Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '09

 
Kategori
Mizah
 

Mütevazi mi yoksa mütevazı mı?

Mütevazi mi yoksa mütevazı mı?
 

Tıstan Krallık ve Cumhuriyetinden döndükten sonra Celal Hocamla konuşmuş olduğu bir kelime üzerine yaptığımız söyleşiyi yorumlarınıza açık olmak üzere sunuyorum;

—Sn. Celal Hoca yine sizin derin bilginize ve mütevaziliğinize hayran olduk.

— Sn. Yalçın ben vermiş olduğum demeçte size mütevaziyim değil, mütevazı idim dedim.

— Hocam ne farkı var?

— Olur, mu efendim çok farkı var?

— Nasıl yani?

— Mütevazi deseydim. Benimle paralel olan bir şey bulmanız gerekecekti. Oysa ben mütevazı idim dedim. Yani alçak gönüllü olduğumu, gösterişsiz, iddiasız olduğumu kastetmek istedim.

— Yani hocam siz şimdi hangisiniz?

— Birincisi olan mütevaziyim dersem eş başkanlık, kabadayılık, karşısındaki rakibimi küçük görme, tahammülsüzlükle köprü kuracaktınız. Paralellik kurmanız gerekecekti.

— İkincisinde ise benim ne kadar alçak gönüllü, gösterişsiz, iddiasız birisi olduğumu bilmenizi istedim.

— Hocam her şeyi karıştıracağım şimdi.

— Karıştırmayın Sn. Yalçın ben Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Sn. B.H.Obama dan bahsetmedim.

— Hocam o nereden çıktı

— İnanın her şey bir noktadan çıktı. Bu kelime Arapça ondan oluyor.

— Yani netice de Hocam siz hangisisiniz?

— Şimdi bende şaşırdım karıştırdım, ya olduğum gibi olmalıyım ya olmak zorunda olduğum gibi olmalıyım.

— Peki hangisi

— Bir yanda yönetme sevdam öbür yanda gerçek benliğim. Bende iki ara, bir derede kaldım.

— Desenize Hocam her şey bir noktada kalıyor veya yürüyor.

 
Toplam blog
: 371
: 835
Kayıt tarihi
: 14.02.09
 
 

Adalet önce kendimizde başlamalı ve haksızlıklar sorgulanmalı  ve hataların, afetlere dönüşmeden ..