Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '21

 
Kategori
Müzik
 

Müzik bende hep vardı!

Pandemi her sektörü derinden etkiledi. Sanat ve sanatçılarda en çok etkilenenler arasında. Müzik sektörü neredeyse durma noktasına geldi. Evden online konserler, festivaller yapılmış olsa da internet sorunları vb açıkçası gerçek müziğin tadını asla vermiyor.

Geçtiğimiz hafta eş zamanlı çıkan Aleyna Tilki ve Kerimcan Durmaz'ın şarkıları sektöre nasıl bir dinamik katar bilmiyorum. Günümüzde sosyal medya fenomenlerinin müzik yapma hali nereye kadar devam edecek o da diğer bir merak konusu. 

Sevgili Hakan Kİ'de geçen hafta ilk şarkısı "Gideceğim" ile müzikseverlerle buluştu. Açıkçası ben dahil hepimizi çok şaşırttı. Sessiz sedasız çıkardığı "Gideceğim" in hikayesini benim gibi merak eden herkes adına hemen sordum. İnsanlar popüler kültürün peşinden gide dursun iyi şarkı her zaman yerini buluyor. 

Hakancığım, "Gideceğim" single hayırlı olsun. Açıkçası albümünle hepimizi şaşırttın. Seni işinde gücünde biliyorduk (gülüşmeler) nereden çıktı bu şarkı?

Çok teşekkür ediyorum, Yeşim. Gerçekten çevremdeki herkes çok şaşkın. Seninle bile yıllardır dostluğumuz olmasına rağmen bilmiyordun. Müzik bende hep vardı. Sadece doğru zamanı ve doğru kişileri bekliyordum.

Şarkının söz ve müziği de sana ait olduğu için sormak istiyorum; şarkıyı  pandemide mi yazdın yoksa önceden var mıydı?

Şarkıyı, 2003 senesinde yazdım. Geçen sene bazı revizeler yaparak, güncel haliyle dinleyicilere sundum. Bu arada, özel birine yazılmış bir şarkı değil. Çok iyi gözlemci ve dinleyiciyim. Anlatılan hikayeler beni çok etkiler. 

Açıkçası iş artık söz müzik de bitmiyor diye biliyorum. Şarkı ortaya çıktıktan sonra kimlerle çalıştın?

Kesinlikle doğru. Şarkının ruhunu ortaya çıkaran aranjördür. Eren Turgut (aranjör) ile güzel bir iş çıkardık. Kendisi daha çok alternatif rock ve caz sanatçıları ile çalışmış. İlk pop sanatçısı benim. O da benim kadar heyecanlı.

Klip süreci nasıldı? Pandemi de klip çekmek zor olmadı mı? 

Klip, dış mekan ve iç mekan olarak planlandı. Dış çekimi Kilyos taraflarında gerçekleştirdik. O gün hava güzel olması düşünülürken birden hava kapandı ve yağmur yağmaya başladı. Biraz ıslandık, biraz dağıldık :) Ama çekimi tamamladık. O halimiz klipte doğal görünüyor, kimse fark etmedi.

Şarkı söylemek hayalin miydi? Yoksa sonradan mı Türkçe Pop söylemeye karar verdin?

Kendimi bildim bileli şarkı söylüyorum, ama kendime :) Türk sanat müziği ve pop daha çok ilgi alanım. Tabii bir pop şarkı yaptım, sevildi de. Artık herkes duyuyor şarkılarımı. 

Dijital platformlarda şarkını sık duymaya başladık. Sen şarkı nerelere gelir hayal ediyor musun?

Çok güzel bir duygu. İlk heyecan sonuçta, kelebekler uçuşuyor cidden. Şarkıyı dinleyen herkes tekrar tekrar dinliyor. Demek ki doğru iş yapmışım. Gidişat çok güzel. (maşallah diyoruz)

Pandemi yalnızlığı diye bir kavram artık lugatımıza girdi. Müzik dışında pandemiyi sen nasıl geçirdin?

"Farkına vardım" .

Kendimi, ailemi, arkadaşlarımı, kararlarımı ve kararsızlıklarımı fark ettim. Çok farklılaştık bu süreçte, kendi adıma iyi adımlarım oldu. Mutlu olmayı seçtim. Bunun için çaba sarf ediyorum. Müzikte bu çabalardan biri.

Başka şarkılarda gelecek mi? Açıkçası dinlemeyi çok isterim.

"Gideceğim" şarkısı çok sevildi. Şimdi kendimden daha emin bir haldeyim. Önümüzdeki günlerde 2.şarkı için stüdyoya giriyorum.Yine slow bir şarkı. Sürpriz :) Ama ilk sana dinleteceğim. Söz.

Sen neler eklemek istersin?

Kişi kendine inanırsa, yapamayacağı hiçbir şey yoktur. Heyecanıma ortak olan herkese kocaman bir teşekkür ediyorum. Umarım bu pandemi sürecini de kısa bir sürede atlatırız. Nefes almaya ihtiyacımız var. 

Hakancığım, çok teşekkürler. Yeni şarkını da dinlemek için sabırsızlanıyorum. 

Yeşim Mutlu

 

 
Toplam blog
: 127
: 121
Kayıt tarihi
: 25.03.15
 
 

1971 Çanakkale doğumlu, İstanbul'da yaşıyor. Melis, Maya Su ve Mira'nın annesi. Uzun yıllar sağlı..