Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '07

 
Kategori
İzmir
 

Müze Gemilerimiz / Pirireis Denizaltısı

Müze Gemilerimiz / Pirireis Denizaltısı
 

Geçtiğimiz cumartesi günü ziyaret ettiğim müze gemilerde bir çok fotoğraf çektim. İnciraltı, müze gemilerin varlığından haberi olan ziyaretçilerin akınına uğruyor adeta. Hele ki cumartesi ve pazar günleri ziyaretçi rekoru kırılıyor. Daha önceki iki ziyaretim de cumartesi günü olmuştu. Ailece geldiğimiz ilk ziyaretimizde, Temmuz sıcağında, gemiye girene kadar tam bir saat dışarıda beklemiştik. Her iki ziyaretimde de fotoğraf makinam yanımda değildi.

24 Kasım 2007 Öğretmenler Günü'nün cumartesi gününe tesadüf etmesi hoş bir rastlantı idi, ancak oldukça fazla ziyaretçi olduğu için gemilerin ziyarete açık bazı bölümlerinin fotoğraflarını hem çekemedim hem de iyi çekemedim. Ziyaret sonunda görüştüğüm Nöbetçi Astsb. hafta içi daha sakin olduğunu söyleyince yeniden gelip gelmeme konusunda önce karar veremedim. Pazartesi ve salı ziyaret günü olmadığı için bekledim. İnciraltı'na müze gemileri yeniden, üçüncü kez ziyaret etmeye salı gecesi karar verdim, hazır olan ve beklettiğim İnciraltı'nı tanıtan yazımı da o an yayınladım.

Çarşamba günü sabah 09:00 da İnciraltı'na geldim. Müze Komutanları ile görüşerek çekeceğim fotoğrafları Milliyet/İnternet/Blog'da yayınlayacağımı anlattım. Dolayısıyla kendilerine Milliyet Blog hakkında bilgi verdim. Gerek Türk Silahlı Kuvvetlerimiz ve gerekse onun değerli Komutan, Subay, Astsubay, Er ve Erbaşları ile ilgili isim ve görüntünün, yazı ve fotoğraflarımda yer almayacağını, sadece deniz, denizcilik ve her ne kadar şimdilerde müze de olsa gemilerimizi Milliyet Blog üye ve Milliyet okurlarına tanıtmak amacıyla yapmak istediğimi söyledim. İnsanlarımızın yüreklerinde deniz ve denizciliğimize duydukları özlem ve sevgiye yazı ve fotoğraflarla bir parça katkı sağlayabilirsem mutlu olacağımı da ayrıca ifade ettim.

Bütün bu gelişmelerden sonra gezi güzergahında bana yardımcı olacak bir denizcimizle birlikte gemileri dolaştım, anlattıklarından aklımda kalabildiği kadarıyla not aldım, internette bulabildiğim kadar bilgi edindim.

Önce Karşıyaka'dan başlayıp ve İnciraltı'nda son bulan kısa bir İzmir turu yapacağız, ardından Pirireis denizaltısını birlikte gezeceğiz. Pirireis denizaltısı ile daha çok öğrenmek istedikleriniz için sayfanın en altında bulunan linkler size yardımcı olacaktır. Aşağıdaki link'e tıklarsanız gezimizi başlatabilirsiniz.

Fotoğraflara (ileri) butonu ile tek tek bakarsanız daha çok keyif alacağınızı sanıyorum.

https://get.google.com/albumarchive 


Göreceğiniz gibi denizaltıda görev yapmak sanıldığı gibi kolay değil.

Tüm denizcilerimize saygı ve sevgilerimle,

 

Milliyet / Ege'nin konu ile haberi:

http://www.milliyet.com.tr/2007/11/02/ege/ege03.html

Piri Reis denizaltısı ile ilgili bilgiler

http://denizaltici.org/tcgpirireis/tarihce.html


resim: Pirireis denizaltısı.

 
Toplam blog
: 240
: 2494
Kayıt tarihi
: 13.04.07
 
 

6 Mayıs, bir Hıdırellez günü "Merhaba dünya" demişim. Geçen elli küsur yıl. Bir şarkı vardır Osma..