Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '10

 
Kategori
Sosyoloji
 

Mutluluk nedir? Nasıl bir şeydir? Gören var mı?

Mutluluk nedir? Nasıl bir şeydir? Gören var mı?
 

maymunlar memnunlar


Burada değil de 70 milyonun izlediği bir tv kanalında olsaydım;
"Efendim, mutluluk; Tam, Yarım, Çeyrek olmak üzere
üçe ayrılır.." şeklinde söze başlardım.
Ama burada, ün şan şöhret reyting kaygısı olmadığından,
geçiştirmekle yetineceğim elbette.

Rahmetli Vehbi Koç'un, tv röportajında söylediklerini hatırlıyorum.

Tv muhabiri: "Vehbi Bey, her şeye sahipsiniz, imkanlarınız sınırsız,
efendim, geçmişte sizi mutsuz eden içinizde uhde kalan,
hala 'ah..' dediğiniz unutamadığınız bir hayaliniz var mı?"

Vehbi Koç: "Vaar, var.. Ginçliğimde Angara'da bizim mahallede
rum ermeni gomşularımız vardı. Onların eşeklerinin gulakları
dik olurdu.. Bizim eşeklerin düşük..
Dik gulaklı bir eşeğim olmadı.. Ona üzülürüm."
Şeker hastalığı nedeniyle işçilerin iştahla yediği mütevazi yemeklere
bakıp yutkunduğu, "Ulen şekersiz sağlıklı bir işçi olmak varmış" dediği de tevatüren söylenir.
Neymiş efendim.. Koca Vehbi koç, herhalde mutsuz yaşamış, ölmüş.

Oğul Rahmi Koç'un da en azından, 'tekne ile dünya turuna',
babasının "Ne lüzum var masrafa.." gerekçesiyle karşı çıkması ile,
hayalini babasının ölümü sonrasına dek ertelediğini biliyoruz.
Şimdilerde mutlu mudur.. Sanmam. En azından gençliğini dilediği
gibi yaşayamadığı bir gerçek.

Yine rahmetli Sakıp Ağa da, "Otomobil üretiyorum ama
oğlum binemiyor.." üzüntüsünü hep yaşadığı malum.

Yukarıdaki örnekler züğürtlerin baş tesellisi, ekonomik yönden başarısız
erkeklerin de karılarına ve çevreye günde üç vakit duyurdukları
baş mazeretidir.

Ben mutluluk derdinde olmam, aramaya da çıkmam. Çayımı içerken vırvır eden yoksa,
bir çocuğun yüzüne bakarken, karıncaların telaşlı hamaratlığını izlerken,
bir sevdiğimi görünce sevinirken, karşı dağın yeşil saçlarını tarıyorsa kirpiklerim,
bir hatıra ile gözbebeklerim göbek atmaya başlamışsa,
kimsenin 'kedisine pist!, köpeğine hoşt!, tavuğuna kışt'..
deme ihtiyacı duymuyorsam..
Anlarım ki mutluluk geçerken uğramış, karşılıklı kahve içiyoruzdur.

Bir yerlerde, 'sizi seven düşünen özleyen bir insanın' bulunduğunu bilmek de
buruk gizli saklı özel bir mutluluktur.

Yanılmıyorsam Aristo'da; "Ölünce mutlu olacağınıza bahse girerim.."
gibi bir söz demiştir.

Bak, Aristo demiş diyorum huu!, bunun üstüne söz söylenmez gari!..
tehditlerine de boyun büküp oturamam doğrusu;

mutlu olmak için üç şey varmış dünyada
üç mutlu maymundan öğrendim ben de
kapat gözleri tıka kulakları sussun ağız
yiyip içip çıkarmış mutlu olmuş insancağız

 
Toplam blog
: 59
: 712
Kayıt tarihi
: 08.04.07
 
 

Acıkınca okurum.. Okudukça yazarım.. Susayınca dinlerim.. Dinledikçe susarım.. Okurum yazarım din..