Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '10

 
Kategori
Müzik
 

Müzik dinlemeyi sevmem

Müzik dinlemeyi sevmem
 

kendi çektiğim bir resim


Ben müzik dinlemem pek, çok mistik gelir bana. Kendimi derviş gibi, şeyh gibi görürüm , gönlüm bir hoş kıpraşır, boşluktan düşermişim sanki, bir salıncakta sallanırım saatlarca. Yeryüzünde tutunamam bir şeye , gökkubbede bir boşluk bulurum kendime. Aklım durur , bilincim silinir, kendimi aptal görürüm. Ben müzik dinlemem pek, çok duygusal, çok fanatik çok zıplarım, uçarım, konamam bir türlü yeryüzüne. Farid farjad dinliyorum şimdi. İranlı bir bestecinin müzikleri. Kendimi benden aldı götürdü. Büyülendim. Bir çıkıyorum Zigana dağlarına kemençe dinliyorum. Bir iniyorum ege sahillerine gitar çalıyorum. Türk sanat müziğinin notaları arasında dolaşırken, birden arabeskin püsküllerine dolanıyorum. Çocukluğumamı takılsam, orda misket oynayıp derede yüzsem, yoksa torunumu alıp denize gitsem orada onun çırpınışlarınamı baksam, öyle kaldım ortalarda. Bir bira içsem ağlarım şimdi. Keman çıldırdı sanki bilmemki ne anlatır durmadan. İran ın çılgın isyanını mı yoksa dünyaya kendini anlatamayan halkının feryadını mı ne bağırır durur bu keman ne? Bunu yazarken bu adam, sabahlara kadar dolaşıp durdu mu odanın içinde. Yoksa dökülüp durdu mu notalar kaleminin ucundan peşpeşe. Aşık olup acı çekerken mi yazdı, yoksa ülkesininin insanlarının kaderlerine ağıt mı bu. Neyin nesi bu tellere dokunan yayın gökyüzüne yaydığı nağmeler. Ben müzik dinlememekte haklıyım. Gene gitti aklım başımdan. Yasak etmeli tüm müzikleri. İnsanlar tümden çıldırmadan. Gene bir isyan başlatıyorum bedenimde. Ama bu seferki diğerlerine benzemeyecek. Tarih yazacak bu isyanı. Bu adam vücudunu nasıl bu kadar delik deşik etmiş diyecekler. Her gün bir yerimi koparıp atacağım. Çığlıklarım tüm mahallede duyulacak. Korkudan kimse gelip bakamıyacak. Farid farjad dinliyorum . İranlı bir besteci. Beni parçalıyor bu adam. Ben olsam Ben olsam Atom bombası yerine, bu adamı atarım dünyanın ortasına.
 
Toplam blog
: 115
: 1244
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

Tek düşüncem yaşadığım dünyayı nasıl yorumladığımı başkalarının bilmesidir. Aslında yorumun özünde t..