Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '13

 
Kategori
Felsefe
 

Nasıl düşünmeliyiz, hangi düşünceleri terk etmeliyiz?

Nasıl düşünmeliyiz, hangi düşünceleri terk etmeliyiz?
 

EVREN ve BİLİNÇALTIMIZ bizi düşüncelerimizden dahi SORUMLU TUTAR ve OLUMSUZ DÜŞÜNCEYE CEZA KESER:)


Bilindiği üzere hepimiz zaman zaman OLUMSUZ DÜŞÜNÜRÜZ ve hatta bazılarımız sadece düşünmekle kalmaz, aşağıdaki gibi konuşur ve yazar;

***

Her şey KÖTÜYE GİDİYOR.

Çabalarım boşuna, DURUM UMUTSUZ.

ÇIKIŞ YOLU GÖREMİYORUM.

NE YAPACAĞIMI BİLMİYORUM.

YORGUNUM, ÇARESİZİM.

TÜKENMİŞ HİSSEDİYORUM KENDİMİ.

ARTIK mücadele edecek GÜCÜM KALMADI.

HEP KIŞ HEP KIŞ...

YORULDUM, BİTTİM BEN...

DEVAM EDEMİYORUM.

Ne zaman fırtına patlar ve ne zaman bu hava sakinler BİLEMİYORUM.

TEDİRGİNİM, KORUMASIZ VE ÇARESİZ KALDIM. “

***

Bu şekilde düşündüğümüzde EVREN ve BİLİNÇALTIMIZ hiçbir ÇÖZÜM ÜRETMEZ, ÇIKIŞ YOLU GÖSTERMEZ.  Karda zincir takmayan arabanın patinaj yapması gibi YERİNDE sayar ve ŞİKAYETÇİ olduğumuz OLUMSUZ DURUMU sürekli YAŞAR dururuz..

Bu kötü durumdan kurtulmanın TEK yolu, KENDİMİZİ HAKSIZLIĞA UĞRAMIŞ ÇARESİZ bir KURBAN gibi GÖRMEYİ BIRAKMAK, yaşadıklarımızdan KENDİMİZİN deSORUMLU OLDUĞUNU BİLMEKTİR. Çünkü EVRENDE NE KURBAN VARDIR NE DE TARAFSIZ GÖZLEMCİ. DETERMİNİZM(Gerekircilik/Belirlenimcilik) YASASI uyarınca EVRENDE TESADÜF YOKTUR. Her şeyin bir sebebi vardır ve sebepler oluştu mu sonucun yaşanması KAÇINILMAZDIR.

YAŞADIĞIMIZ HER ŞEY, özelikle de bizi düşünmeye yönelten canımızı acıtan şeyler, ya bir EKTİĞİMİZİ BİÇTİRMEK ya da BİLMEDİĞİMİZ veya henüz idrakine varmadığımız birBİLGİYİ ÖĞRETMEK İÇİNDİR. Yapmamız gereken içinde bulunduğumuz DURUMU DOĞRU TESPİT ETMEK ve DURUMDAN VAZİFE ÇIKARTIP, ÇÖZÜM üretmektir. ANALİZLERİMİZDE, yukarıdaki gibi ŞİKÂYET cümleleri kullanmamaktır... ATATÜRK’ÜN BÜYÜK NUTKUNUN başlangıç bölümünü okursanız, Kurtuluş Savaşını başlatmadan önceki durumu anlattığı bölümde yukarıdaki gibi hiçbir ifadenin YER ALMADIĞINI GÖRÜRSÜNÜZ.

KENDİMİZİN LİDERİ OLMAK İSTİYORSAK boş zihinlerin şeytanın atölyesi olduğunu unutmamamız ve ne düşüneceğimize kendimiz karar vermeliyiz. İş işten geçip, kendimizi çaresizliğe mahkûm etmemek için yapacağımız ilk iş DÜŞÜNCE ve SÖZ FARKINDALIĞIMIZI geliştirmektir.  Yukarıdaki gibi ifadelerle düşünmeye, konuşmaya başladığımızı fark ettiğimizde hemen frene basmalı;

“EY OLUMSUZ DÜŞÜNCE, SENİN FARKINDAYIM, senden korkmuyorum ve SENİ İPTAL EDİYORUM”demeliyiz.

DÜŞÜNCE FARKINDALIĞI ve KONTROLÜ içinde bulunduğumuz durumu olumlu yönde değiştirmenin ve TEKAMÜL ETMENİN İLK ADIMIDIR.

Unutmayalım ki EVREN ve BİLİNÇALTIMIZ bizi düşüncelerimizden dahi SORUMLU TUTAR ve OLUMSUZ DÜŞÜNCEYE CEZA KESER :)

Her ne kadar insan icadı yasaların düşünceyi suç sayması abesle iştigal olsa da SAVAŞLARI ÖNLEMENİN ve Dünyada BARIŞI EGEMEN HALE GETİRMENİN başlangıç noktası zihinlerimizde OLUMLU ve barışçıl DÜŞÜNCELER ÜRETMEKTİR.

Sevgilerimle.

Tuncay Erciyes

12 Ocak 2013

 

 
Toplam blog
: 67
: 4845
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Ayrik otu tohumu ekip, buğday imajinasyonu yaparak, Buğday  hasatı yapabilir misiniz? Her ne ..