Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '16

 
Kategori
Deneme
 

N'olacak şu nüfus memurlarının halleri?

N'olacak şu nüfus memurlarının halleri?
 

www.uludagsozluk.com


Etrafınızda mutlaka nüfusta isim ya da soyisim yazımı yanlışı dolayısıyla sıkıntı yaşayan insanlarla karşılaşmışsınızdır hayatınızın bir yerinde.

Öyle ki bu sebeple kişi her yerde özellikle de resmi dairelerde  bir telaffuz sıkıntısı yaşar  ve işte o zurnanın zırt dediği yerde, o hatayı yapan nüfus memurunun kulakları çın çın çınlatılmaktadır, hatta yedi sülalesine de sevgiler saygılar iletilebilir işler çığrından çıkınca...

Siz hiç Abdurrahman isminin Abduraman yazıldığını gördünüz mü? Oluyor oluyor, gerçek! Tûba yazmışlar bir tanıdığımın ismini, evlilik nedeniyle nüfus cüzdanı değiştirildiği vakit Tuğba olan adı Tûba oluvermiş. Lisede bir sınıf arkadaşımızın adı Şabettin idi, çocuk sınıfa yeni geldiğinde aslında adım Şehabettin ama Şabettin yazmışlar diyerek adını telaffuz edemeyen öğretmenlere kendini tanıtmaya çalışırken boncuk boncuk terlediğini anımsadım. Bir de şakacı hocaların yazılı sonuçlarını okurken ki "Uleen Şaabetttin nettin?" diye takılmaları yok mu deli olurdu çocuk.

Bir de isim beğenmeyen nüfus memurları var adam çocuğuna Turgut ismini koyduracak, ismi siyasi bulan beğenmeyen memur Tuğrul yazıveriyor. Hayret ki ne hayret!

Bir de duymayan, adı yanlış anlayan, yazamayan nüfus memurları da var. Hadi eskiden oluyordu da böyle şeyler şimdide mi yahu…? Bankada staj yaptığım vakit çok iyi tanıdığım bir amcanın adının nüfus cüzdanında Durgut olarak yazılı olduğunu gördüğümde sormuştum niye Durgut? Öyle yazmışlar Turgut olacak demişti? Tediye fişlerine nüfus cüzdanında ne yazıyorsa onu yazmak zorundasınız tabi…

Bana soyadımın ne anlama geldiğini soranlar oluyor, 2001 yılında evlendiğimde eşimin soyadını aldım, bizim de soyadımızda bir yazım yanlışı var Gezgin olacak. Nüfusta kayıtların bir yerden başka bir yere aktarıldığı bir vakit, bir harf  değişikliğe uğramış ya da yanlış yazılmış, bir harf hatası..!!! Harf hatası deyip geçmeyiiiiinnnn, ne işler açıyor insanın başına :)) karşıdaki kadın, adam her kimse yazdırana kadar göbeğimiz çatlıyor vallahi. Diyorum ki Gezkin, Keskin mi diyor? Diyorum ki Gezkin, Gesgin yazıyor, yine diyorum Gezgin ama ikinci "g" yi "k ile yazacaksın bu seferde Kesgin yazıyor… Doğrusu Gezgin kardeşim nüfus memurunun halt yemesi...

Bir gün eşimin tapu dairesinde bir işi oluyor, zor zahmet işlemler tamamlanıyor. Yok sistem gitti, yok yavaş işliyor, falan filan neyse bir belge alınıp başka bir yerde imzalatılacak. Nihayet bir imzaya kaldı diyerek, bir ohh çekip ayrılıyor diğer merciye, orada diyor ki memur ; ben bu evrakı imzalayamam!  Neden?  Soy isim yanlış yazılmış nüfus cüzdanınla aynı değil! Hoppalaaaaa...

Mesai bitimine çok az bir vakit var koşturuyor eşim tam yetiştim derken mesai bitti bilgisayarlar kapandı, yarın gelin diyor memur. Ne demiş olabilir adamceğizim; o nüfus memuruna bütün saygılarını ve sevgilerini iletivermiş… Bütün gün koştur koştur tam işin bir imzayla bitecek, bir harf yüzünden ertesi günde işe gidemiyor yine tapu dairesinde bir imzalık iş taaa öğleden sonra bitiyor. 

Nereye gidersek gidelim özellikle eşim her sıkıntıyla karşılaştığında bankada, devlet dairelerinde, işinde bu sebepten eve gelince yarın gidip şu işi halledeceğim diyor ama iş güç hayat meşgalesi kalıyor. Bu iş de eninde sonunda bana kalacak gibi ya dur bakalım.

Daha bitmedi sevgili dinleyenler :)) (karşılıklı konuşuyoruz gibi şey ettim)  on iki yıl sonra bir oğlum olacağını öğrendiğimde eşime dedim ki kızın ismini sen koydun, oğlumun ismini de ben koymak istiyorum.Tamam sen koy ama telaffuzu zor olmasın ve mümkünse içinde "R" harfi geçmesin . "R" harfini söyleyemiyor, komik değil tabi fark ettiğim an itibariyle hiç dalga geçmedim kendisiyle! Tamam dedim içinde R harfi olmayacak, bu yüzden bir gün evlenirsem bir  kızım olursa adını Yağmur koyacağım dediğim kızımın adını içinde o harf var diye koyamadım.

Üniversite Hastanesi'nde bir takım sıkıntılar atlattık otuz sekizinci haftada oğlum kordona dolandığı için sezaryen doğuma karar verdik ve doğum gerçekleşti. Sıkıntılı bir süreçti, altı gün hastanede kaldık ben ve oğlum bir takım sıkıntılar yaşadık ama ne günlerdi…Sonuçta 6. günün sonunda çıkabildik çocuğun sağlık ocağında topuğundan kan alınacak dediler, nüfus cüzdanını çıkartıp getirin. 

Evet işte burada başlıyoruz yeniden konuya devam; Nüfus Müdürlüğüne giden eşime doğum belgeniz yok kaydınızı yapamıyoruz diyorlar. Eşim bir geriliyor hanımefendi benim elimdeki belgeler yeterli değil mi bu belgeyle gidebilirsiniz dediler bize diyor. Yok olmuyor doğum belgesi getirin diyor kadın ısrarla. Bi hışımla hastaneyi boyluyor eşim, günlerdir uykusuz zaten stres, yorgunluk, ne olacak, nasıl olacak, çocuğun durumu, benim durumum derken sinirler gergin ve hat safhada. Bir de kadın bir doğurursa erkek dokuz doğurur denir e kolay da değil. Hastanede çıkışı veren memur diyor ki bizim verdiğimiz belgeler yeterli biz doğum belgesi vermiyoruz. Enteresan doğrusu! Eşim tek tek anlatıyor bakın böyle böyle oldu bana böyle söylendi hatta kızıyor, siz nasıl bizi doğum belgesi vermeden çıkartıyorsunuz diyor. Bir münakaşa da orda kopuyor, doğum belgesi alınıyor yeniden Nüfusa geliyor eşim, olacak işte ona da hep aksilikler denk gelir

Nüfus memuru bayan soruyor çocuğun ismi ne olacak Umut Eymen diyor eşim Umut yazıyor tekrar soruyor diğeri neydi Eymen diyor yine, Eğmen yazıyor memur kadın, Eğmen değil diyor yeniden Eymen olacak. Bu kez Emen yazıyor kadın, yaaaa sabııırrr...”Tamam kardeşim yazma sen, yazma! Umut yaz geç, tamam vazgeçtim diyor. Düşünüyor ki soyadımızda zaten yeterince aksilik yaşıyoruz bu  kadın bi Eymen yazamadı kimbilir çocuk ilerleyen yaşamında daha neleriyle karşılaşacak.

İşte zurnanın zırt dediği yer, yahu nasıl nüfus memurusunuz? Yıl 2014 (o zaman) telaffuzu düzgün, doğru konuşabilen, Türkçe'yi doğru yazabilen iyi seçilmiş kimseler olması gerekmiyor mu? Sonuçta önemli bir konu isim de soyisim de devlet dairelerinde ve yaşam içerisinde önemli hayati bir nokta. Şaşılacak şey!!! Böyle memurların oralarda bulunuyor olması tam bir karmaşa…Bu da daha doğru dürüst Türkçe konuşamayan ve yazamayan tipleri nüfus memuru yapan devletin ayıbı! 

Asıl kıyamet eve gelince eşimin gelip nüfus cüzdanını elime tutuşturmasıyla koptu tabi " yahu yazıp da verseydin ya, kodlasaydın! Nasıl yazdıramazsın nasıl? Ben aylardır çocuğun ismi şu olacak derken, adını ben koyuyorum diye sevinirken sen nasıl yazdıramazsın filan, feryat figan ağlıyorum. Zaten bozuk olan sinirler tavan yapıyor. İstemiyorum git yazdır filan, (lohusa sendromu) adam anlatmaya çalışıyor da kim dinler...

Onca günün stresini ondan çıkarıyorum. Eşimin ablası var yanımda dayanamıyor nasıl yazamaz yahu! Dedikten sonra alıyor nüfus cüzdanını ben yazdırırım diyor sen üzülme...Çok yakın bir yerde nüfus müdürlüğü zaten, gidiyor diyor ki böyle böyle yazamamış memur çocuğun ismini, ekleme yapmak istiyorum. Yok diyor memur biz bilgileri girdikten sonra tek tıkla bilgiler Ankara' ya bildiriliyor, tıkladık mı bitti. E ne olacak? Şöyle yapabilirsiniz görevli memuru dava eder değişikliği (eklemeyi) ancak o zaman yapabilirsiniz diyor. Velhasıl, uzadıkça uzadı oğlumun her iki ismi kulağına ezanla okunuyor, fakat cüzdanında ikinci ismi geçmiyor. Sağlık olsun da anlatmaya çalıştığım bu sakarlıklar, yanlış yazımlar hatta yazamamaklar sıkıntılara yol açıyor…

Meşe diye isim mi olur yahu, yazmış işte adam, Neşe olacak Neşe! ...Bazı memurların sadece dört duyusunun çalıştığına kanaat getirdim pessss...

 

 
Toplam blog
: 42
: 1010
Kayıt tarihi
: 04.03.15
 
 

Kimi susar, kimi çok konuşur, kimileri de yazar... Yazan olmayı, sevincimi, öfkemi, kavgamı, üzün..