Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Nasıl bir tapunuz var?

Nasıl bir tapunuz var?
 

Bir kaç hafta önce bir emlak sitesinde rastladığım bir ev ilanı ilgimi çekmişti!
Ev sahibi ile telefonda yaptığımız pazarlık sonrasında tapu fotokopisini mail adresime göndermesini istemiştim!
Belgeyi incelediğimde kuşkulanmamı gerektirecek hiç bir sorun yoktu!
Ev ve arsanın imar durumunu bildiren ada parsel bilgileri mevcuttu!
Ayrıca ilgili belediyenin imar müdürlüğü ve tapu idaresi ile yaptığım görüşmede evin oturma izninin (iskan raporu) olduğu doğrulanmıştı!
Ev bahçe içerisinde dublex konumda ve son yıllarda yıldızı parlayan şirin bir ilçemizin sınırları içerisindeydi

Evi gördüğümde beğenmiştim, ancak eşyalar konusunda aramızda sürpriz bir sorun çıkmıştı!
Yayınlanan ilanda tamamının verileceği yazılıydı oysa!

Neymiş efendim?

Buzdolabı karşı komşuya söz verilmiş, televizyonu babası, bambu koltukları, kanepeleri abisi alacakmış, vs, vs..
Bende evi almaktan vazgeçip Ankara’ya dönmek zorunda kalmıştım!
Öyle ya, ev sahibinin bu sürpriz fikir değişikliği benim için üç beş bin liralık bir ilave masraf demekti!

Ancak bir kaç gün sonra beni telefonla arayarak evi eşyaları vermeyi kabul ettiği müjdesini verdi!
Aradan geçen süre içerisinde emlak piyasasındaki durgunluğun farkına varmıştı anlaşılan!

O günün akşamı tam yola çıkmak üzereydim ki, tekrar aradı ve bu defa aniden başka bir müşterisi çıktığını, kaparo bile aldığını söyledi!
Hem de birkaç bin lira daha yüksek fiyata satmış, buraya kadar yorulmanıza gerek kalmadı dedi!

Çok kızmıştım ona, ama bu gün iyi ki bu anlaşmazlıklar çıkmış diyorum! Hatta, bu sayede uçurumun kıyısından döndüm desem yalan olmaz!

Nasıl mı?

Anlatayım hemen!

Evi görmeye gitmeden önce her ihtimale karşı tapu bilgilerini Valilik makamına mail ile göndererek yapının durumunu sormak gereği duymuştum!

Cayma olayının gerçekleştiği günün hemen ertesinde tarafıma gönderilen bölge krokilerinin yanı sıra bilgi sundukları resmi evrağın içeriği ise kısaca şöyleydi;

Sayın......
İlgili yazınız ile, İlimiz İlçesi sınırları içerisinde,x mevkii, x nolu pafta, x nolu ada ve x nolu parsel üzerindeki yazlık meskenin durumunun tespiti talep edilmektedir.
Söz konusu parselin Belediye mücavir sahası dışında kalan bu bölgenin imar planları yapılmış, inşaat ruhsatları verilmiş fakat Valilik yetki alanında kaldığı belirlenmiş olup imar planlarının geçerliliği bulunmamaktadır!
Ayrıca verilen ruhsat ve imar planı dosyalarının incelenmek üzere Valilik İl Özel İdaresine gönderilmediği anlaşılmıştır!
1 numaralı Kültür ve tabiat varlıklarını koruma bölge müdürlüğünün kadastral bazda yapmış olduğu çalışmada bu x parselin 1 derece doğal ve 2 derece Arkeolojik sit alanında kaldığı tespit edilmiş olup yapılaşma yasağı bulunmaktadır.
Ancak bu yasaklara uymadan imar planı ve ruhsat verildiği belirlenmiştir.
Bilgilerinizi rica ederim..

Bu bilgiler doğrultusunda hangi makamlara güveneceğiz, hangi evrakları dikkate alacağız anlamak mümkün değil!

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..