Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '15

     
    Kategori
    Felsefe
     

    Mutlu musun?

    Mutlu musun?
     

    Mutluluk! Evet tarih öncesinden tarihin sonuna dek süre gelen or..,u. Metafizik or... mu? Mutluluk ölçülebilir mi? Hayır mı? O zaman bilimin nesnesi olamaz mı? Olmasın zaten mi? Peki bilim olmaz ise gerçeğe nasıl ulaşırız mı? Bilim gerçekliğin sadece bir yönü mü? En basit yönü mü? En alt tabakası mı? Kast mı? Hindistan'a kaçan inekler mi mutlu? Mutluluk insana özgü mü? Emin misin? Kahvehane ağzı ile konuşma mı? Kanıt mı istiyorsun? Kant kim? İddia sahibi ben değilim de ne demek? Kendine gel lütfen! 
     
    Matematiksel olarak kanıtlayalım mı? Neyi? Matematiği. Ah pardon konumuz mutluluk muydu? Beni dinleyecek misin? Yargıla demedim aptal? Öncüllerimi sorguladığın an konuşmayacağım. Başla değil buyur başlayabilirsin ilgi ile bekliyorum da ne demek?
     
    Mutluluk insana özgü bu bir. Hayır değil mi?----- İkincisi sen insansın. İnsan olman, birinci öncülü pek önemli kılmıyor. Daha kendini tanımıyorsun aptal. Tanım evet. Matematiğin püf noktası. Bir şeyi tanımlamadan sevemezsin. Onu öpücüklere boğamazsın, kafasını koparamazsın. X+Y=? . İks artı ye eşittir sonsuz öyle mi? Sonsuz; tanımı yapılamayan demektir. Formel dile dökülemeyen demektir. Yani mi? Yani si şu canım. Bunun doğrusu x artı y eşittir sınırsızdır. Sınırsız sonsuzluk mu? Çok oturgaçlı götürgeç de nerden çıktı şimdi? Yahşi mi? Bunlar bir şeyi kanıtlamaz da ne demek? Şu an sana ne diyorum farkında mısın acaba Mecnun. Diyorum ki konumuz mutluluk. Mutluluğu tanımlarsak sonsuzluğu tanımlarız diyorum. Başı olan her şeyin sonu vardır diyorum. Başlayabilme yeteneği olanın bitebilme özelliğini unutma diyorum. Mutluluk süregiden haz mı demek?Bitmeyen, ağızda kaybolmayan haz mı istiyorsun. İks artı ye eşittir sonsuz ise x ya da y den birinin sonsuz olması gerek demek bu aptal. Sürekli haz alabileceğin bir sonsuzluk ancak seni mutlu kılabilir diyorum. Yoksa asla mutlu olamazsın. Çünkü x ve y ölçülebilen bir sayı olduğu sürece sonsuzu bulamayacaksın. Aptal mı? Evet konunun Allah'a geleceğini tahmin ettim de ne demek? Bunu cami hocası da mı diyor? Matematik hocam İmam oldu da ne demek? Mutsuzluk için mi yaratıldın? Olamaz mı? Sen farklı mısın? Biz mi? Dünyada ki acıları, açlıkları, çığlıkları duyan hassas bir yapın mı var? Bu hassas yapın mutlu olmanı mı engelliyor. Çok zeki, çok metin olmak seni dert sahibi mi yapıyor. Tüm insanlık mı dedin. 100 zat mı senin gibi? 100 düşünceli insan eee dünyayı kurtarmaya yeter mi? Ben seçilmiş biriyim de ne demek? Seni kimse anlamıyor mu? Başka mastürbasyon yaptığım cümle kalmadı da ne demek. 99>100'den mi? Tanımla alakalı diyorsun yani...
     
     
    Toplam blog
    : 1
    : 82
    Kayıt tarihi
    : 26.09.15
     
     

    Felsefe mezunu olup, halı desenleri ile cami süsleme sanatı arasındaki bağıntıyı bulmaya çalışıyo..