Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '21

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Nardugan Bayramı

 

Nardugan Bayramı

Noel, Türk’ler den Alınmış bir Bayram.

 

Türk Zinciri kitabımda da yazmıştım.

Yılbaşı kutlamaları ve çam ağacı geleneği Orta Asya kökenli…

Araştırmalarım böyle diyor.

Noel Bayramı’nın da eski Türklerde Yeniden Doğuş – Çam Bayramı olduğunu Sümerolog Muazzez İlmiye Çığ açıklamış zaten.

Eski Türklerde Noel Bayramının ismi Nardugan. Ben hem kitabımda hem de yine Milliyet Blog’ta yazmıştım.

Türk’ler için güneşin çok önemli olduğunu biliyoruz.

Günlerin uzayıp, gecelerin kısalmasını severlermiş.

Belirledikleri tarihte de bayram yaparlarmış.

Onlar şöyle diyorlarmış.

Gece gündüzle savaştı, gündüz galip geldi.

Yani güneş yeniden doğdu.

Bu kutlamalara sebepmiş.

Kutsal Akçam ağacının altında da kutlarlarmış.

Öyle böyle kutlamalar değilmiş, büyük şenlikler düzenlerlermiş.

Ne garip değil mi?

Biz Türk’lerin adetlerini almışlar.

Kendilerince şekillendirip, kutlamaya başlamışlar.

Hep söylüyorum, söylemeye, yazmaya devam edeceğim.

Dünya kurulduğundan beri Türk’ler var.

 

 

Nazan Şara Şatana Araştırmaları…

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....