Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '17

 
Kategori
Halkla İlişkiler
Okunma Sayısı
79
 

Müşteri Temsilcisiyim Sorularınızı Alabilirim

Müşteri Temsilcisiyim Sorularınızı Alabilirim
 

müşteri temsilcisi


- Müşteri temsilcisi denildiğine ne anlıyoruz acaba? Müşteri temsilcisinin herkese göre farklı tanımı yapılsa da sonuçta ulaştığımız nokta sorunlarımızı çözen, kurtarıcı bir kişi olmasıdır. Kurumsal firmalarda görev yapan müşteri temsilcileri onları arayan müşterilerin her türlü sıkıntısını gidererek sorunları çözme endeksli çalışırlar.

Müşteri hizmetlerinde çalışan bir kişinin karşısında bulunan müşteriye nasıl davranması gerektiği ile ilgili pek çok özellik sayılabilir. Öncelikle müşteri temsilcisi ister yüz yüze görüşmede ister dijital cihazlarla yapılan görüşme sırasında saygılı bir üslup içinde karşısındaki kişiye hitap etmelidir. Gülümseyen bir ses tonuyla konuşmalıdır. Müşterinin sorduğu soruları anlamaya çalışıp sorunları çözme amacıyla konuşmalarına yön vermelidir. Müşteri hizmetleri personeli kendisine başvuran müşterinin karşısında sabırlı bir şekilde hareket etmeli ve sakinliğini hep korumalıdır.

 

- Müşteri hizmetleri personelleri ile halkımız arasında iletişim sorunları yaşanabilmektedir. Müşteri temsilcisi ne kadar resmi olmaya çalışsa da bizim halkımız samimi bir iletişimin peşinde olduğu için müşteri temsilcileri bu konuda biraz sıkıntı yaşamaktadır. Müşteri sorduğu soruya uzun cevaplar aramakta ve aldığı cevaplardan memnun kalmazsa soruların sayısı artmaktadır. Bunun yanında müşteri temsilcisi bütün bu ard arda sıralanan sorulara sabırla ve sinirlenmeden cevap vermelidir. Müşteri ile vedalaşırken müşteri tüm sorularına cevap bulmuş olmalıdır.

- İyi bir müşteri temsilcisi öncelikle kendinden emin bir şekilde cevapları ifade etmeli, muallakta kalmamalıdır. Verdiği cevaplar kesin ve net olmalı tereddüde mahal vermemelidir. Müşteri temsilcisi temsil ettiği iş ile ilgili her türlü bilgiye sahip olmalı veya o bilgilere anında ulaşabilmelidir. Bu müşterinin ona güvenmesini sağlar.

Sorulara anında cevap veren müşteri temsilcisi her şeye hakim imajı verecektir. İhtimalli konuşan ve sorulara cevap veremeyen müşteri temsilcisi sorunları halleden kişi konumunda olamaz.

müşteri temsilcisi

- Müşteri temsilcisi müşteri ile iletişime geçtiği an müşteri şunu düşünmeli, bu kişi benim bütün sorunlarımı halledebilir, ben bu kişiye güvenebilirim demelidir. Çözüm odaklı konuşma yapması gereken müşteri temsilcisi, müşteriden özür dilememeli çözüm sunmalıdır. Müşterinin kendisini aramasının sebebini asla unutmamalıdır. Müşteri, müşteri temsilcisini hal hatır sormak için aramaz, bir sıkıntısını ifade etmek ve o sıkıntısına çözüm getirmek için aramaktadır.

- İyi bir müşteri hizmetleri personeli müşteri ile ilk kelimesini konuştuğu an müşteri demeli ki ben bu kişi ile sorunlarımı halledebilirim ve doğdu yerdeyim. Bunun için de müşteri hizmetleri personeli müşteri ile ilk irtibatında pozitif olmalı ve ben sizin için doğru kişiyim, sizin sorunlarınızın çözümü bende konuşması yapmalıdır. Böylece müşteri bir daha arama yapacağında veya müşteri temsilcisine gideceğinde koşa koşa gitmelidir.

- Her yerde olduğu gibi pozitif dil tüm kapıları açan bir anahtar gibidir müşteri hizmetleri personelinin müşteri ile iletişiminin kurulmasında. Ne kadar pozitif düşünce o kadar pozitif dil, ne kadar pozitif dil o kadar sıfır sıkıntı düşüncesiyle hareket edilmelidir.

Dilediğiniz soru ve görüşerleri bana bu sayfadan yorum yolu ile iletebilirsiniz. Yada info@cagrimerkezitr.com adresinden Meral Hanım dikkatine gönderebilirsiniz.

Yazıda emeği geçen özkan ve timura teşekkrülerimi sunuyorum.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 3
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 75
Kayıt tarihi
: 21.09.17
 
 

Düşünür, yazar, dilediği gibi yaşar :) ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster