Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

NASIL gittiğin değil, NEREYE gittiğindir asıl olan

NASIL gittiğin değil, NEREYE gittiğindir asıl olan
 

"Hayat ne bir virgül, ne de bir hat
Birden okuyacaksın.
Bazen erken, bazen geç
Sonuna
Mezar denilen bir nokta koyacaksın!"


Eski Mısır'da Tanrı Osiris'in Seth adında kıskanç, kötü bir kardeşi vardır. Osiris'in gücünü, iyiliğini, ününü kıskanan kardeşi onu öldürür ve bedenini parçalayıp Nil nehrine atar. Osiris'in parçalanmış cesedini bulan eşi tanrıça İsis, Anubis'tan yardım ister. Anubis Osiris'in yüreğini tüylerle tartıp günahsız olduğunu saptar. Parçalanmış bedenini birleştirerek öteki dünyada yaşamının sürdürmesi için mumyalayıp saklar. Osiris'in beyaz elbiseyle bir elinde asa, öteki elinde kamçı taşıyarak öteki dünyaya egemen olmasını sağlar.

Anubis ölümle öteki dünyada yaşamayı uzlaştırması sayesinde iyi ruhlar öteki dünyada yaşama olanağı bulur. İnsanların bu dünyadaki yaşamdan öteki dünyadaki yaşama kabul edilmeleri için tanrı Osiris ve kırk iki yardımcısı tarafından erdem sınavından geçirilmeleri gerekir.

Yargıç tahtında oturan tanrı Osiris ve kırk iki yardımcısı önlerinde bulunan ve gerçeği tartan terazisiyle ölünün kalbini tartıp doğruyu, güzeli ve iyiyi değerlendirmişler. Bu işlem bittikten sonra tanrı Osiris oturduğu tahtan kalkıp, ölünün durumunu açıklayarak sonucu şöyle bildirmiş:

"Hiç kimseye kötülük etmedim. Yakınlarımı kötülüğe sürüklemedim. Kimseyi gücünün dışında çalıştırmadım. Benim yüzümden kimse acı çekmedi, korku duymadı, yoksulluk çekmedi. Kölelere kötü davranmadım. Kimseyi aç bırakmadım. Kimseyi öldürmedim. Kimsenin arkadan vurulmasını, öldürülmesini istemedim. Yalan söylemedim, zina etmedim. Yiyecekleri eksik ve fazla fiyatla satmadım. Terazinin kefesine elimle bastırmadım. Süt çocuklarının ağzından sütü uzak tutmadım. Hayvanları çalmadım, ölmüş balığı yutmadım. Hiçbir arkın suyunu başka yöne çevirmedim. Kuşları avlamadım. Utandırıcı davranış yapmadım. Tanrıların kötü gördüklerine yaklaşmadım. Ben temizim."

Tanrı Osiris'in ölü adına yaptığı bu açıklama, gerçeği tartan teraziyle tartıldıktan sonra doğruluğu saptanırmış. Ölü yaşamının hesabını doğru vermişse, mumyalanmış bedeni, mezarına konan eşyaları ve yiyecekleriyle birlikte sonsuza dek mutlu yaşaması için cennete gönderilirmiş. Bu sınavı başarıyla veremeyenler öldükten sonra yeniden öldürülüp yok edilirlermiş.

 

Osiris dininin şeriatını oluşturan 42 kural ya da ilkeden bazıları papirüslerde şöyle ifade edilir:

    “Yalan söyleme!”
    “Kimseyi ağlatma!”
    “Kimseyi öldürme!”
    “İnsanlar arasında ayrım yapma!”
    “Servetini haksız kazanç yoluyla (başkasının hakkına el uzatarak) arttırma!”

Kaynak:
Yaşamın Zaferi- Özcan Köknel
Resim alıntıdır.
http://www.ancientegyptonline.co.uk/Osiris.html

Daha fazla bilgi için bakınız!
http://tr.wikipedia.org/wiki/Osiris

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..