Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Nasıl daha pozitif biri haline gelebiliriz ?

Kişisel gelişim kitaplarını okumayı sevenler bilirler , kitaplarda öyle şeyler anlatılır , öyle cesaret verici cümleler kurulur ki, yüreğinizin göğsünüzü parçalayarak dile geleceğini , dünyada başaramayacağınız hiçbir şey yokmuş gibi inançlı, güçlü ve gaza gelmiş hissedersiniz kendinizi.
Evet anahtar kelimemiz bu zaten ; gaza gelmek ...

Malesef kişisel gelişim kitapları anlık bir etkiye sahiptir.
Kitabı okurken ve akabinde geçen bir kaç haftalık süre içerisinde bilgileri kavramış, hayatınıza uygulama çabalarında olursunuz ...
Sonrasında ise öğrendiğiniz tüm öğretiler kumun üzerindeki yazı gibi, zaman dalgası düşüncelerinize vurduğunda kitaba dair herşey yavaşça yok olur gider ...

Çok sayıda kitap okudum bir çoğunuz gibi, bunların bir kısmını da kişisel gelişim kitapları oluşturuyor haliyle ve kısa bir süre öncesine kadar kendi kendime daha fazla kişisel gelişim kitabı okumayacağıma dair de söz verdim. Bunun sebebi ise artık bu okumalarımın vakit kaybından öteye gidemediğini anlamış olmam .
Psikolojide, dinde, kuantum fiziğinde, çekim yasasında ve olumlama tekniklerinde ...
Hepsinde ama hepsinde temel mantık aynıdır.

Olumlu ol , olumluyu çekmek için hep iyiye konsantre ol , şükret, dua et, meditasyon yap, ama hep ama hep şükret ...

 Şimdi kendi içime dönüyorum tüm bu bilgilerden sonra ;
 
Çoğumuz ve ben de malesef , onlarca kitap okuyup, son çıkan kitaplara karşı gösterdiğimiz alakayı biraz da inandığımız dinin kitabına göstemiş olsakdık bu oradan buradan toplanmış yarım yamalak öğretilere! itibar ediyor olur muyduk ?
Eğer az biraz okusaydık inancımızın kitabını, bilirdik zaten şükretmenin önemini ...
Şükrettiğimiz her ney ise onun artacağını ...
Dua etmenin gücünü, hayatımızı nasıl da değiştirebileceğini ...
İyiyi istemenin, iyi şeyler olacağına inanmanın da duanın bir çeşidi olduğunu ...
 
Yani demek istediğim daha pozitif biri haline gelebilmek için onlarca kişisel gelişim kitabı yalayıp yutmaya gerek yok...
Adamların bir kitapta anlattıkları zaten bize birkaç cümle ile anlatılmış ...
Neden kendi kültürümüze, inancımıza bu kadar yargılıyız, uzağız anlamıyorum...
 
' Gül Düşünürsen Gülistan Olursun, Diken Düşünürsen Dikenlik Olursun!' (Hz.Mevlana)

İşte alın size olumlu düşüncenin önemi, alın size kişisel gelişim, olumlama,  çekim yasası ...

Bu tepki size değil, kendime ...
Bu kızgınlık aslında bir vicdan azabının dışa vurum şekli ...
Özür diliyorum geri getirmesi mümkün olmayan, geçen zamanımdan !
Özür dilerim çünkü, ben, beni çok yanlış yerlerde aramışım ! Yanlış yerlerde oyalanmışım !

Evet başlık neydi ???
Nasıl Daha Pozitif Bir Hale Gelebiliriz değil mi ???

Cevabım Net !!!

Bizim kültürümüze , inancımıza ait olan şeyleri yalan yanlış empoze etmeye çalışanlardan ziyade, biraz araştırma yaparak, biraz inanarak ve neye inandığımızı sorgulayarak, bize ait, toplumumuzda yetişmiş değerli insanların hayatlarını, yaşam felsefelerini okuyarak, şükrederek ; ama neden şükrettiğimizi de bilerek daha pozitif biri haline gelebiliriz ...

 
 
Toplam blog
: 10
: 724
Kayıt tarihi
: 10.09.14
 
 

Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu , Uluslararası ilişkiler lisans son sınıf öğrencisi .  ..