Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '06

 
Kategori
Blog
 

Nasıl blog yazıyorum?

Nasıl blog yazıyorum?
 

Hep dağınık bir masada çalıştım. Masamı düzelttiğimde evde de işte de herkesin dikkatini çeker, çünkü masanın düzgün durduğu günler sayılıdır. Bulaşık makinesinden kaşıklığı aldığım gibi çekmeceye boşaltırım.

Bilgisayarda çalışırken ise bambaşka biri olurum. Düzgün klasör ve dosya adları veririm ve hiyerarşi içinde sıralarım. Milliyet Blog için yazmaya başlayınca hemen “Milliyet Blog” klasörünü yarattım ve gerekli düzenlemeleri yaptım. “Milliyet Blog” klasörünün altında çeşitli alt klasörler açtım.

• Taslak
• Çalışmam Gerekenler
• Fotoğraf
• Sildim
• Galeri Taslak
• Galeri Yayında
• Yayına Hazır
• Yayında

Her alt klasörün bir görevi var. Bu alt klasörlerin altında da blog başlıklarını içeren klasörler bulunuyor.

Taslak: Yazmayı düşündüğüm konuların başlıklarını klasör adı olarak kullanıp yeni klasörler açıyorum. Klasörün içinde bir word dosyası açıp o anda aklımda olanları yazıyorum, kaydedip öylece bırakıyorum. Konu ile ilgili fotoğraflara rastladığımda bu klasöre kopyalıyorum. Örneğin şu anda bizim oralarda bir zamanlar yapılan ama şimdi yasak olan bıldırcın avı hakkında bir yazıya başladım, fotoğrafını kopyaladım. Yakında o yazıyı yazarım. Taslak bölümünde 150 konu başlığı not almışım.

Çalışmam gerekenler: Özel çalışma yapmam gerekenler için başlıkları bu bölüme yazıyorum. Örneğin şu anda Hababam Sınıfı kitabı ile ilgili bir çalışmam var. Kitabı okuyorum, notlar alıyorum. Yakında tamamlanır.

Fotoğraf: Henüz bir yazıyla ilişkilendirmediğim ama ilgili olma olasılığı olan veya bir yazıya konu olabilecek fotoğrafları biriktiriyorum.

Sildim: Önce yazmayı düşündüğüm, çalışmaya başladığım ancak yazmaktan vazgeçtiklerimi çöpe atmıyorum. Belki bir gün kullanırım diye burada saklıyorum.

Galeri taslak: Fotoğraf arşivimde olduğunu bildiğim ve fotoğraf galerisi oluşturabileceğim konuları veya fotoğraflarını çekmeyi düşündüğüm konu başlıklarını yazıyorum. Örneğin karadutlarla ilgili değişik zamanlarda çekilmiş fotoğraflarımı derleyip bir galeri oluşturacağım.

Galeri yayında: Fotoğraf galerilerini iki amaçla oluşturuyorum. Yazdığım veya yazacağım yazıların fotoğrafları olarak veya yalnızca fotoğraf yayınlamak üzere hazırlıyorum. Bunlardan yayına girenleri buraya aktarıyorum.

Yayına hazır: Yazılar tamamlanmaya hazır durumu gelince “Taslak” veya “Galeri yayında” bölümlerinden buraya aktarıyorum. Hemen yazmayı planladıklarımı da “Taslak” yerine burada yazmaya başlıyorum.

Yayında: Yayınlanmak için gönderdiğim yazıları ve yazılarla bağlantılı galerileri buraya aktarıyorum.

Bu yapı her yazıyı yarım bırakıp daha sonra kaldığı yerden devam etme şansı veriyor. Daha önceki zamanlarda başka amaçlarla yazdığım yazıları buraya aktarıp yeniden değerlendirebiliyorum. Aklımda hiçbir konu olmadan bilgisayar başına oturduğum zamanlarda bile taslaklarımdan seçebiliyorum.

Bu yapı hem kolay yazı yazma ortamı oluşturuyor, hem de yazdıklarımın düzenli bir arşivinin olmasını sağlıyor.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..