Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '15

 
Kategori
Eğitim
 

Müthiş bir proje; 'Bana 30 dakika borç verir misin?'

Müthiş bir proje; 'Bana 30 dakika borç verir misin?'
 

Sandıklı Kaymakamı Faik Arıcan velilerle... radikal.com.tr'den...


Projeyle ilgili haberi, ilk önce SANDIKLI SESİ’nin internet sitesinde okudum. Çok sevindim, çok heyecanlandım. İlk bakışta, Millî Eğitim Bakanlığı’nın bir çalışması sandım.

Acaba öyle mi, başka il ve ilçelerde de böyle bir uygulama var mı, diye internete girdim; hayır, yok!

Sandıklı’ya (Afyonkarahisar) özgü, Sandıklı Kaymakamı Sayın Faik Arıcan’a ait bir düşünce!

İlçemizin değerli Kaymakamını yürekten tebrik ediyorum. Bu müthiş bir çalışma!

Proje ülke çapında yayın yapan gazetelere haber olmuş… Doğan haberAjansı (DHA), Radikal ve Kanal7’nin internet sitelerinde gördüm. Sandıklı, böyle hayırlı, faydalı bir projeyle adını duyurduğu, ülke gündemine girdiği için bir kere daha heyecanlandım, hatta coştum. Sayın Arıcan’ı bir kere daha tebrik etmek istedim.

x   x   x

O KADAR FAYDALI BİR ETKİNLİK Kİ…

Prtojenin özü şöyle açıklanıyor: “Öğrenci velileri, yani anne babaların çocuklarına daha fazla zaman ayırarak eğitimin daha verimli hale gelmesi amaçlanıyor”!

Projenin başlığından da anlaşılabileceği gibi, ebeveynlerden günde “30 dakikalarını çocuklarla geçirmeleri” isteniyor.

Bir cümlelik bir düşünce, yarım cümlelik ve yarım saatlik bir talep!

Lâkin uygulanması halinde muazzam etkiler yaratabilecek bir hamle!

“Eğitim” konusuyla yakından ilgiliyim… Bir “eğitim gönüllüsü” olarak işin içindeyim.

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ve Bornova Yetiştirme Yurdunda, yıllarca, çocuklarımızın eğitimlerine yardımcı olmaya çalıştım. Hâlen bir ilkokul 2’nci sınıf öğrencisinin derslerine yardımcı oluyorum. Çevremde en meşhur devlet okullarına, büyük şehirlerin “özel” okullarına giden çocukların velileri var… Hepsinin ortak problemi; okuldaki eğitim-öğretim yeterli olmuyor… Anne-babanın ilgisi, yardımı, katkısı şart! Velîlerin ilgisi olmadan başarı hayal!

Çünkü sınıflar kalabalık, öğretmen ne kadar ilgili, tecrübeli olursa olsun, çocuğun derste atladığı, dikkatinden kaçtığı konular, öğrenmeden geçtiği üniteler olacaktır. Öğrencinin anlamadığını sorma hakkı var ama her şeyi sorabilmesine imkân var mı? Mutlaka bazı dersleri kaçıracaktır. Bu eksiklikler ödevlerini yaparken ortaya çıkıyor. İşte velî de burada devreye giriyor. O eksiklikler anne-babaının günde yarım saatlik ilgisiyle telafi edilebilir.

Ebeveynin bu ilgisinin elbette başka faydaları da olacaktır… Çocukta ruhsal bir rahatlama sağlayacak… Öğrendikçe, çocuğun kendine güveni artacak… Öğrendikçe zekâsı gelişecek… Öğrendikçe, yeni konulara yoğunlaşması kolaylaşacaktır.

Çocuğunuzun zekî ve başarılı olmasını istiyor musunuz?

O vakit çocuğunuza “30 dakika borç verin”!

Bu girişim daha geniş kitlelere duyurulmalı… Millî Eğitim Bakanlığı'nın uygulaması haline getirilmelidir.

Bu proje, eğitimin içinde bulunduğu feci durumdan kurtulmasına vesile olabilir…

Meşhur sözü söylemenin tam sırası: Her şeyi devletten beklemeyin!

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..