Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '20

 
Kategori
Felsefe
 

Nankörlük ve Virüs

Koronavirüs nedeniyle evde kaldığımız sürece virüsten korunmaya çalışırken diğer yandan başta kendi özeleştirimizi yapma imkanı bulurken bir çok şeyi de sorgulama ortamını oluşturduğunu söyleyebiliriz.

Sorgulanması gereken bir çok şeylerden biri de ´nankörlük´ meselesi.

Geçmişe baktığınızda, karşılık beklentiniz olmadan yapmış olduğunuz iyiliğinizi (iyilik zaten karşılık beklemeden yapılan eylemdir) yıllar sonra unutup nankörlük yapan oldu mu?

Bana oldu ve nankörlük yapan kişiyi sadece yok saymaya başladım ve hayatımdan çıkardım.

Otuz yıl önce akrabalarımdan biri benden şöyle bir şey rica etmişti; ¨yatırım yapmak istiyorum ama babam izin vermiyor. babam ´akraba içinde sadece  (beni kastederek) Mehmet´e güvenirim, Mehmet evet derse yatırım izni veririm´ diye söylüyor, babam senin yanına gelecek konuşacak, bana yardımcı ol lütfen¨..

Geldi konuştuk yatırım kararı aldık ve istediği yatırım gerçekleşti. Tam otuz yıl sonra öyle bir nankörlüğü ile karşılaştım ki o akrabam tarafından, yazmaya utanırım.

Virüs döneminde dostlarınızı daha iyi tanıma fırsatını buluyorsunuz. Kim gerçek dost, kim yapay dost olduğunu daha iyi sorgulama ortamını buluyorsunuz.

Unutmayalım ki, değişime kapalı kişilerden yüz koronavirüs ortamı dahi olsa asla değişemezler. Nankörse nankör kalır, iyi ise de her zaman iyi kalmaya devam eder.

Her iki durum, aile ile eğitim ile ve çevre ile ilintili durumdur. Tabi genetiğin rolü de büyüktür.

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..