Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

ismail hakkı özsarı

http://blog.milliyet.com.tr/ihozsari

24 Ekim '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Mutluluğu kovalamayın, o sizin peşinizden gelir

Mutluluğu kovalamayın, o sizin peşinizden gelir
 

alıntıdır


Anne kedi, kuyruğu ile oynayan yavru kediye sorar: “Neden kuyruğunu kovalayıp duruyorsun?”
Yavru kedi şöyle yanıt verir: “Bir kedi için en güzel şey mutluluktur. Mutluluğun da kuyruk olduğunu öğrendim der.” “Kuyruğumu kovalıyorum. Sonunda onu yakaladığım zaman biliyorum ki mutluluğu yakalamış olacağım.”
Anne kedi gülümser. “Gençken ben de senin gibi mutluluğun kuyruğum olduğuna inanıyordum. Yıllar geçtikçe anladım ki ne zaman onu kovalasam benden uzaklaşıyor. Ne zaman kendi işime baksam o, hep peşimden geliyor.
Sevgili okurlarım, işte mutluluk böyle bir şeydir. Siz onu ne kadar çok yakalamaya çalışırsanız o da sizden o kadar çok uzaklaşır.
Kimilerine göre de “MUTLULUK KELEBEK GİBİDİR.”
Yani ne kadar çok kovalarsanız, sizden o kadar kaçar. Ama dikkatinizi başka yöne çevirir, onunla hiç ilgilenmezseniz gelip omzunuza konar.
Mutlu olmak konusunda doğadan, hayvanlar âleminden alacağımız çok önemli dersler olduğunu düşünüyorum. Doğa iyi bir öğretmendir. Kendine göre kuralları vardır. Bu kurallar zorlamaya gelmez. Sonra intikamı kötü olur.
Hayvanlar âlemini şöyle bir düşünün, hiçbir sincap bir yerine iki kış yetecek kadar yiyecek biriktiremediği için üzülmez. Hiçbir kuş birden çok yuvam yok diye tasalanmaz. Hiçbir köpek yaşlılık yılları için kemik biriktirmez. Hiçbir ayı armut ağaçları meyve vermedi diye uykusuz geceler geçirmez.
Her şey rağmen akıllı insanlar mutlu olabilmenin yolunu bir türlü bulabilirler.
Örneğin beni karanlık bir yere kapatsalar ilk işim üzülmek yerine iğne deliği kadar da olsa bir ışık deliği aramak olur. Çünkü üzülmenin bir işe yaramadığını bilirim.
Bu konuda sizlere birkaç önerim olacak. Haddimi aştıysam affınıza sığınırım. Kendinizi bir otomobil gibi düşünün. Bakımınızı zamanında yaptırın. Asla el freni çekik yaşamayın. Lastikleri vaktinden önce eskitir, balataları sıyırırsınız.
Mükemmel olmaya çalışmayın. Unutmayın ki “MÜKEMMELLİYETÇİLİK MUTLULUĞUN DÜŞMANIDIR.”
Mutlu olmayı haklı olmaya tercih edin.
Esnek olun.
Sevgi elini önce siz uzatın.

 
Toplam blog
: 291
: 1113
Kayıt tarihi
: 12.07.12
 
 

Emekli öğretmenim. Kitap okumayı ve düşüncelerimi paylaşmayı çok severim. Tarih özel ilgi alanımd..