Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '07

 
Kategori
Kültürler
 

Nasıl bir yerde doğdum..!

Nasıl bir yerde doğdum..!
 

Benim doğduğum yerde kışlar kış gibidir, yazlar da yaz gibi. Baharın geldiğini de çok iyi bilirsiniz, sararıp yere düşen yapraklardan yazın bittiğini de. Herşey berraktır. Benim doğduğum yerde yıldızlar size çok yakındır bir o kadar da parlak. Sizinle onların arasına bulutlar giremez; hele kirli, sisli hava asla. Benim doğduğum yerde iklim serttir. Yazı da yakar insanı, kışı da. Yüzler görürsünüz hep karadır. Ancak yüzleri kara olan bu insaların kalbleri pırıl pırıldır. Tanıdıkça ısınır, konuştukça daha çok seversiniz. İklimi gibi insanı da keskindir. Sevdin mi tam sever.

Benim doğduğum yerde eller görürsünüz kadın olsun, erkek olsun nasırlar içinde. Birçoğunun elinde küçük kesikler, yaralar vardır. Dertleri ekmeğini taştan çıkarmaktır. Yılmadan, kolaya kaçmadan, harama bakmadan. Güne sabah ezanıyla başlar insanlar. Gün boyu sürer bitip tükenmez bilmeyen koşuşturmalar.

Benim doğduğum yerde komşular komşu gibidir. Herkes birbirini iyi tanır; birbirine güvenir. Benim doğduğum yerde anne çocuğunu oynasın diye sokağa bırakırken düşünmez ne olacak diye. Bilir gelmez kimseden kötülük diye. Benim doğduğum yerde misafir değerlidir. ALLAH' tan gelen bir hediye diye görülür; ona göre davranılır. Benim doğduğum yerde insanlar alçak gönüllüdür, yürekleri yumuşaktır.

Benim doğduğum yerde derdi olana derman olmak farzdır. Yol sorana yol gösterilmekle kalınmaz; işyeri sahibi işyerinden ayrılmak pahasına bile olsa gelir sizinle. Gideceğiniz yere varacağınızdan emin olmadan da sizden ayrılmaz.

Benim doğduğum yerde döner ayrı bir güzeldir; pişirilmiş et değil döner yersiniz. Tam 42 farklı baharat karışımdan yapılır. Yedikçe yiyesiniz gelir. Benim doğduğum yerde yemekler ayrı bir güzeldir. Benim doğduğum yerde köprüye "körpi", toprağa "torpak", yaprağa da "yarpak" denir.

Benim doğduğum yer: BAYBURT..!

Güzel yurdumun güzel bir köşesi. Kimsenin pek bilmediği, ancak bir zamanların kültür merkezi. Dede Korkut' un diyarı, Genç Osman' ın vatanı..!

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..