Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '06

 
Kategori
Sanat Eğitimi
 

Müziğin çocukları

Müziğin çocukları
 

Öğretmen sorar: -Bu nedir?
Çocuklar hep bir ağızdan cevap verir: -Dondurma
Peki bu nedir? -Solucan

Yukardaki öğretmen aslında bir müzik öğretmeni ve ders müzik. Şimdi diyebilirsiniz ki "Nasıl yani?"

Çok kolay. Hatta çocuk oyuncağı...

DO-DOndurma SOL-SOLucan
Tabi bunlar porte üzerinde ve resimli notalar.
Hatta eğer renkli kalemleriniz varsa içleri bile boyanabiliyor.

Sanıyorum insanların yaşları ilerledikçe daha zor öğrenmelerinin sebebi anlatımın zorlaşmasından kaynaklanıyor. Ve tabi en önemlisi hayal güçlerinin zayıflamasından. Sanıyorum 60 yaşında ki bir insanı bizim SOLucanın Mİnik bir FA-REyle DOndurmayı nasıl yediklerini anlatan masalı hiç cezbetmeyecektir.

Yaklaşık iki senedir 4-6 yaş çocuklarla çalışan bir müzik öğretmeni olarak çocukların hayal gücüne ve içlerinde yaşattıkları ve çoğu zaman bizim anlayamadığımız dünyalarına girmeye çalışıyorum. Ama sanıyorum onların kolay öğrenmesini ve ilerde iyi bir müzisyen olmalarını sağlayacak anahtarı artık biliyorum:

FA ANAHTARI!!!

 
Toplam blog
: 47
: 2023
Kayıt tarihi
: 29.07.06
 
 

Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı “Piyano” ve “Kompozisyon ve Orkestra Şefliği” ..