Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '15

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Narlı, elmalı kış çayı

Narlı, elmalı kış çayı
 

Narlı, elmalı, tarçınlı sağlıklı kış çayı


Ben tam olarak ne çay ne de kahve düşkünü değilim. Kahve kültürünün ( bir kültür olduğuna gerçekten inanıyorum ) onlarca detay içerdiğinin farkındayım gel gör ki pek çok kahve çeşidinin müptelası olan insanlara kıyasla benim tek tercihim Türk kahvesidir. O yüzden iyi bir kahve arkadaşı denemez bana. Kışın yaptığım narlı elmalı kış çayını ise çok seviyorum. Herkesin bildiği klasik tarife mandalina, nar ve limon da ekliyorum. Aroması değişiyor, mandalinadan gelen şeker yetiyor,  son lokmada çiğniyorum da.

 

narli-elmali-kis-cayi

 

Hazırlanması 10 dakika :

1 küçük boy elmayı kabuklarıyla birlikte ince ince dilimliyorum. Yanına kabukları soyulmuş yarım mandalina, 1 kalın çubuk tarçın, 1 ya da 2 küçük kök zencefil, yine dilimlenmiş ama kabuklarıyla beraber yarım limon ekliyorum. 400 ml su 2 kişilik çay için yeterli, bunu da ekleyip 10 dakika kaynatıyorum.

Ben şeker tadını tarçından alıyorum ama çocuklar için içine 1 kaşık bal eklemek de güzel oluyor. Bal kaynatılmaz o yüzden kaynadıktan sonra karıştırmanız gerekiyor.

Son olarak yine bal gibi kaynatılmayan ama demlenirken içine eklediğim nar taneleri var. Nar müthiş bir antioksidan, C vitamini deposu ama öte yandan kalorisi de bol bir meyve.  Böyle hazırladığım çayın içine 1 yemek kaşığı atıyorum, bu kadarından ne zarar gelebilir?

Narı eklemenin bir yolu daha var. Narın suyunu sıkıp, kaynamış çaya da ekleyebilirsiniz ancak denedim ve aynı keyfi almadım. Damak tadınıza hangisi güzel gelirse.

 

Dorikus.com

Facebook.com/Dorikus

Twitter.com/SenaBrn

Instagram.com/SenaBrn

 
Toplam blog
: 48
: 5171
Kayıt tarihi
: 01.03.12
 
 

1978 doğumlu, Uluslarası ilişkiler mezunu, uluslarası lojistik uzmanı, sosyal medya meraklısı, bl..