Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '17

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Mutlu Hayatın Sırrı

Mutlu Hayatın Sırrı
 

Merhaba Oğlum,

Pars’ım, Ateş parçam, cennet kokulum… Merhaba.

Sen hayatıma gireli 208 gün oldu, 6 ay; ruhunun ilk varoğlduğu gününden hesaplarsak 464 gün, yani 15 ay.

İnsanlar yeni başlangıçları çok severler minik bebeğim, bir milat bulmayı dilerler hep. Tüm sevmedikleri seyleri geride bırakmayı, yeni davranışlar edinmeyi, yeni bir başlangıç yapıp yeni biri haline gelmeyi amaçlarlar. Bunun için en ideal gün pazartesi, en ideal tarih 1 Ocak’tır. JBen de hayatımın yarısını bu tarihi arayarak geçirdim ama o gün her şey aynı gidiyordu hep, hep aynı insan olarak devam ediyordum hayata.

Ama inanıyorum ki, bugün yaşadığım ben, dünkü ben değil, değiştim. Her geçen saniye değiştiğim gibi…

Neden mi bir milat istiyordum? Hayatta, doğduğun andan itibaren, herkes sana bir şeyler öğretmek ister, bazıları çok büyük bir kurgunun parçasıdır. Mesela bütün gerilim filimlerinde bilim adamlarının başlarına korkunç şeyler gelmesi, bana göre büyük devletlerin bizi bilimden uzaklaştırmak için kurguladıkları bir oyunu olabilir. :)

En yaygın tanımlarla anlatırsak, seni toplum baskısına sokarlar, farklı olan herkesi sıradanlaştırmak için çok büyük korkular salarlar üzerine, öğrenilmiş çaresizlikler yaşarsın, içinde bir yerlerde çok farklı bir hayat yaşamak isteyen bir ruh vardır. Hayellerin vardır, geceleri sana mutlu yarınlar fısıldayan ama gündüz olduğunda demir paraklıklara hapis.

….

Ve bambaşka bir şey, 80/20 kurulı; “Çoğumuz hayat kalitemizi “mutluluk”la ölçüyoruz ama ilginç bir şekilde vaktimizin çoğunu bizi mutlu etmeyen şeylerle harcayarak geçiriyoruz. O halde kendimize şu soruyu soralım: “yaptığım şeylerin hangi %20’si mutluluğumun %80’ini oluşturuyor?” Cevabı bulup da bunları daha fazla yaparsan hayat kaliten artacaktır.”

Sevgiler,

Annen. :)

31 Ağustos 2015 Pazartesi 01:49

 
Toplam blog
: 4
: 92
Kayıt tarihi
: 11.06.16
 
 

İnsanım işte, şu anda hayatta olan, 3 yaşında, üniversite mezunu, çalışan, %87 engelli, evli, bir..