Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

20 Temmuz '08

 
Kategori
Aile
 

Muuuzzzz!...

Muuuzzzz!...
 

Mubasir Babam bir aksam elinde bir paketle geldi. Acti paketi. O gune kadar gormedigimiz, biraz salataliga benzeyen, sari ve yesil arasi renkleri olan uc adet bir sey!...

- Buna 'muz' diyorlar, dedi.

Hep birlikte babamin agzindan cikani tekrar ettik:

- Muuuzzz!


Babam evine iyi bakardi. Domatesi, sogani tanirdik... Ayvayi bilir ve yerdik!... Misiri da. Uzumu az gorurduk. Kirazi sayarak paylasirdik. Kavun, daha bolcaydi. Ama; muzu hic gormemistik!

Yatirdi babam 'muz' dedigi seyleri tahtanin ustune. Vurdu bicagi. Ortadan kesip paylastirdi. 5 cocuk. Iki de kendileri yedi nufus. 3 Muz!... Kendine, anama ve en buyugumuz ablama (Abim o siralar evde yoktu.) bir muzu paylastirdi. Bize yarimsar muz dustu...

Elimize alir almaz isirdik!... Bir seye yaramaz. Buruk tadi olan sevimsiz bir sey!

Burusan yuzumuzu goren babam guldu:

- Yemeden once soyacaksiniz!...

***

Amerika'da muz her yerde. Kilosu (Kilogrami) bizim paramizla 1 YTL'yi simdiye kadar gecmedi.

Meyvalarin belki de en ucuzu muz!...

Anlayacaginiz fakir-fukara yiyecegi!...

Ustelik; kalbe de iyi geliyormus?

***

Internette bir muz resmi bulurmuyum diye baktim.

Google'da 'muz' diye yazdim. Muz bulamadim!...

Ingilizcesini yazdik. Bir suru muz resmi cikti.

Original olsun deyip, kopya etmekten vaz gectim. Dun aldigimiz muzlarin fotografini cektim.

Bu muz fotografi bizden. Internetten bulunma degil...

***

Babam sag olup, bu kadar muzu bir arada gorse, hem de hic yuz vermedigimizi?

Ne derdi?

- Masallah bizim oglanin hali vakti cok eyidir!...

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..