Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '16

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Muzlu yulaflı şekersi muffin

Muzlu yulaflı şekersi muffin
 

Ramazanın gelmesiyle beraber iftardan sonra tatlı krizleri başladı:) E tabi bende boş durmadım sizin için güzel ve sağlıklı tarifler ayarladım. Üstelik bu tariflerin hiç birinde un veya şeker yok. Hatta tatlandırıcı kullanmanıza bile gerek kalmayacak. Hazırsanız ilk tarife geçelim. İlerleyen zamanlarda diğer tarifleri de denedikçe buradan ve instagramdan paylaşım yapacağım…
 
Malzemeler:
 
1 bardak çekilmiş yulaf ezmesi
 
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
 
1 tutam toz tarçın
 
2 yemek kaşığı ezilmiş muz
 
2 yemek kaşığı süzme yoğurt
 
1 yumurta
 
2 kaşık süt
 
Damla bitter çikolata
 
*isteğe göre vanilya aroması eklenebilir
 
Yapılışı:
 
Önce yulafı, tarçını, kabartma tozunu karıştırın. Başka bir kapta yoğurdu, yumurtayı, muzu ve sütü iyice karıştırdıktan sonra yulaflı karışımı ekleyin. Hafif akışkan bir karışım elde edince karışımı muffin kaplarına paylaştırın… Bitter çikolataları ister üstlerine ekleyin ister içine ekleyin seçim size kalmış. Ben çok az miktarda içine ekleyip daha çok üstüne ekledim.  Mikrodalgada 1 dakikada pişirebileceğiniz gibi fırında da 10- 15 dakika da pişirebilirsiniz o yüzden dikkatli olun başından ayrılmayın fazla:)
 
Biliyorum şuan bunun kaç kalori olduğunu düşünüyorsunuz, kaloriye takılmamak gerektiğiniz yüzlerce kez söyleyen biri olarak sütlü yada şerbetli tatlılardan kat kat daha düşük kalorili ama onlara göre daha kaliteli bir tatlı olduğunu belirtmemde fayda var.
 
Yapanların yorumlarını bekliyorum…
 
 
 Afiyet Olsun…
 
Toplam blog
: 7
: 3739
Kayıt tarihi
: 18.05.16
 
 

Yazmayı, gezmeyi, okumayı seven, bilgininde sevginin de paylaştıkça büyüdüğüne inanan bir diyetis..