Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '16

 
Kategori
Kitap
 

Naftalin Kokulu Mektuplar kitabına yorum

Naftalin Kokulu Mektuplar kitabına yorum
 

Nasıl başlanır, nerden tutulur tam olarak bilememekle birlikte inceden başlıyorum.

Açıkçası okumaya biraz çekindiğim kitaplardan bir tanesidir Naftalin Kokulu Mektuplar. Yazarın toy olmasından korkum mu desem, köklü yazarlara olan saygımı yıkmamaya çalışmak mı desem bilemiyorum ama tabuları yıkmanın gerekliliğinden bahsetmeye çalışacağım şimdi.

Mine Baki'ye ait olan bu eseri okuduktan sonra önyargıları yıkmanın gerekliliğini bir kez daha anlamış oldum. Evvela herkese okumasını öneririm. 

Kitaba ilk başlarken bile sevgili yazarın samimiyeti, içtenliği, yaşanmışlıkları, duyguları yansıyor yüzünüze. Önsözü bile klasik kitaplar gibi itici değil. Mesela kitapların önsözlerini okumayı sevmem ve hemen atlarım o kısmını. Ama önsözü bile o kadar içten ki okutuyor kendini. Zaten kitabın yazılış amacından bahsetmiş yazar.

Kitabın konusundan bahsedecek olursak elbette hepimizin yaraları vardır. Ama küçük ama büyük. Sevgili yazarımız yaralarını mektupla anlatmaya çalışmış sevdiği kişiye. Derin bir özlemden, derin bir sevgiden, derin bir yaradan bahsediyor yazarımız kısaca. 

"Sevgilim kokun ne kadar da İstanbul..." diyor yazarımız. Kokun ne kadar da İstanbul. Bilirsiniz İstanbul hemen her kitapta sevgilinin benzetildiği şehirdir. Ne kadar nazlı nazlı anlatılır İstanbul. Kokusunu İstanbul'a benzetmek de ne kadar narince bir şeydir zannımca. 

Birazdan yazardan bahsetmek isterim. Kendisi Afyonkarahisar doğumlu, Afyon Kocatepe Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı mezunu. Edindiğim bilgilere göre şu an özel bir şirkette Halkla İlişkiler uzmanı olarak çalışıyor. Zaten Halkla İlişkiler tam da şiir ruhlu bir kadın olarak yazara göre diye düşünmekten alamıyorum kendimi. Yine yaptığım araştırmalara göre, kitabı ithaf ettiği kişiden hala uzak. 

Ne kadar başarılı olduğu tartışma konusu olacak yazımda kitabın okunmasını öneririm. Ve yazıyı bir alıntıyla bitirmek istiyorum.

Yine yorgun ve yalnız bir gecenin koynunda pusuyorum

Yorgunum; yaşadıklarımdan değil yaşattıklarından

Susuyorum

İnanmıyorsun ne söylesem de. Boşverdim artık.

Allah görüyor ve ben seni seviyorum.

Saygılarımla

 
Toplam blog
: 9
: 2586
Kayıt tarihi
: 13.10.16
 
 

Lise mezunuyum. Bir devlet dairesinde santral memuru olarak görev yapmaktayım. Kendimce okuyorum,..