Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '13

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Mutluluk nedir, nasıl elde edilir.

Mutluluk nedir, nasıl  elde edilir.
 

Bugünlerde yazacak o kadar çok konu var ki. Bir hafta içinde dört değerli insanımızı kaybettik. Ben siyaset konularında yazmak istemiyorum. Kaybettiğimiz değerler için başsağlığı yazıları da yazmak istemiyorum. Onları anmak yerine hiç unutmamak daha güzel gibi geliyor bana. Sanki hep aramızdalarmış gibi.

Ben daha ziyade mutluluk veren yazılar yazmak istiyorum. İstıyorum ki herkes mutlu olsun , hayat bir şenlik gibi geçsin. Diyeceksiniz ki bu kadar hercü merç içinde nasıl gülüp oynayacağız. O da bize bağlı. Eğer hakikaten hayatı bir şölen gibi yaşamak istiyorsak gülüp oynanacak sebepleri de biz bulacağız.

Bugünlerde basında mutlulukla ilgili bir çok yazı okudum. Mutluluk parayla satın alınır mı, mutluluk ölçülebilir mi, dünyanın bir çok ülkesinde hangi unsurlar  mutluluğu etkiliyor, Mutluluğun sırları nedir, daha mutlu bir dünya için neler yapılabilir gibi...

İşte ben de bugünkü yazımı mutluluğa ayırmak istedim. Diyeceksiniz ki sen hep mutluluk yazısı yazıyorsun. Yoksa mutlu değilmisin. Napolyon'un kendisine siz para için savaşıyorsunuz, biz ise onur için diyen bir başka ülke Komutanına verdiği cevap geldi aklıma. Komutanın bu sözüne Napolyon 'Herkes kendinde olmayan için savaşır. Biz de para yok,onun için savaşıyoruz, siz de ise onur yok onun için savaşıyorsunuz.'demiş.

Ben de bir an düşündüm.Ben mutlu değilmiydim ki sürekli mutluluk yazısı yazıyordum. O zaman mutluluğun benim için ne demek olduğu geldi aklıma. Havanın çok soğuk veya sıcak olmadığı, sessiz bir ağaç altında, sevdiklerimin dünyanın bir yerlerinde huzurlu ve mutlu olduklarını bildiğim bir dönemde bir yerim ağrımadan içtiğim bir bardak çay mutluluk benim için. Ne fazla para ne mülk, kimseye muhtaç olmadan yaşamayı sağlayacak bir gelir, kimseye muhtaç olmadan gereksinimlerimi yerine getirmem mutluluk bence.

Çok şeymi istiyorum mutluluk için.

Şimdi benim mutluluğumu bir kenara bırakarak bir çok Üniversite'nin mutlulukla ilgili yaptığı araştırmalardan küçük alıntılar yapalım.

Harward Üniversitesi Psikoloji Prof. Dr. Daniel Gilbert mutluluk parayla satın alınabilir mi sorusuna şu cevabı vermiş.

Mutluluk para ile satın alınabilir. Para bir kişiyi orta sınıfa çıkarıyorsa mutlu edebilir, ama orta sınıftan  üst sınıfa çıkarıyorsa mutluluk para ile satın alınmaz. Para insanların emniyetini sağladığında, onlara yiyecek verdiğinde, barınak sağladığında, insanların başlarına ne geleceği konusunda endişelenmelerine gerek kalmadan yaşamalarına sebep olduğunda mutluluk sağlayabilir. Belli bir refah seviyesine ulaşana kadar para ile mutluluk arasında bir bağlantı vardır.

 B.M in İlk Dünya Mutluluk Raporunu hazırlayan Kanada British Colombia Üniversitesi Prof. John Hellivel ise bireylerin ve toplumun mutluluğunda en önemli etkenin insani ilişkiler ve güven olduğunu belirtiyor. Aynı profesör Türkler'in mevcut şartlara rağmen mutlu olabilmesini Toplumsal dayanışma ruhuna bağlıyor. Sanırım adı geçen Profesör son zamanlarda ülkemize uğramamış.

Bütün bu araştırmalardan çıkan sonuçlar aslında çok paranın değil, kişinin güvende olmasının mutluluk için daha gerekli olduğunu gösteriyor

Şimdi ben bu mutluluk araştırmalarını bir yana bırakıp sakin, sessiz bir ortamda çayımı içmeye gidiyorum..

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..