Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '07

 
Kategori
Kitap
 

Mutluluğa açılan kapı

Mutluluğa açılan kapı
 

Bu gün yine o inanılmaz keyfi yaşadım uzun uzun… Mutluluk merdivenlerinde zirveyi zorladım.

Yine içim açıldı, gönlüm ferahladı resmen, kitapçının raflarını gezerken…

Kimilerinin anlayamayacağını bildiğim ama Kitap dostlarının hissedecceğini ümit ettiğim duygularımı anlatmak istedim bu gece çünkü bence mutluluğa açılan kapıdır KİTAP. İlkokulda söylenen klişe cümlelerin içinde en sevdiğim ve yürekten inandığımdr " Kitap insanın en yakın dostudur" tümcesi.

Kitaplara değinmek, aldığım zevki paylaşmak istedim sizlerle.

Elimde okumakta olduğum mükemmel bir kitap var şu anda ve dikkat her an bitebilir! Bir kitabı bitirmek beni en çok mutlandıran şeylerdendir. O kitabı yorumlamak ve de tüm o sayfaları süzgeçten geçirerek ACABA Yazarın yazarken ifade etmek istedikleri, benim bu kitap çıkardıklarım ve 3. kişilerin gözüyle algılanabilecekler nelerdir diye kendi kendime analiz etmek…

Gördüğünüz gibi garip bir okuyucuyum ben.

Kimi sayfaları onlarca kez okuyan, kimilerinin altını çizen, kimini özetleyen ama illa ki hepsini özümsemek için cebelleşen...

Dedim ya kitapçıda uzun uzun vakit geçirdim bu gün. Rafların arasında dolaştım, kitap kokusu doldurdum ciğerlerime, elledim bir bir pek çoğunu…Kimini inceledim, kimisine göz gezdirdim ta kii eşim “Yeteeer Artık” diye feryat edene kadar.

Elimde seçtiklerim, gönlümde alamadıklarımla geldik kasaya Allahtan da bütçede daha derin bir yara açmadan çıkabildik D&R’dan.

Günün sonunda eleye eleye, elemeye kıyamadığım 5 adet kitap vardı elimde. Gerek internet araştırmalarımdan, gerek blogdaşlarımın yorumlarından , gerekse arkadaşlarımdan almış olduğum tavsiyelerden dolayı söz konusu kitaplar hakkında az çok bilgi sahibiyim.

Dünya okurlarınca “Geleceğe kalacak 50 yazar” arasında sayılan Aslı Erdoğan’dan yayınlanmış olan ilk romanı Kabuk Adam.

Eşimin de ilgisini çekmiş olması itibari ile Alınacaklar Listemize zaten girmiş olan, 17. yy Osmanlı Sarayından izler taşıyan ve saray hayatını anlatan bir Zülfü Livaneli kitabı Engereğin Gözündeki Kamaşma.

YolunDİĞERyarısı blogunun sahibi değerli hocamızın sitesinde tanıtması ile adını daha önce duymama rağmen ilgilenmemiş olmaktan utandığım bir Yılmaz Karakoyunlu eseri Salkım Hanımın Taneleri. Bu kitabın filmi de yapılmıştı yanlış anımsamıyorsam ve ben onu da izlememiştim. Şimdi okuyacak olmaktan heyecan duyuyorum.

Nostalji severleri sevindiren, yayınlandığında ciddi satış potansiyeli yakalamış olan Ayfer Tunç’un kitabı Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek. Bu kitap da 1970 li yıllarda nasıl yaşandığı, o zaman var olan ancak şimdi kimisi yok olmuş, kimisi ise körelmiş değerler anlatılmakta.
Veee okumaya başlamayı sabırsızlıkla beklediğim, kişi gelişim kategorisinde yer alan; Melih Arat tarafından kaleme alınmış olan Sıra Dışı Yaşam Becerileri – Sınırlar Ötesine Yolculuk.
Şu anda hepsini okumak için inanılmaz bir istek duyuyorum.

Okudukça bloğumda yorumlayarak, beğenip beğenmediğim yönleri sizlerle paylaşacağım.

Bol kitaplı günler dileğiyle...

Pınar Yeşiltay SEVİM

23-09-2007

01:44

 
Toplam blog
: 65
: 1800
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Biricik Sudelina'sının annesi, kitaplar ülkesinin sarışın prensesi, kocasının bir tanesi, İzmir/K..