- Kategori
- Pazarlama
Müşteri tipleri...
1-İnatçı ve tutucular: Soru sorarak, sorun ettiği konular giderilmeli ve kanıtlar gösterilmelidir.
2-Kararsız, korkak ve çekingenler: Kararsız olduğu konulardaki karasızlıklar giderilmeli. Konuyla ilgili ayrıntılı bilgiler verilmelidir. Saygı duyduğu veya duyacağı müşteriler örnek verilmelidir.
3-Şikayetçi ve kavgacılar: Kontrolü elden kaçırmadan ve tartışmaya girmeden kısa yanıtlar verilmelidir.
4-Kendini beğenmiş alaycı insanlar:Gururları okşanmalı, tartışmaktan kaçınmalıdır.
5-Sessiz ve kötümserler: Dikkatlerini uyandıracak bir tanıtım yapılmalı. Moral ve motivasyonumuzu onlara bulaştırmalıyız.
6-Geveze ve eğlence düşkünleri: Kısa bir ziyaretten sonra onların aramasını beklemeliyiz. Konuları dağıtmadan kısaca anlatmalıyız.
7-Profosyoneller: Randevu ile gidilmeli. İhtiyaçları önceden belirlenmiş olmalı ve ürün ile ilgili detaylı sunum yapılmalı. Gereksiz ayrıntılardan kaçınmalı, şirketinizin gerçek durumunu abartmadan ve küçümsemeden , sorular makul ve mentıklı yanıtlar verilmeli. Gereksiz zaman kaybına sebep olunmamamlı.Profesyonelce davranmalı.