Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '10

 
Kategori
Bayramlar
 

Mutlu Bayramlar

Mutlu Bayramlar
 

Haliç Manzaralı evimiz..


Bugün okulda bebelerimle bayramlaştık son ders, öğretmenleri yaz tatiline kadar izinli. Onların duygusal anlamda bana alışmamaları için azami özen göstersem de, maalesef! başaramadım. Maalesef sözcüğünün arkasında ne olduğunu tahmin edersiniz: Üzülüp acı çekmelerini istemiyorum, aynı şekilde kendim de o sevgi selinin sonundaki kedere gücüm yok. Bunları bile bile, sınıfın tadı doyulacak gibi değil. Zeki, yaşlarının çok üstünde anlama yetenekleriyle yüreğime tahtlarını çoktaan kurdular, tabii ben de onların.

Kızlarımın en şekeri Şevval, geçen yıl kayıtsız gitmiş köydeki okula, annesi raharsız olduğu için anneannesinin yanında okumuş birinci sınıfı. Bu yıl gelmiş bizim okula. Kayıtsız gitmiş ama, 3. sınıf düzeyinde bilgiye haiz. Bizim okulda birinci sınıfa kayıt olmuş, çocuk derya gibi. Sınavla ikinci sınıfa geçirdik, yani benim sınıfa. Geleceğin Perran Kutman'ı kesinlikle, bu kadar mı benzer bir çocuk bir büyüğe? Perran hanımın gelip Şevval ile tanışmasını çok isterdim. Okadar rahat, öyle bilmiş ki, önceleri benden çekiniyordu. Şimdi KANKAYIZ:)) Sınıf çok haylaz dolu, Şevval gürültü oldu mu çıkıyor tahtaya, izin filan yok: Arkadaşlar, zar- zor bir öğretmen bulmuşsunuz, emekliyim dememiş, şu yokuşları her gün yürüyüp bizim için bu okula gelen bu kadar değerli bir öğretmenin kıymetini bilmiyorsanız benim size artık lafım sözüm yoook! Ben o arada masasında henüz okumaya geçememiş Erdem evladıma hece okutmakla meşgulüm, diğerleri de sessiz okuma yapıyorlar güya, konuşan oldu mu Şevval tahtada böyle nutuğa başlıyor. Çocuklar bir ona bir bana bakıyorlar şaşkınlar.Ben hiç bozmadan: Yok kızım, kadir kıymet bilecek bi çocuk değil bunlar, biraz daha anlat sen durumu! diyorum, benden icazeti aldı ya, Allaah!Tutun da bağlayın artık bu şekerciği: Ceza mı versin size öğretmen? Şu sıramda iki satır okuyayım da, boş kafam dolsun demek yok mu sizde? Öğretmenim, ben bunlar adına özür diliyorum sizden! Artık kalkıyorum, sinirden kıpkırmızı yüzünü ellerimin içine alıp öpüyorum o güzel yanaklarını: Dur kızım, ne üzüyorsun o güzel yüreğini? Bak şimdi nasıl mum gibi olacaklar! diyorum, bir çatık kaş yetiyor minicik yüreklerine: Kim o konuşaaan? Çıt yok, Şevval rahatlıyor..

Ceren'im var bir de, bebekler kadar güzel kızım benim. Anne baba ayrılmış, babanın yanında abisiyle beraber. Babası da, annesi de evlenmemişler bir daha. Baba anneleri bakıyor onlara, villada oturuyorlar. Barbii! deyince açılan günlük kutusu var. Sadece Ceren'in sesini tanıyor, yoksa açılmıyor. O kutu her gün getirilir , masama konur.Her gün günlük yazıyor, hepsinde anneye özlem... Canım annem! Güzel annem!... diye başlayan ne duygu fırtınaları görseniz? Ya evlenmeyin, ya da ayrılmayın kardeşim ya! Anasının yerine beni koydu şimdilerde, zaten büyüyünce ben yaşlanmış olacakmışım, gelip beni alacak nerde yaşıyorsa, ömür boyu bakacak bana. E, evleneceksin, hadi o tipsiz kocan beni istemezse? diyorum: Hayır, kocam bi kere yakışıklı olacak. Sizi istemezse, ben de onu istemem, merak etmeyin! Eh, iyi bari içim ferahladı! diyorum.Öyle akıllı ki: Öğretmenim lütfen dalga geçmeyiin, göreceksiniz bakın! Bebeciğim benim, mutluluklar hep senin olur inşallah.

Bayram geliyor, çok sevdiğim bir kaç güzel özdeyişle bitireyim bloğu. İnsanı sevmekten daha önemli hiç bir şey olmadığını, insanlığın tamamının anlayacağı bir dünya özlemi ile dolu yüreğime yer etmiş özdeyişler..

Yeryüzü taşlarla doludur, ancak çok azı boyunlara kolye olur.

Bazı eşyalar insandan, bazı insanlar da eşyadan kuvvet alırlar.

Ayının kırk türküsü vardır, hepsi de baldan bahseder.

Düşmanlarınızı kötülemeyin, onlar sizin eserinizdir!- William Hazlitt

Sahip olduğunuz tek araç çekiç ise, herşeyi çivi olarak görmeye başlarsınız" - Moslow

" Fikirlerini değiştirip geliştirmeyenler, yalnız ölüler ve delilerdir" -Lowell

" Zalimlere isyan etmek, Tanrıya itaat etmektir" - Thomas Jefferson

" Eğer bir gün yolunuzu kaybederseniz bir çocuğun gözlerinin içine bakın. Çünkü, bir çocuğun bir yetişkine öğretebileceği üç şey vardır: Nedensiz yere mutlu olmak, her zaman mutlu olacağı bir şeyler bulmak ve elde etmek istediği şeyi var gücüyle dayatmak"

" Dişi ağrıyanlar dişi ağrımayanları, yoksul olanlar da zenginleri mutlu sanırlar" - Bernard Shaw

" Boş bir çuvaldan dik durmasını beklemek cehalettir"

"Ancak cahil kızar, akıllı ve bilgili insan ise anlar"

" İyimser her felaketten bir fırsat; kötümser ise her fırsatta bir felaket görür"

" Düşmanın açık bıraktığı kapılar onun istediği yere çıkar"

" Hoşgörülü olmak, insanın en fırtınalı havada bile kafasının penceresini, birkaç parmak aralık tutabilmesidir"

" Dünyanın en iyi doktorları Doktor Perhiz, Doktor Sükunet ve Doktor Neşe'dir" - İngiliz atasözü

" Var olmak için yok olmak gerek, parça bütüne kavuşmadan hasret dinmez" - Buda

MB ailesinin tüm fertlerinin, tanıdığım tanışamadığım tüm dostlarımın bayramlarını kutluyor, sağlıklı ve mutlu nice bayramlar diliyorum.

 
Toplam blog
: 95
: 736
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Emekli öğretmenim, 52 yıllık hayatımdan amatör mizah, bağlama, sürrealist resimler, yitikler, sev..