Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '10

 
Kategori
Eğitim
 

Nasıl bir eğitim reformu?

Nasıl bir eğitim reformu?
 

Günümüzde oldukça tartışılan bir eğitim sistemimiz var. Bu eğitim sisteminin nasıl uygulanacağı ise soru işareti. Neredeyse her yıl değişen eğitim sistemimiz, birçok kişi tarafından belirsizlikle karşılanıyor. Ama bir ülkenin eğitim sisteminin doğru, güvenilir ve objektif olması o ülkenin geleceği açısından oldukça önemlidir. Zaman içinde herkes tarafından eleştirilen eğitim sistemimiz için en doğru yolun bulunması gerekir. Yeni bir eğitim sisteminde sınav sisteminin nasıl olacağı, mesleki eğitimin nasıl uygulanacağı, ve yeni sistemin ayrıca işsizliği azaltırmı sorusu her zaman gündeme gelecektir. Üniversiteyi bitiren bir kişinin iş bulması çok zor. KPSS sınavını kazanırsa devlet memurusun, kazanamazsaan özel bir işyerinde çalışacaksın. Yeni birçok üniversitenin açılması iyi birşeydir ama gerekli işgücü sağlayabilirsen. Ama üniversiteli işsizleri yeni açılan üniversitelerde öğretim üyesi, okutman vb görevler verilirse işsizlik azaltılabilir. Eğitim sistemimizde üniversiyeti bitiren bir kişinin işi hazır olması gerekir. Aynı şey mesleki eğitimde'de geçerli. Meslek lisesi ve üniversite sonrası kendi mesleğiyle ilgili bölümlerde iş bulabilmesi çok önemli. Bunda devletin ve şirketlerin rolü çok önemli. Avrupalı ülkelerde kaliteli iş gücü fazladır, bunun nedeni mesleğin eğitiminin iyi öğrenilmesi ve mesleği çok önceden seçmesidir ve ayrıca devlet ve şirketlerin katılımıyla özendirilmesidir. Bir devletin eğitim sisteminde okul ve okul sonrası iş hayatını oluşturmak çok önemli. Plan yaparken çok iyi strateji geliştirilmesi gerekir. Eğer bir ülkede yenilik, gelişmişlik olacaksa ilk önce eğitim sistemini kurarak başlanır. Çünkü her iş öncelikle eğitiminin verilmesi ile başarılı olunur. Nüfusumuz fazla nüfusumuz biraz daha az olsa bu ülkede işsizlik çok az olur, herkes daha fazla para kazanır.
 
Toplam blog
: 37
: 1708
Kayıt tarihi
: 07.08.08
 
 

1987 Denizli doğumluyum. Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler mezunuyum. Aynı üniversitede İşletme ..