Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '12

 
Kategori
İzmir
 

Nasıl anlatsam bilmem ki?

Nasıl anlatsam bilmem ki?
 

Pelikan kuşları vapurların arasında dansediyor.


İzmir aşığı bir Mevlana torunuyum.

Havasını soluduğum şehre olan aşkım o kadar büyük ki uğruna şiirler yazdım.

Ama onun bundan haberi yok. Platonik bir aşk bu.

Hiç ihanet etmedim bunca yıl. Aşkıma sadık kaldım.

Ayrı düştüğümde özlem duydum, hüzünlendim. Yol gözledim.

''İnsan hiç yaşadığı şehre aşık olur mu?'' diye mırıldandığınızı duyar gibiyim. İzmirli'yseniz ya da uzun bir süredir bu kentte yaşıyorsanız bal gibi olursunuz. Hatta ona laf söyleyene kızar, köpürürsünüz.

Bir süredir örseleniyor İzmir'im. Tartaklanıyor, hor görülüyor. ''Koca köy'' yakıştırması yapılıyor birileri tarafından. Özellikle seçim dönemleri olmadık iftiralar atılıyor.

Kara çalarak İzmir'e sahip olmak istiyorlar.

Haksızlık bu! Yapmayın, günahtır!

İzmir'imle uğraşacağınıza dönüp kendinizden olanlara bakın biraz.

İstanbul ve Ankara Büyükşehir Belediye başkanları çok mu başarılı?

İzmir Hafif Raylı Sistemi onlardan önce devreye girdi.

Kadir Topbaş ile Melih Gökçek vaadettikleri metro inşaatını tamamlayamadılar ve Ulaştırma Bakanlığı'na devrettiler. Böylece bakanlık, 2.2 milyar dolar harcama yaparak bu çalışkan başkanların yapması gereken metroları tamamlayacak.

Şimdi Ulaştırma Bakanı sık sık İzmir'de basın toplantısı yaparak projelerini anlatıyor. Neymiş efendim; İzmir'e 2 milyar lira tutarında yol yapmışmış. Önümüzdeki yıllar için ise 7.2 milyar lira tutarında yol yatırımı planlanıyormuşmuş. Hep mış, muş...

Sayın bakana sormazlar mı?

Daha önceleri neredeydiniz?

Büyükşehir'in projeleri bakanlıklarda, mahkemelerde sürünürken nerelerdeydiniz?

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı bakanlık kapılarında saatlerce bekletilirken siz İzmir milletvekili olarak neredeydiniz?

Şunu aklınızdan çıkarmayın:

İzmir'e hizmet edebilmek için önce bu şehre aşık olmak gerek.

Kara çalarak, iftira atarak güzel İzmir'imize sahip olmaya çalışmak delikanlılığa sığmaz.

 
Toplam blog
: 233
: 980
Kayıt tarihi
: 07.01.10
 
 

İzmir doğumluyum. Ege Üniversitesi Gazetecilik Yüksek Okulu mezunuyum. Kısa denilebilecek bir sür..