri çekermi yazıyor?) bayi fakslayacağını söyledi. (kamera kayıtım yok(!))Bayi beni hatırlıyor. Ama sizin sisteminiz iptal formunu görmüyor.

Çağ dışısınız. Çağ dışı şirketiniz. Müşterilerinizi yormak " sinir sahibi yapmak için " Faks’ı tercih etmeniz ve iptal sorumluluğunu müşteriye yıkmanızdan" bu anlaşılıyor.

Yinede bir ilgilenen (sıradan olmayan yetkisizler haricinde) olursa, DURMUŞ GÜLER. 0007358558

 

 
Toplam blog
: 144
: 899
Kayıt tarihi
: 06.02.07
 
 

Gazete ve kitaplara hep tersten göz atar, daha sonra okumaya başlarım. Bu özelliğim devrik cümlel..