Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Mutsuzluğu ve başarısızlığı garanti eden 24 tehlikeli söz

 

Biriyle konuşurken veya kendi kendimize düşünürken verdiğimiz her mesaj bilinçaltına kayıt ediliyor.

Olumlu veya olumsuz her tanım, her yorum bize fazlasıyla geri dönüyor. Yarınla ilgili ne bekliyorsak onu buluyoruz. Bugünün düşünceleri yarının gerçekleri oluyor.

Çoğu zaman farkına da varmadan otomatik düşünce biçimiyle olumsuz söz tohumlarını zihinlerimize ekiyoruz.

Sonra da “Neden mutsuzum? Neden başarısızım?” diye dertleniyoruz.

Bu nedenle konuşurken veya düşünürken söz ve sözcük seçimi çok önemlidir. Belki de mucize budur.

İşte farkına varmadan söylediğimiz, mutsuzluğu ve başarısızlığı garanti eden 24 tehlikeli söz:

1)Bugün berbat bir gün…

2)Her türlü bela gelir beni bulur.

3)Hiçbir zaman işim rast gitmez.

4)Adamın her şeyi var, nerede bende o şans!

5)Benim mutlu olmam mümkün değil.

6)Bugün yine işe gideceğim.

7)Bir gün işim yolunda gitse kafamı kıracağım.

8)Elin adamı eline taş alsa altına çeviriyor, biz de sürünüyoruz.

9)Zerre kadar aklım olsa onunla evlenmezdim.

10)Ben ne zaman trafiğe çıksam, trafik tıkanır. Işıklara ne zaman gelsem, kırmızı yanar.

11)Pazar günlerinden nefret ederim.

12)Yarın yine erken kalkmak zorundayım.

13)Bizden geçti, yaşlandık artık.

14)Patronu görmek bile istemiyorum.

15)İşyerinde anlaştığım tek adam bile yok.

16)Komşunun çocuklarını görüyorsun, bizim çocuklar tembel, adam olamazlar.

17)Ben ne yaparsam yapayım uyku uyuyamam.

18)Bir tane bile dostum yok, herkes bana düşman.

19)İşimden nefret ediyorum.

20)Hayatım çilelerle geçiyor, çok mutsuzum.

21)Asla zayıflayamam, su içsem kilo oluyor.

22)Kendimi halsiz hissediyorum, yine hastalanacağım.

23)Dünyanın en şanssız adamıyım.

24)Ne zaman tatile çıksam bütün aksilikler beni bulur.

***

Sizce tüm bu sözleri olumluya çevirerek kullansak, hayatımızı nasıl etkiler?

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..