Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Mutluluk ve mutsuzluk nedir biliyor musunuz

Bu sabah gün doğmadan uyandım. İşe gitmeden her sabah olduğu gibi spor yapmak için evden çıktım.

Uzun süre yürüyüş yapıp biraz da koştum. Sonra da parktaki büfeden gazetelerimi alıp bir banka oturdum. Cam bardakta yudumladığım çayın buğusu yüreğimi ısıtmaya yeterli geldi.

Yaşamak harikaydı. Kaç gündür yağan yağmurdan sonra güneşin ışıltısı ağaçları, çiçekleri ve dökülen sonbahar yapraklarını rengarenk bir tabloya dönüştürmüştü. Doğa bir kez daha tüm güzelliğiyle büyülüyordu.

Birden bir bağırma sesiyle irkildim. Yol ortasında tartışan bir kadın ve erkek birbirlerine ağıza alınmayacak hakaretlerde bulunuyorlardı. Sonra lüks bir otomobile binip uzaklaştılar.

Başka bir kadın ve erkek ise o sıralarda çöpleri karıştırıyorlar, işe yarar bir şeyler bulmaya çalışıyorlardı. İkisi de son derece mutluydu.

Hem çalışıyorlar hem de aralarında şakalaşıp gülüşüyorlardı.

O an mutluluğun koşullarla ilgisinin olmadığını bir kez daha fark ettim.

Hayatın bize sunduğu mucizeleri görebilmek, güneşin ışıldayan yağmur tanelerinin, toprağın o güzel kokusunun farkında olmak aslında en büyük zenginlikti.

Mutlu ve mutsuz insanlar arasındaki tek farkın, içinde bulunduğu koşullara bakış açısı olduğunu biliyorum.

Aslında mutluluk gün ışığının sınırsız renklere boyadığı sonbahar yapraklar kadar yakın.

Elbette maddi koşulların önemini yadsımıyorum. İnsanın temel gereksinimlerini karşılaması çok önemli...

Ancak hayatı olumlu yorumlamanın hayat koşullarını da olumlu etkileyeceğine inanıyorum.

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..