Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '15

 
Kategori
Deneme
 

Narçiçeğim

“Oburun Elinden “ başlıklı bir hikâyecik ile başlayacağım yazıma. Aynen aktarıyorum:

“ İzzet Molla’ yı iftar yemeğine davet etmişler. Gittiği yerde oburun biriyle aynı sofraya oturmuş.

Aceleyle ve hırsla yemek yiyen o şahıs bir ara tatlıya kaşığı daldırmaya kalkınca tatlı tabaktan fırlamış, İzzet Molla’ nın üzerine sıçramış.

İzzet Molla tatlıya acıyarak bakmış ve şöyle demiş:

“ A mübarek! Şu adamın elinden bana değil! Allah’ a sığın.”

İşte, ben de yemek başta olmak üzere; yaşamda her şeye böyle aç gözlülükle saldırıyorum çoğu zaman. O ne bitmez bir hazdır, durduramadığın. Fakat artık farkındalık düzeyinde bunun bana ne kadar zarar verdiğini bildiğim için de ne yazık ki, o haz bana suçluluk duygusu olarak geri dönüyor.

Örneğin, hikayecikde tatlıdan söz ettiği için benim bununla ilgili bir dibimi paylaşmak geldi içimden; ben tatlıya karşı çok güçsüzdüm ve bazen ne yazık ki bunu durduramıyordum. Büyük gelinin yazlığına gitmiştik bir gün ve annem giderken pişmaniye götürmüştü. Yemekten sonra, ben kutuyu önüme koydum ve annemin göz kaş işaretine rağmen kendimi durduramadım, habire yiyiyorum. Büyük gelin dayanamadı “ abla sen de artık tattım, bıraktım desen iyi olur  “ dedi. Çok bozuldum, çok utanç yaşadım. Fakat ancak terazide 79.90 rakamını görünce radikal bir karar aldım ve tatlıyı bıraktım.

Bu oburluk; her şeye karşı, birinin yerine birini koyarak gün ve gün değişebiliyor. Bu sıralar bunlardan biri de çiçekler, ağaçlar ve diğer bitkiler şeklinde uzayıp gidiyor. Lafı fazla uzatmayayım; bahçede üç dört nar ağacı var. Fakat geçenlerde arkadaşımın biri saksıda nar ağacı hediye edince havalara uçtum. Çünkü ben gerçekten narçiçeğini çok seviyorum. Fakat içimde hissettiğim doymak bilmeyen o boşluğu hissedince, kendimi kötü hissettim. Arkadaşımın nar ile ilgili; bolluk, zenginlik gibi iyi niyetli dileklerini göz önünde bulundurarak buna da dur demem gerektiğini farkına vardım. Arkadaşımın dileklerini somutlaştırdık ve saksıdaki narçiçeklerine “ candan “ adını koyduk. Güzel bir paylaşım oldu benim için.

Güzelliklere hep ulaşmak istiyorum. Onların tadına baktıktan sonra da onlardan özgürleşmek istiyorum canım yanmadan. Bu konuda da en başta Yüksek Gücümden yardım istiyorum.

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..