Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '17

 
Kategori
İnançlar
 

Mutluluğu kimden istemeli ?

Mutluluğu kimden istemeli ?
 

MUTLULUĞU KİMDEN İSTEMELİ?


Ben mutluluğu Allahtan isterim.
 
Veriyorsa yüceliğinden, vermiyorsa imtihanındandır!
 
Veli kulun biri demiş ki:
 
Ben Allah’tan isterim, niyet eder ona bırakırım, Allah verirse bir kere sevinirim, vermezse on kere sevinirim’. Yanındakiler şaşırmışlar. Bu nasıl olur? İnsan hiç Allah’ın vermediğine sevinir mi?
 
”Ben sevinirim demiş veli kul. Allah’ın o verdiği benim istediğim içindi, vermediği ise kendi tasarrufudur, ben bilmem ki, benim hakkımda en iyi bilen Âlim olan Allah’tır.(1)
 
İnsanoğlu bilemez, kendisi için neyin hayırlı, neyin şer olduğunu. Yaşadığı dünya imtihanında da sıkıntılarını, problemlerini tevekkül ederek dua yoluyla Allaha bırakmalı, ondan istemeli. Çünkü kainatın her zerresi ona aittir. Onun izni olmadan bir yaprak bile kımıldamaz. İnsanoğlu bir nefes bile alamaz. Bizi yaratan her zerremizin sahibi rabbimiz varken gaflete dalıp başka yerlerde aramamak gerek huzuru, mutluluğu.
 
KAYNAK
 
(1) Uğur Koşar – Allah de ötesini bırak – s.19 –destek yayınları
 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..