Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '07

 
Kategori
Kültürler
 

Nargilenin markucu

Onaltı yaşlarında idim, çay bahçesinde belirli yaşın üzerinde adamları nargile denen nesneyi içerken görünce hem garibime gitti, hemde merak ettim nasıl calıştığını. Garsona bir nargile siparişi verdim, garson servisini yaptı soramıyorum nasıl calıştığını sanki daha önce içmişim gibi. Ufluyorum olmuyor cekiyorum gelmiyor, adamlari izliyorum nasil hareket ediyorlar diye, birsey anlamak mumkun degil. Ben yine deneme yanilma yolu ile cekip uflemeye devam ederken bir ara duman geldi markucun (dudagin temas ettigi elle tutulan uzun boru seklindeki tutacak) ucundan, ama kendim duman oldum zaten.

O donemde motora binme merakim oldugu icin motorcunun yaninda calisiyorum. Elektriklerinin kesilip uzun sure gelmedigi donem. Isyerinde isimi bitirip eve geldikten sonra sabahtan beri dusundugum nargile icmeyi planladigim icin banyoda dusumu alirken tabiki elektrikler yoktu. Uzerimi giyinip cay bahcesinin yolunu tuttum, nargile siparini verdim, dune nazaran biraz daha bilgiliyim nede olsa bir gunluk tecrubem var. nargile geldi icmeye ugrasiyorum ben onu degil o beni iciyor, Buyuk bir mucadeleden sonra dumanin ucu gozuktu. Sanki onemli bir sey basarmis gibi seviniyorum. Kesik olan elektrikler geldi bir ara tuvalete gittigimde aynaya bakinca ne goreyim, her tarafim yag icinde isyerindeki butun yag izleri yuzumde kollarimda utandim kendimden. Gerci utanmasi gereken enerji icin gerekli yatirimi yapmayip ulkeyi eletriksiz birakanlar olmali ama bunu o anda kimse dusunmezki sadece uzerimizdeki yag izleri ilgilendirir cevredekileri. O gunden sonra buraya gelinceye kadar tam 21 yil nargile ile dost olduk ama ne dost, kar yagmur camur yagsa her aksam yasli insanlarin arasinda bir nargile icip gunun yorgunlugunu unutarak, kesyifli bir aksam gecirmenin mutlulugunu yasardim. Buraya geldikten sonra Moroco`lularin nargile servisi yaptigi kafeye giderek nargile ictim ama bizim oradaki zevki alamadim. Ama San Diago`ya gittigimde nargile servisi yapan kafe gorunce bir nargile icmeden olmazdi. Nargile cevrenin hareketli oldugu ortamlarda daha fazla keyif veriyor. San Diago`da cok fazla hareketli bir yer. Sehir merkezi tabiki. Nargile icerken cevredeki bayanlari guzelligi, cekiciligi ve hareketleri daha fazla bir keyif verdi nargileyi icerken, iyiki nargile icen birini gorupte ugramisim buraya yolunuz duserse sizede tavsiye ederim.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...