Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '13

 
Kategori
Psikoloji
Okunma Sayısı
78123
 

Narsist bir erkeğin anatomisi

Narsist bir erkeğin anatomisi
 

Narsisizm çok ciddi bir akıl hastalığıdır, ama maalesef narsist sapkınlar kendilerinin hasta olduğundan habersizdir. Bu nedenle, hasta olduğunu kabul edip, psikolog yardımı alan narsist neredeyse yok diyebilirim. Kendini kusursuz ve herkesin üstünde gören birini psikoloğa gitmeye ikna etmek, deveye hendek atlatmaktan cok daha zor bir iştir! Öte yandan, bir narsist tarafından hasta edilip, yine aynı narsist tarafindan "delirdi bu" diye psikoloğa gönderilenlerin sayısı azımsanmayacak kadar fazladır!

İkili ilişkilerde, insanı zıvanadan çıkartacak kadar delirtmeyi başaran bu narsistler sağlıklı insanları tüketme noktasına getirir. Özellikle erkek cinsinin yoğun olarak yakalandığı bu akıl hastalığının sebepleri çocukluk yıllarına dayanır. Ciddi anlamda yoksulluk, ilgisiz ve soğuk karakterli bir anneye sahip olmak veya tam tersi annenin tek bir evladı aşırı derecede göklere çıkartması (mesela bir düzine kızın ardından doğan ilk erkek çocuk gibi), sonradan edinilmiş para ve uzun yıllar yaşanmış ezikliğin ardından elde edilen mevkii gibi çeşitli nedenler bu rahatsızlığın zeminini oluşturur.

Bu hastalık en yaygın olarak erkeklerde görülse de, kadınlar arasında da oldukça yaygındır. İnanması güç gelebilir ama, anne narsistler mevcuttur ki, kızlarına yaşarken cehennemi tattırırlar. Kadın narsistler çok ayrı gibi de görünse de erkek narsistlerle olan ortak noktaları, yalana olan meyil,dedikodu, kıskançlık, aldatma ve şiddet eğilimidir. Fakat ben bloğum için ikili ilişkilerde kadınların karşısına çıkması muhtemel narsist erkekleri konu aldım.

Narsistler her zaman oyunu kuralına göre oynar. Aslında oldukça da zekidirler. Bu yüzden siz farkına varmadan sizi ağlarına çekerler. Karşılarındaki kadını çok iyi gözlemler ve onların her türlü manevi ihtiyacını ve açlığını beslemeye başlarlar. Mesela pek de güzel olmayan bir kadına "çok güzelsin" veya bacakları selülitten dökülen bir başkasına "taş gibisin" demek gibi. Bütün yaptıkları karşılarındaki kadının zayıf ve güvensiz noktalarını bulup, beslemektir.

Aslında cazip görünmelerinin tek sebebi size duymak istediklerinizi söylemeleridir. İşte bu dakikadan itibaren, av ağa takılmış demektir. Sizi önce kendisine aşık, sonra da bu güzel iltifatlara, bu muhteşem desteğe muhtaç edecektir.

Onlarla kafelerde, caddede-sokakta, sosyal bir çevrede, arkadaşınızın düğününde her yerde karşılaşırsınız. Çünkü onlar sosyal ortamları birer av merkezi olarak görür. Kahve içerken bir kadınla göz göze gelmeler. Aile meclisinde tanıştığı bir hanıma içli içli bakmalar. Onlar süper birer oyuncudur! Ve rolleri neyi gerektiriyorsa, onu gerçekleştirirler; yeri gelir ağlarlar, yeri gelir hiç gülünmeyecek yerde öyle bir kahkaha atarlar ki, sizi bile en saçma fıkranın komikliğine inandırırlar.

Narsistle ilişki ani başlar, herşey çok hızlı gelişir. İlk gördüğü yerde evlenme teklif eden manyakların sayısı azımsanmayacak kadar fazla! Hatta hatta yüzük bile alır. Gelecekten bahseder. Düğünde keseceğiniz pastadan, pastaya kaçak çıkacağı katlara, oradan ilk çocuğunuza vereceğiniz isme kadar herşey düşünülmüştür. Tek düşünülmeyen, bu kişinin zaten evli veya nişanlı olduğudur. Ya da onun sizi inandirdığı gibi, hayatının kadını olmadığınız gerçeğidir.

Aslında iyi ki de evlenmez, ama böyle biri tarafindan kullanılmış olma hissiyatının sebep oldugu harabiyet, ızdırap, pişmanlık ve kızgınlığı ruhunuzdan söküp atmanız yıllarınızı alır. Fakat "verilmiş sadakam varmış, iyi ki hayatımda değil" diyebilmeniz için, bu dışı parlak, içi çürük adamın gerçek kimliği ile yüzleşmeniz gerekmektedir. Yoksa yıllarca derin bir hülyaya kapılıp, bunun gerçek bir aşk olduğuna inanmakla ömür tüketebilirsiniz.

Güzel bayanlar, bugün size "narsist bir erkeğin anatomisi" başlığı altında minik bir liste veriyorum. Amerika'da psikoloji eğitimi alırken (University of Alaska Anchorage, departman of psychology) , uzmanlık alanı olarak seçtiğim (human behavior) "İnsan Davranış Bilimi" bana bu yazıyı hazırlamamda oldukça yardımcı oldu. Ancak örneklemelere girdiğimde, Amerikan ve Türk kültürü arasındaki sosyal farkları göz önüne aldığımın da altını çizmek isterim.

Bütün hayatınız boyunca sizi deli sanan bir akıl hastasıyla uğraşmak istemiyorsanız, kendinizi  terkedilmiş, itilmiş, kaybolmuş, yaşarken ölmüş hissetmek istemiyorsanız, narsistlerden uzak durun! Aşağıdaki listede sağlıklı insanların da yapabileceği yanlışlar elbet karşınıza çıkacak. Ama bunlar bir kaç taneden fazla olmayacaktır. Ancak listede çek ettiklerinizin sayısı fazla ise, bu demek oluyor ki, bir narsistle uğraşmaktasınız!

İşte narsist bir erkeğin anatomisi :

* Bitmek üzere olan cümlelerinizi, sanki onca cümleyi az evvel kendisi kurmuşcasına tamamlar.


* Siz ona danışmalısınız, o size danışmaz. Çünkü ona göre kendisi, danışılacak tek yetkili mercidir!

* Kendinizle ilgili herşeyi, onun takdirini kazanmak için anlattığınızı düşünür. Çünkü kendisi her anlattiğını, sizi etkilemek için dile getirmektedir.

* Daha evvel ona önermiş olduğunuz fikirlerinizi aynı konu yeniden açıldığında sanki kendi düşüncesiymis gibi size geri aktarır.

* Çok fazla yalan söylediği için daha evvel anlattığı bir anısının gerçek versiyonunu günün birinde ağzından kaçırır.

* Özel hayatınızı merak eder. Size özel olan şeyleri en ince ayrıntısına kadar öğrenmek ister. Mesela sahip olduğunuz emaillerinizin ve varsa Facebook adresinizin şifrelerini ister. Ah kendisinin mi? Elbette verir! Ama herşeyi temizledikten sonra!  Eğer şifrelerinizi vermezseniz, birşeyler sakladığınızı söyleyerek sizi rahatsız etmeye başlar. Emailinizde bulunan herşeyi tek tek okur, her bir emaili ve onları yazan kişileri mercek altına alır. Facebook sayfanızdan size sormadan yakışıklı bulduğu ya da sizi samimi bulduğu kişileri siler. Her türlü kuşku verici email ve kişilerle ilgili olarak sizi sorguya tutar.

* Kendini haklı çıkartmak adına sürekli zig-zaglar çizerek konuşur: Yenileceğini düşüdüğü andan itibaren kendinizi ciddi bir psikolojik savaşın içinde bulursunuz. Bu insanların yaşam felsefesi "en iyi savunma, saldırıdır!" Haksızlığı gün yüzüne çıktığında saldirıya geçerek hakaretler yağdırır.

* Asla özür dilemez! Gerçekten ileri gittiğini anladığında, profesyonel bir politikacı edasıyla "Sözlerim amacını aştı" demekle yetinir.

* Aldatmak narsist için kronik bir hastalıktır. Muhtemelen nişanlısını veya eşini sizin ile, sizi ise, yedek kulübesinde bekleyen o kızla aldatmaktadır. Onun hayatında kimin eli, kimin cebinde belli değildir. Ama herkesi "bir tek sen" diyerek ikna eder.

* Dini inaçları yüksek narsist erkekler cennete sorgusuz-sualsiz gireceklerine inanırlar. Çünkü onlar yaradanın kusursuz (!), mükemmel (!)  ve her konuda öncelikli (!) varlıklarıdır.

* İlişkide, kovalananın kendisi, kovalayanın ise siz olduğunuzu işaret eden espriler ve imalarda bulunur. Çünkü bu ilişkide kovalanması gereken büyük balığın kendisi olduğuna inanacak kadar derin bir büyüklük hezeyanı içindedir.

* Asla "ben bunu bilmiyordum" demez, mutlaka biliyor görünür.

* Bir kitap, bir sinema filmi veya bir beste hakkında yapmış olduğunuz entellektüel yorumları sahiplenir. İlavede bulunamayacağı, o konuda fikir sahibi dahi olmadığı bir konuşmanın ardından "Ben de aynısını düşünmüştüm" der. Yani sizden önce düşünmüştür o!

* Elinizi, ayağınızı koyduğunuz yere, giydiğiniz kıyafete, ayakkabıya, saçınızın şekline ve arkadaş seçiminize karışır. İlişkinin belli bir noktasından sonra, sanki birşeyler ciddiye binmiş gibi sizi kısıtlamaya başlar. Siz "ah erkegim beni kıskanıyor" diye hayaller kurarken, tam bu sırada onun yediği haltlar çoktan boyunu aşmıştır!

* Aptal ve gereksiz kıskançlıklar içindedir. Kronik olarak aldattığı, sürekli başka ilişki arayışları içinde olduğu için sizin de aynısını yaptığınızı düşünür. Beraberinde, bütün erkeklerin kendisi gibi birer kadın avcısı olduğuna inanır. Çünkü kendindeki bütün kötü huyların, erkek cinsinin doğal davranış şekli olduğuna inanmıştır. Onun psikolojik savunma mekanizması karşısındakini ve hatta kendini kandırmaya dayalıdır!

* Kendisi ile ilgili mütevazı konuşur görünürken, sözünün sonunda sizi "hayır canım olur mu, sen çok zeki, okumuş ve yakışıklı birisin" demeye teşvik edecek cümleler kurar.

* Hava atmayı sevdiğini söylemekten çekinmez. Bunun utanılacak bir davranış şekli olduğunu düşünemez

* Düğün-dernek, cenaze gibi insanların bir arada olduğu yerlerde, kişileri organize etme adına ortaya emirler yağdırır. Herkese görevler verir (kendisi hariç!)

* Kompleksli olur. Başkaları ile ilgili anlattığı her olay ego savaşına dayalı tartışmalardır ve en anlamsız hikayelerinin sonunda sizin kendisine hak vermenizi bekler.


* Sizi arabasıyla bir yere götürürken sürekli kornaya basar, ıslık çalar, agresif davranır. Bütün bu davranışlarının altında "ben harika bir sürücüyüm değil mi' mesajı yatar.


* Size sürekli olarak ayar çeker; mesela çok yogun bir gününüzde size telefon açtığında, ona bu yogunluğunuzdan ötürü konuşamayacağınızı söylerseniz, ertesi gün ona telefon açtığınızda sizinle konuşmaz, çünkü o da yorgun ve konuşamayacak durumdadır. Bunun sebebi, narsistlerin empati yeteneğinden yoksun oluşlarıdır. Aynı şekilde sizi de kendisi gibi empatiden yoksun biri sanmaktadır: Bir narsiste göre onun duygularını anlayabilmeniz için en doğru olan davranış şekli, olayı size aynen tecrübe ettirmeleridir!


* Sizi sürekli kalabalık ve gürültülü yerlerden arar; ne kadar meşgul ve hayatın tadını çıkartan biri olduğunu düşünmenizi ister. Halbuki bütün yaptığı sağda solda alışveriş merkezlerini gezip, bir yerlerde kahve içmektir!

* Kendinizi geliştirmek adına çaba harcadığınızı gördüğü andan itibaren (mesela yabancı dil kursları, ses eğtimi v.b.) hemen "Ben de kurslara katılmak istiyorum" diyerek kurs araştırmalarına girer. Ama hemen akabinde içinize kurt düşürecek mesajı verir: "Hem orada yeni arkadaşlar da edinmiş olurum!" Tek hedefi "bak büyük balığı kaçıracaksın dikkatli ol! Gider başkasıyla ilgilenirim, ona göre" şeklinde tehdit mesajları yağdırıp, sizi o kurstan vazgeçirmektir. Çünkü o, karşısındaki kadının çıtasının kendisinden daha yüksek olmasına asla tahammül edemez!


* Yüz bulduğu an, sizi acımasızca eleştirmeye başlar.

* Öte yandan ilişkinin başında yanılıp ona çok fazla cesaret verdiyseniz, bu defa davranış şekli sizi cinsel anlamda taciz etmek olacaktır. Toplu taşıma araçlarında veya sokakta eli ayağı muhtemelen düzgün durmayacak, sizi zor duruma sokacak hareketlerde bulunacaktır. Çünkü en derin kompleksi erkekliği ile ilgili olan narsist kişiler, bu en zayıf yönlerini ispatlamak için sürekli firsat kollayacaklardır. Unutmayın, kendine güveni olan bir erkek fırsat kollamaz! Çünkü onun için ilişki kendi doğallığında ilerlerken güzeldir. Sizinle baş başa kalan narsist bir erkegin yapacağı, uzun güzel sohbetler değil, cinsel arzularını tatmin etmek olacaktır!


* Güçlü görünebilmek için zayıf karakterli insanları çevresinde bulundurur.


* Çok iş yapıyormuş gibi görünür.


* Sürekli bir huzursuzluk içerisindedir.


* Kavgacı ve hırçındır.


* Çevresindeki insanları yönlendirmek ve yönetmek ister.


* Emirler yağdıracağı meslekleri tercih eder.


* Kendileri gibi narsistlerle evlenirler.


* Eşlerini aldatırlar; çünkü onlar sürekli bir arayış içindedirler.


* Sürekli olarak iltifat duymak isterler.

* Ailede ve dost çevresinde çok sevilen, takdir edilen ve güven duyulan bir insan olduğunu anlatır.

* İlişkinin başında size, sizin bile ona söylemeye cesaret edemediğiniz aşk itiraflarında bulunur. Ama sonra birden uzaklaşır. İşte bu noktadan sonra sizi kullanmaya başlaması çok yüksek ihtimaldir! Onun ilgisini çekmek için birşeyler yapmanız gerektiğine inanmaya başlarsınız. Çünkü onu kaybetmeye başladığinıza dair garip sinyaller verir. Oysa, gerçekten seven erkeğin dikkatini çekmek için ona birseyler vermeniz, bir yerlerinizi göstermeniz ya da hatta o kişi ile hemen yatağa girmeniz gerekmez! Eğer sevgiliniz size böyle bir mecburiyet hissettiriyorsa, pişman olacağınız bir davranış sergilemek yerine, hemen o kişiden uzaklaşmanız en doğru davranış şekli olacaktır.

* Narsist erkekler, istikrarlı ilişkilerden kaçarlar. Çoğunlukla evli kadınları tercih etmeleri de bu yüzdendir. Biz bu tür üçüncü sayfa haberleri çok sık okuyoruz. Narsist erkek, bir rezaletin baş rol oyuncusu olduğunu ve yaptığı davranışın iğrençlikten öteye gitmediğini düşünmek yerine, kendini ayrıcalıklı görür. Sosyal hayatta evli olduğu halde biri ile aşk yaşayanları o da kabul etmez. Hatta kendi karısı böyle birşey yapacak olsa, gözünü kırpmadan onu öldürür. Ama aşk yaşayan kişi, aşkı onunla yaşıyorsa, ayrıcalıklıdır ve durum tamamen farklıdır! Bakın narsisist kişinin en belirgin özelliği her konuda kendini ayrıcalıklı görmesidir!

* Eski sevgililerine sürpriz yapmayı severler. Facebook, mezun olunan okul siteleri gibi yerlerde arayarak, eski sevgililerini bulurlar ve şanslarını denerler! O kişinin evli ve mutlu olması umurlarında değildir. Zaten kimse ondan daha fazla mutluluğu haketmez! Kişilerin kafalarını bulandırmak, kurulu düzenlerini bozmak, sonra da o kadınları ortada bırakmak narsist erkeğin en belirgin özelliğidir.

* Size yaşattıklarından dolayı rahatsızlık duymaya başladığınızı hissettirdiğiniz andan itibaren, narsist sevgiliniz 10 kaplan gücünde size geri dönüp, "herşeyi sen istedin, bütün planları sen yaptın" diyecektir. Doğrudur da! Ama yine karşısındaki kadına "birlikte olmazsak, bu ilişki yürümez" mesajları verenin bizzat kendisi olduğunu görmezden gelecektir. Çünkü narsistler kendilerini sütten çıkmış ak kaşık olarak görürler.

* Kendisinden başka herkes sahtekar ve iki yüzlüdür.

* Kimsenin kendisini çekemediğini düşünür.

* Yukarıda da bahsetmistim ama yeniden yazmam gerek. Harika birer oyuncudurlar! Gerektiğinde öyle gözyasi dökerler ki, siz bile şaşar kalırsınız!

* Kaz gelecek yerden tavuğu esirgemezler. Eğer ucunda işlerine yarayacak, onlara keyifli anlar yaşatacak, güzel vakit geçirmelerini sağlayacak bir kaçamak varsa, ceplerindeki son meteliği bu ortam için harcarlar!

* Patolojik seviyede yalancıdır. Aklına yatan yalanları dahi sahiplenir. Bir arkadaşım kendisini sebepsiz yere terk etmiş olan eski erkek arkadaşının neden bunu yaptığını hep merak etmişti. Yıllar sonra bu kişi ile karşılaştığında, alacağı cevabın ne kadar doğru olacağından şüphe duyduğu için ona "senin eski bir iş arkadaşın vaktiyle benimle çıkmak istedi. Onu mu duydun, o yüzden mi beni terk ettin" diye pembe bir yalan uydurmuştu. Elbette arkadaşım karşısında duranın gerçek bir narsist olduğundan henüz haberdar değildi, ta ki cevabı alana kadar! Bu narsist kişi hemen olayı sahiplenmiş, "Evet" demekle de yetinmeyip, ortak tanıdıkları eski dostlarının dahi isimlerini işe katarak arkadaşımın bu yalanını onu terk etme gerekçesi olarak öne sürmüştü! Yalan o kadar süperdi ki, hikayenin sonunda kendisi haklı, krz arkadaşım ise haksız duruma düşüyordu! Fakat bilmediği şey, ava giderken avlandığıydı!


* Başarılı kişileri hırslı olarak nitelendirirken, kendisi birşey başarmak istediğinde, önüne geçen engelleri adeta baltayla kesecek kadar gözü dönmüştür.

* Bağımlılıkları vardır; içki kumar, sigara ve cinsellik v.b.
 

* Asla aşık olamaz, ancak kafasında ölümsüz bir aşk hayali vardır. Çok eskilerden birine ciddi bir aşkla bağli olduğunun düşünülmesini ister; çünkü en büyük aşkı mutlaka kendisi yaşamalıdır.
 

* Kadını pasifleştirir. Bunun için maddi bütün ihtiyaçlar onun tek elindedir. Yani kazayla bir narsistle evlendiyseniz kredi kartını unutun!

* Eğer isyan ederseniz, gözünü kırpmadan şiddete başvuracaktır! Unutmayın, narsizm bir sapkınlıktır!

* Siz onun hayatında ne ilk ne de son aşk olacaksınız; sizinle beraberken, başkaları da size eşlik edecek ve o başkaları da kendilerinin tek olduğuna inanacak; ta ki biri karşınıza çıkıp, herşeyi bir-bir anlatana kadar!

* Narsistler, normal ve sağlıklı kişilere gönül avcısı şeklinde yaklaşırken, kendisi gibi narsist başka bir kadına ise hayranlık duyar.

* Ayrılan narsist erkeğin ilk yaptığı "kötü propaganda"dır. Dedikodunun alasını ayrılmış ve yara almış bir narsist yapar!

* En çok neyin anti propagandasını yapıyorsa, tutkuları ondan yanadır. Aynı homofobiklerin aslında birer gizli homoseksüel olmaları gibi.

Evet bayanlar, gördüğünüz gibi bir narsisti tanımak çok da zor bir iş değil aslında. Gözünüzü açın ve kalbinizi sadece sizi gerçekten anlayacak, gerçekten doğru bir şekilde sevecek, sizi asla kötü amellerine alet etmeyecek, güven dolu birine emanet edin. Hiç bir kadının, sırf eğlence olsun diye bir erkekle gönül ilişkisi yaşayacağına inanmıyorum. Bütün kadınlar yuva hayali kurar. Bir narsistin kalbinizle, ruhunuzla ama en önemlisi, onurunuzla oynamasına asla müsaade etmeyin!

Hepinize sevgi dolu günler diliyorum.

Victoria Toumit

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

ŞEÇME NİCK NAME'LER 1-arnold sivastanegezer 2-yan yatarak uzum yiyen roma imparatoru 3- koskoca devletin adı osman lan! 4-kavimler göçünde evi yağmalanan adam 5- yemenli tercüman 6- western filmlerindeki yuvarlanan çalı 7- balkanlardangelensogukhavadalgası 8- ne buyurduğunu unutan zerdüşt 9- antisosyalpsikopatgörünümlüdonjuan Bu nick'leri sırası ile kullanmayı düşünüyorum.Favoriniz hangisi?

ADNAN ALTUNAY 
 11.04.2015 5:06
Cevap :
Oncelikle "balinaya aşık olan hamsi" muhtesem otesi!!! Yani liste oyle zengin ki, hangisini sececegimi bilemedim, hepsi birbirinden yaratici. Ama ille de birini secmem gerekirse, ben "kavimler göçünde evi yağmalanan adam"a cok guldum. Zavallicik cok bahtsizmis! Siz Alaaddin'in Sinirli Amcasi'nin bir akrabasi misiniz? Yani o da sizin gibi bir nick name uzmani da :D  11.04.2015 19:38
 

Nick name sizi güldürdü ise muhtemelen bunlara da gülersiniz.İnternette gezinirken karşıma çıkanlardan yaptığım bir derleme; ...bende bağlanma problemi var diyen ayakkabı bağcığı...etkilenmemek için şiir okumayan amatör şair... saç uzatacağım deyince suratı düşen berber...daha geçen gün 100 lira verdim ne yaptın diyen atm...kıtalar ayrılırken yapmayın etmeyin diyen adam...ameliyatta içeri giren kediye hastadan parça atan doktor ...vs. vs.

ADNAN ALTUNAY 
 11.12.2014 16:42
Cevap :
Cok tesekkur ederim, ben kelime oyunlarini cok severim :D Okumasi eglenceliydi. :)  12.12.2014 16:16
 

Sevgili Victoria Toumit, bence herşey insanın niyetiyle ilgili.Bakın mesela bana,''notre dame'ın kamburu'' gibi adamım:))Hiç dert ediyor muyum?Gerçi öyle olduktan sonra,narsist olsan ne yazar?Bu da bir bakış açısı, yani anlayacağınız bazı insanların durumu,narsistliğe vurulamayacak kadar kötü:))

ADNAN ALTUNAY 
 10.12.2014 16:49
Cevap :
Bunye meselesi aslinda. Ayni seyi yedikleri halde bazi insanlarin kilo alip, digerlerinin ince kalmasi, kimisinin tansiyon hastasi olup, digerlerinin halen tansiyonunun dusuk olmasi veya bazilarinin kolesterolu cikip, digerlerinin normalde seyir etmesi gibi birsey. :D  11.12.2014 13:31
 

Bana sorarsanız narsist bir arkadaşı ıslah etmenin en iyi dayaktır.Misal bütün gün bacaklarını inceleyip kendine hayran mı kalıyor? Kırın bacaklarını sonra çıkıkçıya götürün,çıkıkçıya para verip kemikleri yanlış kaynatmasını sağlayın. Bakın, artık bacaklarını beğeniyor mu? Benzer şekilde yüzüne hayransa, kezzap atın suratına. Ellerine hayransa, mengeneyle kırın ellerini. Ayrıca öğün öğün değil dayağı toptan atmanız gerekir. narsist şahıs ilk öğün dayağı yedikten sonra "en iyi ben dayak atarım" deyip ju-do, karate öğrenmeye kalkabilir, tehlikelidir. o nedenle bir kerede kesin sonuç almalısınız.:))

ADNAN ALTUNAY 
 08.12.2014 18:16
Cevap :
hahahaha :D Oncelikle, nick name'inize bayiliyorum :D Hic bu kadar yaratici bir nick name gormemistim! :D Narsizm benim okul yillarimda da uzerinde cok durdugum, oldukca fazla didikledigim bir konudur. Aslinda hicbir narsist kisi "bacaklarim ne guzel, yuzum ne harika" demez. Onlarin yontemi dolayli yollardandir. En belirgin ozellikleri de, aglarina kisilik sorunu yasayan zayif karakterli insanlari guzel sozlerle cekiyor olmalaridir. Onlari, kendilerinin zayif yonlerini beslemek icin cekerler. Narsistlerin en buyuk sorunu aslinda kendilerini sevemiyor olmalaridir. Bunun da sebepleri vardir; mesela komplekse sebebiyet veren bir fizyolojik durum. Benim bir arkadasimin annesi olaganustu narsistti. Baldirindaki dogum lekeleri onu butun guzel kadinlardan ve hatta kizindan nefret ettirecek boyuta getirmisti. Ama cevresine hep zayif karakterli kisileri cekip, onlari kendisinin ne kadar genc ve guzel gorundugunu soylemeye tesfik edecek sekilde davranirdi. Cok uzun bir mesele. :)  09.12.2014 16:25
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 48
Toplam yorum
: 154
Toplam mesaj
: 8
Ort. okunma sayısı
: 6487
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Gazetecilik mesleğine ilk olarak Hürriyet Haber Ajansı'nda muhabir olarak başladım. Daha sonra Üm..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster