Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '16

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Nasıl bir dünya bekliyor bu minik Adamı?

Nasıl bir dünya bekliyor bu minik Adamı?
 

 Bu aralar pek yazamıyorum blogumda. Bu sabah baktım son yazımın üstünden epey gün geçmiş. Nasıl gireyim bloga. Bir ev dolusu insan 3 kiloluk bir efendiye kul olmuşuz.Adam hepıimizi 24 saat meşgul edecek iş çıkartıyor. Annesi besliyor, alt değiştiriyor.Dede gaz çıkartıyor.ben ise anneye süt yapsın diye Abdullah Efendi Lokantası gibi çalışıyorum.Baba gündüz ofiste, gece ise bizim minik adamın başında.

 Anlayacağınız bu kadar kişi didişip duruyoruz bi küçük insan yavrusu ile.Bir kez daha insan yavrusunun en zor büyüyen canlı olduğunu idrak ettim bu olayda. Bütün canlıların yavruları doğduktan kısa bir süre sonra ayağa kalkar ve yaşamını kimseye gerek duymadan idame ettirir. Sadece insan yavrusunun ayağa kalkması için bile en az 8,9 ay geçmesi gerekir.

 Şimdi karşımda koltuğunda oturuyor ve bana bakıyor.Artık gözleri daha bir bakar oldu. Biraz evvel annesi besledi ve biraz daha uyumaya gitti. Sabahın bu erken saatinde ev ahalisi gecenin yorgunluğundan sonra uykuya daldı. Ben gece nöbetinde olmadığım için uykumu almış bir fert olarak sabah nöbetini devraldım.  

 Şimdi karşılıklı olarak oturuyoruz minik adamla. Ben kahvemi almış yazımı yazıyorum, o ise benim ne yaptığımı anlamak isteyen gözlerle bakıyor sanki.

 Düşünüyorum, Bu insan yavrusu 20 yıl sonra nasıl bir dünyada yaşayacak. Küresel ısınma sebebiyle hava sıcaklıkları gittikçe artıyor şu canım dünyamda. Dün ülkemde çok sıcak günlerin kapıda olduğunu okudum internette.Hatta İzmir'de pazartesi günü bir çok iş yerlerini tatil etmişler sıcak sebebiyle.Şu anda benim yaşadığım yerde çok sıcak ama evlerdeki sistemle biz pek sıcak farketmiyoruz. Bütün evlerde ısıyı belli düzeyde tutan havalandırmalar var. 23 derece sıcakta nem oranı ayarlanarak mis gibi yaşıyoruz pek açık havaya çıkmadan. Sokağa çıktığımızda serinletilmiş alışveriş yerleri ve klimalı otomobiller sıcağı pek hissetmememizi sağlıyor. Anlayacağınız hava ile pek temas etmeden yaşıyoruz. 

 Bu arada bizim adam mızlamaya başladı, biraz ilgilenmem gerek. Sanırım emdkleri gaz yaptı.Neyse gazını çıkarttım , yerine yatırdım. O uyurken yazımı bitireyim bari. Yoksa yarım kalacak .

 Gaz çıkartırken düşündüm. Sadece küresel ısınma mı bekleyen bu adamı.Terör, savaşlar,ekonomik ve sosyal sorunlar da bekliyor bu zavallı insanlığı. Gerçi bu adam Amerika gibi gelişmiş bir ülke ferdi ama insan her yerde aynı insan ve sorunlar az veya çok heryerde aynı. Ülkem kadar olmasa da terör, işsizlik ve diğer sosyal sorunlar burada da kendini gösteriyor.Kısacası şu anda sadece emme ve altına etmeden başka sorunu olmayan bu insan yavrusu büyüdükçe sorunları da artacak.

 Ne diyeyim. Yazımı Nazım Hikmet'in şiirinden bir mısra ile bitireyim. Çocukları öldürmesinler,şeker de yiyeybilsinler.

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..