Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '09

 
Kategori
Pazarlama
Okunma Sayısı
1564
 

Müziğin perakende sektöründeki yeri.

Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, mağaza içinde doğru yapılan müzik yayınlarının satışları olumlu etkilediği ve ciroları arttırdığı bir gerçektir. Burada sesin türü ve yoğunluğu mağaza içi satın alma atmosferini olumlu ya da olumsuz etkileyen faktörlerdir. Bu sesler mağaza yönetiminin kontrolü elinde olan iç kaynaklı sesler olabileceği gibi dışardan gelen ve yönetimin insiyatifinde olmayan dış kaynaklı gürültülerde olabilir. Dışarıdan gelen bu sesler mağazanın yapım aşamasında iyi bir yalıtım sistemi oluşturularak etkisiz hale getirilebilir. İç kaynaklı gürültülerinde müşterileri rahatsız etmemeleri için müzik yayınından faydalanılabilir. Çünkü; müzik insanı rahatlatıcı, duygulandırıcı, isteklendirici ve harekete geçirici bir gücü oldğu yadsınamaz bir gerçektir. Yapılan müzik yayınları ne müşterileri rahatsız edecek kadar çok yüksek nede onları etkilemeyecek kadar çok alçak olmalıdır. Ayrıca, müziğin boğuk ya da cızırtılı olması ve yahut aynı parçaların sürekli çalınması müşterileri olumsuz etkileyecektir. Çalınan bir parçanın mümkün olduğunca mesai saatleri içinde yanlız bir kere çalınması satış performansı için iyi bir etki yaratacaktır. Bir diğer dikkat edilmesi gereken konu günün değişik saatlerinde daha canlı müzikler çalınması olacaktır. Örneğin, saat 16:00'dan sonra ritmi yüksek parçalara yer verilmelidir. Müziğin aynı zamanda mağaza içi trafiğe etkisi olduğu ve satışları etkilediği söylenebilir. Bu yüzden yavaş tempolu müzikler müşterilerin mağazada daha uzun süre kalmalarına yardımcı olur(yapılan araştırmalarda klasik müzik çalınan mekanlarda satışların %85 oranında arttığı gözlenmiştir) ve uzun süre mağazada kalan müşterilerin daha fazla alışveriş yapacakları sonucunu doğuracaktır. Öte yandan mağazada müşteri yoğunluğunun bulunduğu zamanlarda daha tempolu parçalar çalınarak mağaza içi müşteri trafiğini hızlandırmak ve müşterilerinize sakin ve huzurlu bir ortam sunmak gerekecektir. Şöyle söyleyebilirsiniz "Mağazamda müşteri çok neden tempolu müzikler çalarak onların mağazadan daha hızlı ayrılmalarına sebep olayım?" unutulmamalıdır ki müşterileriniz rahat edemediği kalabalık ortamlardan sıkılacak ve bir daha alışveriş planı yaparken sizi es geçecektir ve buda sizin müşteri kaybetmeniz anlamına gelecektir. Böylelikle o gün ki kalabalığın mağazanızdan daha fazla alışveriş yapmasını sağlarken atalarımızında dediği gibi "Altın yumurtlayan tavuğu kesmiş" olacaksınız. Bu sebeple yapılan mağaza içinde yapılan müzik yayınlarının sadece çalmak için değil daha bilinçli bir şekilde seçilmesini ve uygulanmasını tavsiye derim.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 13
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 4422
Kayıt tarihi
: 19.02.09
 
 

1982 İstanbul doğumluyum. Yeditepe Üniversitesi Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi önlisans programı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster