Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '12

 
Kategori
Eğlence - Hobi
 

Müzik bu

Uzun ince bir yoldayım

Gidiyorum gündüz gece

Bilmiyorum ne haldeyim

Gidiyorum gündüz gece

Aşık Veysel’den zevk aldığım kadar Pentegram’dan da zevk almıştım bu şarkıyı dinlerken. O zamanlar Pentegram’da solist olarak Murat vardı. Bence Türk olup da İngilizcesi bu kadar iyi olan ve neredeyse Iron Maiden’in solisti Bruce kadar iyi şarkı söyleyen yegana solistti bir zamanlar.

Benim hard rock ile tanışmam 1985 yılına tekabül eder. Dünyanın olmasa bile Amerika’nın gelmiş geçmiş en iyi gruplarında ZZ Top ile bu yılda tanıştım. Aynı yıl 400 watt gücündeki Pioneer müzik setini aldığımız yıldı. Ve onun pikabına uygun olarak aldığım albumlerden biri de hayatımın müzik tarzını oluşturucak  Survivor grubuna aittir: “Caught in the game”. Siz bu grubu daha çok Rocky 3 filminden anımsayacaksınız: “Eye of the tiger”. Slander ve Santa Ana Winds bu grubun  en sevdiğim parçalarındandır.

1986 Bon Jovi ve Europe ile tanıştığım yıl. Ve öyle ki onları takdir edercesine benim de rock formatındaki bestelerim vardır; “Weakness it’s a thickness” (şişmanlık zayıflıktır);

Bebeğim seni yatağımda gördüğümde,

Koskocaman bir kediye benziyordun

Bu benim için büyük bir şoktu

Ve ben oysa çok güzel görünmeni istiyorum

Çünkü bence

Weakness it’a thickness...

Ya da "Throughout the darkness" (karanlığın ortasında)

Buz gibi rüzgar esiyor

Yer gök toz bulutu

Kenarında nehirin

Karanlığın ortasında

Sahnelerden bir sahne mezarda

Ne arıyorsun

Yoksa sekreterini bulup meditasyon mu yapacaksın

Through Out The Darkness..

Evet liseli gençler için hiç de fena olmayan şarkı sözleri. (Bugün bakıldığında iğrençler).

İlk kurduğum grubumun adı Masters in Love’dı (Aşık efendiler ). Daha sonra MatamX oldu kalabalıklaşınca; Duble Murat, Anıl, Abdullah ve Turgut. X de matematik değişkeni. Bizi tanımayanlara İsveçli bir grup olduğunu söylerdik MatamX’ın ve millet çok cool, çok iyi derlerdi şarkılarımızı dinlediklerinde. 2-3 kez de stüdyoya girmişliğimiz var...

Bence en iyi bestem:

Pray for the day (gün için dua et)

Bu bir ihtişamlı savaş

İhtişamlı dövüş

Ve herşeyden daha çok ihtişamlı

İhtişamlı hayat; glorious life.

4 ayrı ritmli bir savaş şarkısı.

Ve Metallica’dan once Abdullah ile birlikte yazdığımız ve tesadüfen Metallica’nın benim bestemden 2 sene sonra aynı besteyle(unforgiven) karşıma çıktığı I am lonely  (Ben yalnızım):

Çavuş seni savaşa çağırır

Ve istemesen de gitmek zorundasın

Aksi takdirde  yine ölüm var sonuçta

Tüm muhimmatlarına rağmen

Yapayalnızsın

Ve senin de günahların var

Ve sen de savaştan, nefretten nasibinı aldın

Ve gençsin

Ve kanının son damlasına kadar savaşacaksın

Ve yalnızsın

Sözleriyle ve müziğiyle yazdığım en üstün şarkılardan biridir bu. Ben İstanbul’a İTÜ’de okumaya gidince grubumuz dağıldı. Abdullah müzik macerasına devam etti  başka gruplarda ve son derece iyi bir guitarist oldu. Ben solist olarak Heavy Metal’i bırakarak daha çok Billy Joel tarzı kişisel şarkılara yöneldim.Benim için  grupla müzik yapma hayali mazi oldu böylelikle. Ve bu dönemdeki bestelerimden biri  aşağıdaki gibidir.

Pembe Kadillak (Pink Cadillac)

Hiçbir zaman hiçliği bilmiyorum

Söylemiyorum

Niye kuşları,  ötmelerinin dışında yemek olarak yediğimizi

Kimin haklı, kimin haksız olduğunu bilmiyorum

Hiçliği söyleyemiyor, sebebini de bilemiyorum...

Bu dönemde dinlediğim favori  müzik gruplarım ve müzisyenler:  Queensryche, Magnum, Tina Turner, Skid Row, Rod Stewart, Joe Satriani, Santana, ZZ Top, Metallica, Iron Maiden, Manowar, Testament,Tesla, Alice Cooper, Van Halen, Scorpions, Toto, Kiss, Truimph, Y & T, Malmsteen   ve daha niceleri...

O zamanlar Türk Rock grubu olarak sadece Bulutsuzluk Özlemi, Kesme şeker, Volvox,Asım Can Gündüz, Mavi Sakal ve Dr. Skull vardı. Pentegram’da daha yeni kurulmuştu. Bazı üniversite grupları, mesela Nuh’un Gemisi, Yıldız Teknik Üniversitesinden çıkma harika bir gruptu. O günlerdeki en büyük tartışma Rock Müziğinin Türkçe sözlü yapılıp yapılamayacağı üzerineydi. Bu söylemi yıkan Haluk Levent oldu.  Türkçe sözlü rock müziği yaptığı gibi, aynı zamanda satış rekorları kırdı 1994 yılında. İlk defa bu müzik türü 1 milyon sattı. O güne kadarki rekor Bulutsuzluk Özlemi’nde idi ve satışlar sadece 40.000 adetti. Arkasından Kargo ve daha niceleri geldi. Bir de  ikinci bir tartışma konusu ise kadınların iyi bir rock müziği yapıp, yapamayacağı yönündeydi ki Şebnem Ferah ve Özlem Tekin liderliğinde Volvox grubu tozu dumana kattı.  Albüm yapmasalarda gece hayatının değişilmez canlı performansları oldular. 1995 yılına kadar Kemancı barda Taksim’de, bu yıldan sonra Ortaköy Sis barda yıllarca müzik yaptılar. Ta ki Özlem Tekin solo albümü için ayrılıncaya kadar.

Bana gelince, ben en son bestemi 2008 yılında yaptım.Ve çocuklar doğduğundan beridir müzik benden üvey evlat muamelesi görüyor. Çünkü araba dışında dinleyecek bile zaman bulamıyorum. Bugünlerde ise favori gruplarım: Pilli Bebek, Pentegram ve WithinTemptation...

Ben müziğe aşık biriyim. Aramızdaki ilişki ben 3 yaşındayken başladı ve sanıyorum ben ölünceye kadar  da devam edecek. Ve” Şebnem Ferah’a mektup” bloğundan bildiğiniz üzere halen onunla bir şarkı yapmak ve beraber seslendirmek konusunda bir hayalim var ve umarım bir gün bunu da gerçekleştiririm.

Bir başka blogda görüşmek üzere...

Kavi’l 

 

 

  

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..