Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Mutlulukta sınıfta kaldık!

Mutlulukta sınıfta kaldık!
 

OECD’nin hazırladığı ‘İyi Yaşam Endeksi’nde Türkiye 36 ülke arasında karnesi en kötü ülke çıktı.. Oysa günlerdir hatta yıllardır ülkemizin her geçen gün iyileştiği, ekonomik olarak rahatladığı, dış borcunun neredeyse bittiği, bölgesinin en iyi ülkesi olduğu, halkın refah düzeyinin artması ile mutluluk oranının da aynı şekilde artacağı öngörülüyordu.. Peki, biz neden sınıfta kaldık? Nerede hata yaptık? Türk halkı çok mu doyumsuz da mutlu olamıyor…

Biz her şeyin kendi ekseni etrafında dönmesini isteyen bir halkız. Sanırız ki para ile mutlu oluruz. 1980 ler de başlayan vahşi tüketim çılgınlığının en son evresi olan AVM lerle artık bu süreç durdurulamaz bir hale geldi.  Çok ünlü bir reklamcının çok hoşuma giden bir sözü vardı “Mutsuz insan tüketir”.. Bu mantıkla baktığımızda tüketim toplumu olmamızı açıklayan tek neden mutsuzluk !. Hızlı tüketim beraberinde fast-foodları, arkasından obeziteyi getiriyor. Yine hızlı tüketim artık davranışlarımıza yansıdığından aile düzeninin bozulması, boşanmaların artması ve en nihayeti psikolojik hastalıklar.

Peki biz neden mutsuz bir ülkeyiz? Eskiden daha mı mutluyduk. Yukarıda saydığım neden-sonuç ilişkisi aslında mutsuzluğun kısır döngüsünü çok iyi anlatıyor; Mutsuzum sen de mutsuz ol. Geçenlerde TV. de bir dizi izledim: “Seksenler” Dizi içerisinde resmen çocukluğuma gittim geldim. Baktım annem de aynı heyecanla diziye bakıyor. Bana dönerek “bunlar bizim çocukluğumuzda oynadığımız oyunlar” deyiverdi. Bir anda kaldım. Bizim çocukluğumuzda oynadığımız oyunlarda aynıydı. Annemle aramızda 24 yıl yaş farkı vardı. Şimdi düşünüyorum çocuğumla aramda 23 yıl fark var. Ama çocukluğumuzda oynadığımız hiçbir oyun aynı değil. İşte mutsuzluğun bence temel nedeni bu! Ortak bir çocukluk paydamız yok. Bu paydanın olmayışı kuşak farkını, bu kuşak farkı da zamanla hayata farklı pencerelerden bakmayı, dağılmayı, tüketimi ve mutsuzluğu getiriyor.

Birbirimizi ne kadar anlarsak o kadar mutlu oluruz. Bence temel sorun Anlayış algılarımızın biraz artmasını sağlamak. Gerisi kendiliğinden gelir. Bizde OECD raporlarına göre sınıfımızı geçeriz. Kısacası; İş, üç çocuk sahibi olmakla değil, mutlu olmakla bitiyor..

 
Toplam blog
: 9
: 632
Kayıt tarihi
: 09.07.11
 
 

Başarının sadece kendi içimizde bir engel olduğunu 40 yaşından sonra bellemiş, Osmaniye li bir ga..